Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #1 Skrevet 16. februar 2014 Har jo som de aller fleste googlet litt her og der på symptomer. Der har jeg lest at om man sliter med sterk hodepine i panneregionen, og synsfortyrrelser kan dette tyde på svangerskapsforgitning. Det er akkurat slike symptomer jeg har - kraftig hodepine i panneregionen og har plutselig fått helt utrolig dårlig syn. Det jeg stusser litt på er at jeg bare er 16+2 uker på vei, og har aldri hørt at noen har fått det så tidlig. Er det noen andre her som har opplevd det? Anonymous poster hash: 6907e...5cd
Elsker livet Skrevet 16. februar 2014 #2 Skrevet 16. februar 2014 Det høres veldig usannsynlig ut så tidlig.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #3 Skrevet 16. februar 2014 Det er vel ikke mulig å få svangerskapsforgiftning før uke eller 24 eller deromkring? Jeg har hatt det, kvalme og smerter øverst i magen er også symptomer, men du har nok bare Googlet litt for mye. Anonymous poster hash: 60d29...3f0
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #4 Skrevet 16. februar 2014 Er noe noe annet Sf oppstår etter uke 20. Men, hvis det fortsetter, kontakt legen eller jordmor imorgen Anonymous poster hash: b35fc...5e8
PrinsesseHengepupp Skrevet 16. februar 2014 #5 Skrevet 16. februar 2014 Synsforstyrrelser er slettes ikke uvanlig i svangerskapet, det samme gjelder forsåvidt hodepine. Og kriteriet for svangerskapsforgiftning er at det oppstår etter uke 20, så jeg tror jeg foreløbig ville hengt både hodepine og synsforstyrrelser på "bare gravid-knaggen".
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #6 Skrevet 16. februar 2014 Har slitt med dette i 2 uker snart, så jeg ringte legevakten tidligere idag, hun skulle sjekke med lege å ringe meg opp, men har enda ikke hørt noe, så derfor tenkte jeg å spørre her. Er førstegangs gravid, så jeg kan jo ikke alt mulig enda, hehe Men tusen takk for svar alle sammen Anonymous poster hash: 6907e...5cd
Sydamen Skrevet 16. februar 2014 #7 Skrevet 16. februar 2014 Jeg migrene tidlig i svangerskapet, det minner om det. Er du kvalm også? Men ta kontakt med lege/jm om det ikke gir seg, ikke ta noen sjangser med en liten en i magen God bedring!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #8 Skrevet 16. februar 2014 Har aldri hatt migrene, så kan ikke sammenligne med det :/ Kvalm her jeg HELDIGVIS ikke lengere, og takk gud for det! Skal på kontroll på tirsdag så kan jo snakke med jm da Tusen takk Anonymous poster hash: 6907e...5cd
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #9 Skrevet 16. februar 2014 Det sies at det ikke oppstår før uke 20, men det kan skje. I første svangerskap fikk jeg sv.forgiftning, og i andre svangerskap fikk jeg symptomer som førte til innleggelse og sykemelding i uke 15. (Det skjer altså før uke 20, men det er veldigveldig sjeldent) Anonymous poster hash: c5d43...c4c
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #10 Skrevet 16. februar 2014 Hvordan sjekker de om det er SF? Er det bare fostervannsprøve som kan si sikkert om det er det? Anonymous poster hash: 6907e...5cd
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #11 Skrevet 16. februar 2014 Hvordan sjekker de om det er SF? Er det bare fostervannsprøve som kan si sikkert om det er det? Anonymous poster hash: 6907e...5cd Måler blodtrykk om du har høyt blodtrykk og sjekker urinen for proteiner. Anonymous poster hash: c5d43...c4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå