Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #1 Skrevet 16. februar 2014 Noen som har hatt det her og kan si noe om hvordan dette artet seg og hva dere gjorde for å lette på plagene? Anonymous poster hash: 7c7af...a75
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #2 Skrevet 16. februar 2014 Fysioterapi og manuellterapi Anonymous poster hash: 66448...360
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #3 Skrevet 16. februar 2014 Fysioterapi og manuellterapi Anonymous poster hash: 66448...360 Men hvordan visste du at det var det du hadde, og ikke "vanlig" bekkenløsning? Og hvordan satt smertene? Anonymous poster hash: 7c7af...a75
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #4 Skrevet 16. februar 2014 Jeg fikk brått store smerter midt foran på skambeinet midtveis i svangerskapet, og klarte ikke å gå. Jeg brukte krykker, hadde dem alltid med meg, til og med på gode dager, for de kom ofte så brått på. Smertene i symfysen ga seg raskt etter fødselen, men ikke resten av bekkensmertene. Da måtte jeg til manuell terapeut. Anonymous poster hash: 9223c...6de
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #5 Skrevet 16. februar 2014 Fysioterapi og manuellterapi Anonymous poster hash: 66448...360 Men hvordan visste du at det var det du hadde, og ikke "vanlig" bekkenløsning? Og hvordan satt smertene? Anonymous poster hash: 7c7af...a75 Jeg fikk bare henvisning av fastlegen til behandling av bekkenløsning, og så fant fysioterapeuten ut hva som var feil. Jeg hadde nok mest plager i bekken og ikke så mye i symfysen. Anonymous poster hash: 66448...360
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. februar 2014 #6 Skrevet 16. februar 2014 Smertene sitter i skambeinet og er så vondt at man faktisk angrer litt... Gikk på bassengtrening 2 ganger i uka, fysioterapi en dag og kiropraktor en dag.... Hjalp ikke stort bortsett fra der og da.
mamma_til_verdens_beste Skrevet 16. februar 2014 #7 Skrevet 16. februar 2014 Huff, håper inderlig ikke det er det jeg har... Har strevd en del de siste 14 dagene jeg også. Hadde bekkenløsning i forrige svangerskap, men dette jeg har nå kan ikke sammenlignes...Hvordan er dine smerter da HI?
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #8 Skrevet 16. februar 2014 Smerter foran, skamben, stooore smerter, kan nesten ikke gå til tider, strålinger, men vanskelig å skjeldne litt fra alt det andre, resten av bekkenet, mage, murringer og alt sånt. HI Anonymous poster hash: 7c7af...a75
Klønemor Skrevet 16. februar 2014 #9 Skrevet 16. februar 2014 Jeg fikk det under fødselen faktisk! Gutten var så stor at det brast(hørte til og med lyden..) i symfysen, leddbandet som binder det sammen røyk. Utrolig vondt.. Kunne ikke bevege beina mine, og var redd jeg var lam i beina etterpå. Etter ett døgn klarte jeg å bevege beina 1 cm om gangen, men med store smerter. Etter to uker kunne jeg gå som en pingvin dette er 4 år siden, og hver eneste gang uka kommer så verker det. Greit egentlig å være obs på at det snart kommer da;) På meg så hjalp ingen behandling, bare passe på å ikke "terge" det ved å gjøre bråe bevegelser. Går sakte men sikkert over:) gikk helt fint nå under 2. fødsel, merket lite til det.
mamma_til_verdens_beste Skrevet 16. februar 2014 #10 Skrevet 16. februar 2014 Smerter foran, skamben, stooore smerter, kan nesten ikke gå til tider, strålinger, men vanskelig å skjeldne litt fra alt det andre, resten av bekkenet, mage, murringer og alt sånt. HI Anonymous poster hash: 7c7af...a75 Uff, det høres ut som meg... Er i uke 19, og er livredd dette skal fortsette resten av sv.skapet... De siste gangene har det stort sett vært fra midten og ut mot venstre side. Og stråling nedover i venstre bein. Men det har gått "rundt" også, og vært vondt i bekkenet bak... Har planer om å komme meg til legen i morgen, hadde det grusomt natt til lørdag. Konstant sterk smerte i rundt 7 timer i strekk.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #11 Skrevet 16. februar 2014 Smertene sitter i skambeinet og er så vondt at man faktisk angrer litt... Gikk på bassengtrening 2 ganger i uka, fysioterapi en dag og kiropraktor en dag.... Hjalp ikke stort bortsett fra der og da. Hvordan artet de smertene seg sånn konkret? Er så urikker på om det er det jeg har. Anonymous poster hash: 7c7af...a75
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. februar 2014 #12 Skrevet 16. februar 2014 Smertene sitter i skambeinet og er så vondt at man faktisk angrer litt... Gikk på bassengtrening 2 ganger i uka, fysioterapi en dag og kiropraktor en dag.... Hjalp ikke stort bortsett fra der og da. Hvordan artet de smertene seg sånn konkret? Er så urikker på om det er det jeg har. Anonymous poster hash: 7c7af...a75 Det var ei her som sa en gang "det er samme smerte som å ramle på stanga på en guttesykkel",og det er helt sant! All bevegelse var vondt, uansett hva.
mamma_til_verdens_beste Skrevet 16. februar 2014 #13 Skrevet 16. februar 2014 Smertene sitter i skambeinet og er så vondt at man faktisk angrer litt... Gikk på bassengtrening 2 ganger i uka, fysioterapi en dag og kiropraktor en dag.... Hjalp ikke stort bortsett fra der og da. Hvordan artet de smertene seg sånn konkret? Er så urikker på om det er det jeg har. Anonymous poster hash: 7c7af...a75 Det var ei her som sa en gang "det er samme smerte som å ramle på stanga på en guttesykkel",og det er helt sant! All bevegelse var vondt, uansett hva. Var det vondt i selve skambeinet da eller?
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. februar 2014 #14 Skrevet 16. februar 2014 Smertene sitter i skambeinet og er så vondt at man faktisk angrer litt... Gikk på bassengtrening 2 ganger i uka, fysioterapi en dag og kiropraktor en dag.... Hjalp ikke stort bortsett fra der og da. Hvordan artet de smertene seg sånn konkret? Er så urikker på om det er det jeg har.Anonymous poster hash: 7c7af...a75 Det var ei her som sa en gang "det er samme smerte som å ramle på stanga på en guttesykkel",og det er helt sant! All bevegelse var vondt, uansett hva. Var det vondt i selve skambeinet da eller? Ja, noe så jævlig og. Klarte knapt å gå. Satt seg etterhvert i lysken og lårene, men kiro mente det var pga feilbelastning pga smerter
mamma_til_verdens_beste Skrevet 16. februar 2014 #15 Skrevet 16. februar 2014 Smertene sitter i skambeinet og er så vondt at man faktisk angrer litt... Gikk på bassengtrening 2 ganger i uka, fysioterapi en dag og kiropraktor en dag.... Hjalp ikke stort bortsett fra der og da. Hvordan artet de smertene seg sånn konkret? Er så urikker på om det er det jeg har.Anonymous poster hash: 7c7af...a75 Det var ei her som sa en gang "det er samme smerte som å ramle på stanga på en guttesykkel",og det er helt sant! All bevegelse var vondt, uansett hva. Var det vondt i selve skambeinet da eller? Ja, noe så jævlig og. Klarte knapt å gå. Satt seg etterhvert i lysken og lårene, men kiro mente det var pga feilbelastning pga smerter Da satser jeg på at det ikke er det jeg har. For jeg har ikke vondt direkte i skambeinet... Må uansett ta en tur til lege i morgen, for jeg holder ikke ut å ha det sånn her. Tør ikke å være alene med sønnen nå kjenner jeg, i tilfelle jeg skulle få disse akutte smertene.
Frenzia Skrevet 16. februar 2014 #16 Skrevet 16. februar 2014 Smertene sitter i skambeinet og er så vondt at man faktisk angrer litt... Gikk på bassengtrening 2 ganger i uka, fysioterapi en dag og kiropraktor en dag.... Hjalp ikke stort bortsett fra der og da. Hvordan artet de smertene seg sånn konkret? Er så urikker på om det er det jeg har. Anonymous poster hash: 7c7af...a75 Det var ei her som sa en gang "det er samme smerte som å ramle på stanga på en guttesykkel",og det er helt sant! All bevegelse var vondt, uansett hva. Haha, god beskrivelse. *grøss* Skulle til å si at det kjentes ut som å få knust beinet midt foran med et balltre. Umulig å bevege seg...
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. februar 2014 #17 Skrevet 16. februar 2014 Smertene sitter i skambeinet og er så vondt at man faktisk angrer litt... Gikk på bassengtrening 2 ganger i uka, fysioterapi en dag og kiropraktor en dag.... Hjalp ikke stort bortsett fra der og da. Hvordan artet de smertene seg sånn konkret? Er så urikker på om det er det jeg har.Anonymous poster hash: 7c7af...a75 Det var ei her som sa en gang "det er samme smerte som å ramle på stanga på en guttesykkel",og det er helt sant! All bevegelse var vondt, uansett hva. Var det vondt i selve skambeinet da eller? Ja, noe så jævlig og. Klarte knapt å gå. Satt seg etterhvert i lysken og lårene, men kiro mente det var pga feilbelastning pga smerter Da satser jeg på at det ikke er det jeg har. For jeg har ikke vondt direkte i skambeinet... Må uansett ta en tur til lege i morgen, for jeg holder ikke ut å ha det sånn her. Tør ikke å være alene med sønnen nå kjenner jeg, i tilfelle jeg skulle få disse akutte smertene. Krysser fingrene for deg. For det der ønsker jeg ikke min verste fiende!
mamma_til_verdens_beste Skrevet 16. februar 2014 #18 Skrevet 16. februar 2014 Smertene sitter i skambeinet og er så vondt at man faktisk angrer litt... Gikk på bassengtrening 2 ganger i uka, fysioterapi en dag og kiropraktor en dag.... Hjalp ikke stort bortsett fra der og da. Hvordan artet de smertene seg sånn konkret? Er så urikker på om det er det jeg har.Anonymous poster hash: 7c7af...a75 Det var ei her som sa en gang "det er samme smerte som å ramle på stanga på en guttesykkel",og det er helt sant! All bevegelse var vondt, uansett hva. Var det vondt i selve skambeinet da eller? Ja, noe så jævlig og. Klarte knapt å gå. Satt seg etterhvert i lysken og lårene, men kiro mente det var pga feilbelastning pga smerter Da satser jeg på at det ikke er det jeg har. For jeg har ikke vondt direkte i skambeinet... Må uansett ta en tur til lege i morgen, for jeg holder ikke ut å ha det sånn her. Tør ikke å være alene med sønnen nå kjenner jeg, i tilfelle jeg skulle få disse akutte smertene. Krysser fingrene for deg. For det der ønsker jeg ikke min verste fiende! Tusen takk
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. februar 2014 #19 Skrevet 16. februar 2014 Smertene sitter i skambeinet og er så vondt at man faktisk angrer litt... Gikk på bassengtrening 2 ganger i uka, fysioterapi en dag og kiropraktor en dag.... Hjalp ikke stort bortsett fra der og da. Hvordan artet de smertene seg sånn konkret? Er så urikker på om det er det jeg har.Anonymous poster hash: 7c7af...a75 Det var ei her som sa en gang "det er samme smerte som å ramle på stanga på en guttesykkel",og det er helt sant! All bevegelse var vondt, uansett hva. Haha, god beskrivelse. *grøss* Skulle til å si at det kjentes ut som å få knust beinet midt foran med et balltre. Umulig å bevege seg... Wæææææ!! er så glad jeg er ferdig! forskjellen er vel kanskje at med vanlig bekkenløsning er det jævla vondt å bevege seg, men fullt mulig....med symfyseløsning går det ikke!
Birdie Birdie Nam Nam Skrevet 16. februar 2014 #20 Skrevet 16. februar 2014 Huff, ja. Jeg hadde det heldigvis bare i korte perioder, og ikke så smertefullt som andre her beskriver. Jeg klarte å gå og bevege meg helt greit uten store smerter. Bortsett fra brå bevegelser, da fikk jeg følelsen av at noen slo meg på skambenet med en glassflaske. Usj. Du som forteller at det røk under fødsel, det høres ut som et mareritt!!
Frenzia Skrevet 16. februar 2014 #21 Skrevet 16. februar 2014 Smertene sitter i skambeinet og er så vondt at man faktisk angrer litt... Gikk på bassengtrening 2 ganger i uka, fysioterapi en dag og kiropraktor en dag.... Hjalp ikke stort bortsett fra der og da. Hvordan artet de smertene seg sånn konkret? Er så urikker på om det er det jeg har.Anonymous poster hash: 7c7af...a75 Det var ei her som sa en gang "det er samme smerte som å ramle på stanga på en guttesykkel",og det er helt sant! All bevegelse var vondt, uansett hva. Haha, god beskrivelse. *grøss* Skulle til å si at det kjentes ut som å få knust beinet midt foran med et balltre. Umulig å bevege seg... Wæææææ!! er så glad jeg er ferdig! forskjellen er vel kanskje at med vanlig bekkenløsning er det jævla vondt å bevege seg, men fullt mulig....med symfyseløsning går det ikke! Husker jeg sto 15 meter fra inngangsdøra vår på vei hjem, og smertene var blitt uutholdelige på veien fra garasjen. Eldste, som den gang var snaut fem år, løp heldigvis inn og hentet krykkene for meg. Og der sto jeg og sutret, hengende på krykkene og med handleposene rundt beina, til mannen min endelig kom ut og forbarmet seg over meg. Gikk ikke et skritt uten krykkene fra den dagen...
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. februar 2014 #22 Skrevet 16. februar 2014 Smertene sitter i skambeinet og er så vondt at man faktisk angrer litt... Gikk på bassengtrening 2 ganger i uka, fysioterapi en dag og kiropraktor en dag.... Hjalp ikke stort bortsett fra der og da. Hvordan artet de smertene seg sånn konkret? Er så urikker på om det er det jeg har.Anonymous poster hash: 7c7af...a75 Det var ei her som sa en gang "det er samme smerte som å ramle på stanga på en guttesykkel",og det er helt sant! All bevegelse var vondt, uansett hva. Haha, god beskrivelse. *grøss* Skulle til å si at det kjentes ut som å få knust beinet midt foran med et balltre. Umulig å bevege seg... Wæææææ!! er så glad jeg er ferdig! forskjellen er vel kanskje at med vanlig bekkenløsning er det jævla vondt å bevege seg, men fullt mulig....med symfyseløsning går det ikke! Husker jeg sto 15 meter fra inngangsdøra vår på vei hjem, og smertene var blitt uutholdelige på veien fra garasjen. Eldste, som den gang var snaut fem år, løp heldigvis inn og hentet krykkene for meg. Og der sto jeg og sutret, hengende på krykkene og med handleposene rundt beina, til mannen min endelig kom ut og forbarmet seg over meg. Gikk ikke et skritt uten krykkene fra den dagen... Uff, føler med deg!! Hadde vondt med krykker og jeg, fikk ikke helt dreisen på det men jeg brukte det inne, for å komme meg på do... :/
Mor di! Skrevet 16. februar 2014 #23 Skrevet 16. februar 2014 Lurer på om det er dette jeg kan ha fått... Det startet med vondt i rumpa bak på høyre side som strålte nedover, samt i halebenet når jeg sitter lenge. De to siste ukene sitter det i skambeinet framme i tillegg - akkurat som dere beskriver det at smerten kan sammenlignes med å ha blitt slått der. Til tider klarer jeg ikke å få på meg buksen om morningen, og det er ofte vondt når jeg har sittet lenge eller anstrengt meg for mye. Tenker at jeg skulle hatt krykker å lene meg på til tider. Skal til manuellterapaut i morgen, så får høre hva han sier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå