Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #1 Skrevet 16. februar 2014 Vi har en sønn på 10 og ei jente på 4.5. Sønnen vår er som storebroren flest, syntes det er slitsomt å ha en lillesøster men er veldig glad i henne. Han kan leke med henne, passe på henne, ordne ting for henne osv. Datteren vår der imot... Hun kan være verdens søteste lillesøster... Men plutselig snur alt seg! Hun blir sint på han, kjefter på han, sier slemme ting til han. Eks. I kveld ville de sove på samme rom. Begge var enige. Plutselig kommer sønnen vår ned og sier søster ikke er glad i han lenger. Jeg går opp, pg søster sier selv at hun har bedt bror gå ut og at hun ikke er glad i han. I helgen spilte han ps3 med ei jente på 14. Jenta vant og søstes gnir dette inn. Med en ekkel og stygg tone sier hun: bror tapte... Bror taaaaper alltid! (Jeg var ikke der da dette skjedde, de var hos noen i familien denne helgen) Et annet eks: bror liker å lese for lillesøster. Han kan finne boken HUN vil lese, men etter noen få min begynner marerittet. Hun klager, sier han ikke er flink til å lese, sier han ikke gjør det riktig, klager over alt han gjør. Til slutt gidder han ikke mer og går vekk. Han tar koen ganger igjen, og de krangler så bustad fyker. Hun får kjenne konsekvensene og ber alltid om unnskyldning etterpå. Hun køer dette bare med bror, ingen andre! Men bror blir så lei seg og oppgitt. Uansett hva han gjør, er det ikke godt nok for henne! Hun rett og slett fryser han vekk! Hva skal jeg gjøre???? Anonymous poster hash: 9f410...e52
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #2 Skrevet 16. februar 2014 Dytter... Jeg trenger VIRKELIG råd!!! Anonymous poster hash: 9f410...e52
Babykilo Skrevet 16. februar 2014 #3 Skrevet 16. februar 2014 Høres ut som en liten prinsesse! Slike må man nok bare sette på plass, altså virkelig si i fra hvordan man oppfører seg. I tilfellet med sovingen burde hun fjernes fra situasjonen og få fortalt at når hun ikke oppfører seg hyggelig kan hun ikke delta. Og storebror må si ifra og gå unna, ikke la seg tråkke på. Hvis hun snakker stygt om han, gi klar beskjed. Deretter overse.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #4 Skrevet 16. februar 2014 Vi gjør alt dette. Sier bror skal si at nok er nok, tar henne vekk, hun fr time out, hun får ikke være med på planlagte aktiviteter. Vi setter en stopper for det, men hun gir seg ikke. Ovenfor bror så oppfører hun seg som en skikkelig diva. Men jeg veit virkelig ikke hvordan det har blitt slik!!! Hun får så hatten passer... Hi Anonymous poster hash: 9f410...e52
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #5 Skrevet 16. februar 2014 Dytter igjen. Anonymous poster hash: 9f410...e52
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #6 Skrevet 17. februar 2014 Dytter igjen. Anonymous poster hash: 9f410...e52 Anonymous poster hash: 9f410...e52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå