Gå til innhold

Folatsyre eller ei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt at man skal ta Folatsyre ved planlegging av barn og inn i 1 trimester?! Da bestevenninne min gikk gravid, så hadde hun fått beskjed av legen sin at dette ikke var nødvendig, da vi i vesten klarer å dekke dette gjennom vanlig kostholdet. Syntes dette høres veldig merkelig ut fra en lege. Selv tar jeg Folat da det er dette som er anbefalt! Jeg har også hørt at ny forskning viser at man reduserer utvikling av autisme ved inntak av Folat før og under svangerskapet!!

Anonymous poster hash: c5f5d...8d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ihvertfall hevet over enhver tvil at det reduserer risikoen for ryggmargsbrokk og åpen gane, så jeg har ikke vært i tvil ihvertfall.

Rådene er vel like i hele den vestlige verden og USA? Egentlig burde alle kvinner i fruktbar alder ta folat i tilfelle man blir uplanlagt gravid...

Anonymous poster hash: d10c5...951
Skrevet

Trodde alle visste at det var en selvfølge.

Anonymous poster hash: 5aa9d...703
Skrevet

Anbefalt å ta folsyre og Omega 3 før og under hele svangerskapet. Folsyre er et viktig B-vitamin som er ufarlig å ta for mye av..har man nok,  så blir det bare skilt ut av kroppen.

Skrevet

Trodde alle visste at det var en selvfølge. Anonymous poster hash: 5aa9d...703

Mener jeg også! Venninnen min hørte på legen sin og tok ikke Folatsyre,men spiste ekstra med grønnsaker. Barnet er født frisk og fin :-)

Skrevet

Anbefalt å ta folsyre og Omega 3 før og under hele svangerskapet. Folsyre er et viktig B-vitamin som er ufarlig å ta for mye av..har man nok,  så blir det bare skilt ut av kroppen.

Da må denne tuppa løpe og kjøpe tran, for fisk blir det dessverre for lite av her i gården :-(

Skrevet

Da må denne tuppa løpe og kjøpe tran, for fisk blir det dessverre for lite av her i gården :-(

Eskimo 3 kapsler fikk best i test på tv2 hjelper deg:-)

Skrevet

Da må denne tuppa løpe og kjøpe tran, for fisk blir det dessverre for lite av her i gården :-(Anonymous poster hash: c5f5d...8d1

Eskimo 3 kapsler fikk best i test på tv2 hjelper deg:-)
Er de kapitlene store? Klarer knapt å svelge små piller ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...