Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #1 Skrevet 16. februar 2014 Skal i begravelse neste uke, og er usikker på om jeg skal ta med 5-åringen. Var i utgangspunktet ok selv på dette punktet før noen stilte meg spørsmål om jeg skulle ta h*n med. Har ingen erfaring på dette.. Noen råd? Anonymous poster hash: 36312...ff7
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #2 Skrevet 16. februar 2014 Selvfølgelig tar man med barna! Det er rimelig gammeldags å nekte barn adgang i begravelser. Døden er en naturlig del av livet, og det er flott at barna lærer det tidlig. Her har barna vært med i begravelser ved flere anledninger, men hvis det ikke har vært nær familie, har vi gjerne satt oss langt bak for å kunne gå ut med minste på halvannet. Anonymous poster hash: ad84d...32b
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #3 Skrevet 16. februar 2014 Hva slags forhold har 5-åringen til den avdøde da? Mine barn var med i begravelsen til sin oldefar i fjor sommer, da var da 3 og 5 år gamle. Ville blitt helt feil å ikke ta de med synes jeg, det var jo oldefaren deres som var død. Det gikk helt fint, de gråt litt når vi voksne gråt, mest fordi de ble smittet av stemningen tror jeg. Men de satt på hvert sitt fang og følte seg trygge og ivaretatt, i ettertid har de bare snakket fint om begravelsen. Anonymous poster hash: 4eab2...4b3
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #4 Skrevet 16. februar 2014 Takk for svar. Var som sagt klar på det selv at barna skal være med, men lurte på om jeg tenkte helt feil siden jeg fikk spm. om det... HI Anonymous poster hash: 36312...ff7
Pepsimamma Skrevet 16. februar 2014 #5 Skrevet 16. februar 2014 Det spørs hvilken relasjon 5 åringen har til den avdøde?
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #6 Skrevet 16. februar 2014 Ja døden er en naturlig ting. Men jeg valgte og ikke ta med datteren min på 5 i begravelse. Jeg mener at hun er for liten. Jeg synes ikke det er er ok med ungesnakk og ungebråk i en begravelse. kall meg gjerne gammeldags. Anonymous poster hash: aa534...8f0
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #7 Skrevet 16. februar 2014 Det er i nærmeste familie. HI Anonymous poster hash: 36312...ff7
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #8 Skrevet 16. februar 2014 Så fremt det er noen femåringen har en relasjon til, så ville jeg absolutt tatt barnet med. Anonymous poster hash: cefdf...48d
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #9 Skrevet 16. februar 2014 Ja døden er en naturlig ting. Men jeg valgte og ikke ta med datteren min på 5 i begravelse. Jeg mener at hun er for liten. Jeg synes ikke det er er ok med ungesnakk og ungebråk i en begravelse. kall meg gjerne gammeldags. Anonymous poster hash: aa534...8f0 5-åring, ungesnakk og ungebråk??? Da har du virkelig noe du bør jobbe med hvis en så stor unge ikke klarer å sitte nogenlunde stille i en begravelse. Vært i flere begravelser hvor barn helt ned i 3-årsalderen har sittet stille sammen med sine foreldre! Synes det er tragisk, urettferdig overfor barnet hvis barnet ikke får delta i en begravelse til et nært familiemedlem, eks besteforeldre etc. Anonymous poster hash: 6fb5e...3c2
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #10 Skrevet 16. februar 2014 MIn 5 åring er heldigvis et rolig barn så hun hadde ikke vært noe problem. Men når ble dette et tema og meg og mitt barn? Men uansett mener jeg at barn ikke har noe i en begravelse å gjøre så sant det ikke er søsken, foreldre eller besteforeldre. Anonymous poster hash: aa534...8f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå