Gå til innhold

Feber/paracete

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor høy temp har barna deres før dere gir paracete? Da mener jeg ikke de barna som tidligere har hatt feberkramper. Har vært så mye fokus på astma og paracet til små så har blitt litt skeptisk.

Anonymous poster hash: 4d2bd...6b8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Over 38, og kun når hun skal legge seg på kvelden. Dersom h II n ikke er mye plaget av det på dagen såklart.

Anonymous poster hash: e0ddb...c86

Skrevet

Ved dårlig allmenntilstand eller feber over 40.

Anonymous poster hash: 70f46...36c

Skrevet

Ved dårlig allmenntilstand eller feber over 40.Anonymous poster hash: 70f46...36c

Men spørs mye på grunnen. Ved forkjølelse f.eks er det lettere å regulere romtemperert og få feberen ned selv, men når de har hatt UVI hjelper det ikke før de får medisin, og da gir vi.

Anonymous poster hash: 70f46...36c

Skrevet

Mine har aldri hatt feberkramper. Jeg gir ikke paracet utelukkende ut fra temperatur, men ser på almenntilstanden. Hvis barnet har feber på 39,5 men har det greit, gir jeg ikke paracet. Hvis barnet har feber på 38,5 og er tydelig preget av det gir jeg paracet.

I utgangspunktet så er feber en del av immunsystemet vårt, og det er ikke noe farlig i seg selv (for friske barn, noe som tross alt er de fleste). Men om barnet er helt utslått så gir jeg paracet.

Skrevet

Kommer an på hva normaltemperaturen er.

Storesøster ligger normalt på 37,2. Hun får paracet ved ubehag over 38 grader og uten ubehag over 39.

Lillebror ligger normalt på 36,4. Om han da har 38 så er han fullstendig utslått og verker i kroppen. Han får paracet når tempen kommer over 37,5 ved ubehag og 38 uten ubehag.

De får ofte vondt i hodet når tempen blir høy, så da får de som regel paracet sånn at de får sove og sånn at jeg kan få i dem mat. Paracet gjør ofte at de blir litt mer oppegående en stund, og den stunden bruker jeg alltid til å få i de litt mat, is eller chips.

Skrevet

Dere må da ikke bare tenke temperatur. Det er viktig at barn også smertelindres, f.eks ved ørebetennelse, halsbetennelse osv. Da trenger ikke barnet å ha feber.

Anonymous poster hash: 0b820...238

Skrevet

Takk, min har feber men ingen andre plager. Virker i grunnen ikke syk. Hadde temp på 38,9 når jeg la han og gav han ikke paracete, men ble plutselig litt stressa om det var rett:)

Han er 4 år, men har nesten aldri vært syk (bank i bordet) så er litt usikker på dette. 

Skrevet

Gir ved leggetid ved dårlig allmenntilstand så de får ei grei natt. Er de veldig dårlige på dagen, gir jeg også en om morgenen før jeg sender de i barnehagen :)

Skrevet

Gir ved generelt ubehag og hvis temperaturen bikker over 39.

Skrevet

Gir ved leggetid ved dårlig allmenntilstand så de får ei grei natt. Er de veldig dårlige på dagen, gir jeg også en om morgenen før jeg sender de i barnehagen :)

Jeg misforstod deg nå, ikke sant? Gir du Paracet på halvveis dårlige barn før du sender dem i barnehagen, eller er de syke dagen før barnehagen og du gir Paracet om morgenen i tilfelle de blir dårlige igjen?

Uansett er det vel greit å holde de hjemme til de ikke trenger Paracet for å gå i barnehagen?

Skrevet

Mine har aldri hatt feberkramper. Jeg gir ikke paracet utelukkende ut fra temperatur, men ser på almenntilstanden. Hvis barnet har feber på 39,5 men har det greit, gir jeg ikke paracet. Hvis barnet har feber på 38,5 og er tydelig preget av det gir jeg paracet.

I utgangspunktet så er feber en del av immunsystemet vårt, og det er ikke noe farlig i seg selv (for friske barn, noe som tross alt er de fleste). Men om barnet er helt utslått så gir jeg paracet.

Enig!

Anonymous poster hash: 0d140...092

Skrevet

Jeg misforstod deg nå, ikke sant? Gir du Paracet på halvveis dårlige barn før du sender dem i barnehagen, eller er de syke dagen før barnehagen og du gir Paracet om morgenen i tilfelle de blir dårlige igjen?

Uansett er det vel greit å holde de hjemme til de ikke trenger Paracet for å gå i barnehagen?

Nesjda, litt pjuskne om morgenen og en paracet så vips i barnehagen med de! Jeg må henge med my bitches!

Skrevet

Ved temp over 39 ved leggetid, ellers kun når tilstanden forøvrig skulle tilseie det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...