Gå til innhold

Afternoon tea


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal til London ogmhva lyst å gå et fint sted og ha afternoon tea, men er så redd for å dumme meg ut siden jeg aldri har gjort det før og ikke aner hvordan man oppfører seg i de kretser :P

 

Noen som har tips og råd? Og tips til hvor man bør gå?

 

Anonymous poster hash: f52d4...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kunne jeg også tenkt meg :)

 

Litt mer sånn eksklusiv afternoon tea.... og jeg ville garantert gjort noe man sikkert ikke skal gjøre ;)

 

Ofte lurt å observere det andre gjør og kopiere dette.

 

 



Anonymous poster hash: 073aa...ea2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null problem :) Jeg var på Afternoon Tea på Athenaeum Hotel i London sammen med mamma og søsteren min. Du bør ha på deg normalt pene klær, altså ikke jeans eller joggebukse, men du kjører ikke finkjole heller. Stemninga var litt lavmælt, men de tillater både høylytte folk og rungende lattersalver altså :)

 

I starten kom det en kelner og spurte hvilken te vi ville ha (jeg bestilte kaffe siden jeg ikke liker te, og det var helt ok), også spurte de hvilke sandwicher vi ville ha. Du får ganske mye mat, så spar litt plass til de fantastiske sconesene med lemon curd og kakene helt til sist.

 

Litt høytidelig, men koselig og minneverdig opplevelse :) Jeg bestilte forresten via nettsiden deres, du må forhåndsbestille. Har også hørt at Ritz er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null problem :) Jeg var på Afternoon Tea på Athenaeum Hotel i London sammen med mamma og søsteren min. Du bør ha på deg normalt pene klær, altså ikke jeans eller joggebukse, men du kjører ikke finkjole heller. Stemninga var litt lavmælt, men de tillater både høylytte folk og rungende lattersalver altså :)

 

I starten kom det en kelner og spurte hvilken te vi ville ha (jeg bestilte kaffe siden jeg ikke liker te, og det var helt ok), også spurte de hvilke sandwicher vi ville ha. Du får ganske mye mat, så spar litt plass til de fantastiske sconesene med lemon curd og kakene helt til sist.

 

Litt høytidelig, men koselig og minneverdig opplevelse :) Jeg bestilte forresten via nettsiden deres, du må forhåndsbestille. Har også hørt at Ritz er bra.

Tusen takk for flott svar!

 

 

 

Anonymous poster hash: f52d4...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ramla inn på Afternoon tea når vi var der i høst.

Formelt men koselig sted.

Husker ikke hva det heter.

Tenåringen ble merkbart rak i ryggen og hun spiste rosinene i sconesen selv om hun ikke liker det:)

Lyste nok lang vei at vi var turister men vi storkoste oss:)

Var all slags type folk der og trivelige ansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man begynner alltid nederst på etaajefatet og jobber seg oppover :)

 

Jeg ser for meg at du må være det perfekte selskap i en slik anledning. Skulle gjerne vært på kombinert afternoon tea og champisparty med deg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Man begynner alltid nederst på etaajefatet og jobber seg oppover :)

Jeg ser for meg at du må være det perfekte selskap i en slik anledning. Skulle gjerne vært på kombinert afternoon tea og champisparty med deg. ;)

Så hyggelig å høre :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en venninne var på afternoon tea på the sanderson hotell, er et spennende design hotell, og afternoon tea'en var inspirert av alice in wonderland. Vi satt ute i en japansk hage, midt i london og det var helt stille ( utenom folk som pratet) var utrolig flott opplevelse :-)

 

Anonymous poster hash: 308e6...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye erfaring her, men så akkurat en artikkel i det nye bladet Bake om afternoon tea i London. Den dreier seg mest om Savoy Hotel, men har andre tips også. Bladet kostet bare 29kr, så kanskje litt kjekk lesing som forberedelse. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...