Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #1 Skrevet 16. februar 2014 Som i tillegg har utviklet nøtteallergi pga pollen?? Jeg har fått påvist kraftig allergi mot pollen og kryssreagerer da på nøtter. Får jeg i meg nøtter, så klør det noe inni he......jeg holder meg derfor unna. Men nå er jeg blitt så pysete på og prøve meg på nye matvarer i frykt for at jeg skal reagere. Angsten er å få et analytisk reaksjon :-( noen som er i samme båt? Anonymous poster hash: 173c6...8c9
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #2 Skrevet 16. februar 2014 Analytiske reaksjoner forekommer så godt som aldri. Anafylaktisk sjokk, derimot. Anonymous poster hash: ca83d...51d
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #3 Skrevet 16. februar 2014 Analytiske reaksjoner forekommer så godt som aldri. Anafylaktisk sjokk, derimot. Anonymous poster hash: ca83d...51d Rettelse,hehe :-) Anonymous poster hash: 173c6...8c9
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #4 Skrevet 16. februar 2014 Jeg er allergisk mot endel pollen (gress, bjørk, burot osv) og er veldig allergisk mot hasselbøtter, valnøtter, mandler etc. Reagerer også på hvitløk, purre, gressløk, pærer, epler, plommer, nektariner, jordbær, hvetemel, soyabønner, banan. Kanskje du kan reagere på noen av de matvarene? Anonymous poster hash: 0bac2...970
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #5 Skrevet 16. februar 2014 Jeg er allergisk mot endel pollen (gress, bjørk, burot osv) og er veldig allergisk mot hasselbøtter, valnøtter, mandler etc. Reagerer også på hvitløk, purre, gressløk, pærer, epler, plommer, nektariner, jordbær, hvetemel, soyabønner, banan. Kanskje du kan reagere på noen av de matvarene? Anonymous poster hash: 0bac2...970 Det er veldig individuelt hvilke matvarer en reagerer på, men nøtter tror jeg de fleste pollenallergikere reagerer på. jeg reagerer på kjernefrukter, (epler,plommer,kirsebær ect), rå gulrot. Men jeg kan spise hvitløk,purre og paprika heldigvis. Jeg har så lyst og prøve meg på avokado,men tørr rett og slett ikke,myyy... Anonymous poster hash: 173c6...8c9
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #6 Skrevet 16. februar 2014 Jeg er allergisk mot endel pollen (gress, bjørk, burot osv) og er veldig allergisk mot hasselbøtter, valnøtter, mandler etc. Reagerer også på hvitløk, purre, gressløk, pærer, epler, plommer, nektariner, jordbær, hvetemel, soyabønner, banan. Kanskje du kan reagere på noen av de matvarene? Anonymous poster hash: 0bac2...970 Det er veldig individuelt hvilke matvarer en reagerer på, men nøtter tror jeg de fleste pollenallergikere reagerer på. jeg reagerer på kjernefrukter, (epler,plommer,kirsebær ect), rå gulrot. Men jeg kan spise hvitløk,purre og paprika heldigvis. Jeg har så lyst og prøve meg på avokado,men tørr rett og slett ikke,myyy... Anonymous poster hash: 173c6...8c9 Ja - det er individuelt, men jeg listet opp noen matvarer for å være hyggelig og hjelpe deg med å kanskje være forsiktig med de matvarene, siden de kan være typiske kryssallergier ved pollenallergi. Anonymous poster hash: 0bac2...970
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #7 Skrevet 16. februar 2014 Jeg er allergisk mot endel pollen (gress, bjørk, burot osv) og er veldig allergisk mot hasselbøtter, valnøtter, mandler etc. Reagerer også på hvitløk, purre, gressløk, pærer, epler, plommer, nektariner, jordbær, hvetemel, soyabønner, banan. Kanskje du kan reagere på noen av de matvarene? Anonymous poster hash: 0bac2...970 Det er veldig individuelt hvilke matvarer en reagerer på, men nøtter tror jeg de fleste pollenallergikere reagerer på. jeg reagerer på kjernefrukter, (epler,plommer,kirsebær ect), rå gulrot. Men jeg kan spise hvitløk,purre og paprika heldigvis. Jeg har så lyst og prøve meg på avokado,men tørr rett og slett ikke,myyy...Anonymous poster hash: 173c6...8c9 Ja - det er individuelt, men jeg listet opp noen matvarer for å være hyggelig og hjelpe deg med å kanskje være forsiktig med de matvarene, siden de kan være typiske kryssallergier ved pollenallergi. Anonymous poster hash: 0bac2...970 Og det setter jeg pris på, takk takk :-) Anonymous poster hash: 173c6...8c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå