Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #1 Skrevet 16. februar 2014 Hvordan gjør dere det med barnas skoleferie og deres ferie? Er ungene hjemme alene? Sfo i ferien? Besteforeldre? Leir? Oppdeling hos dere foreldre? Her skal begge ungene på 9 og 11 år på en uke på treningsleir 2,5 timer hjemmefra! Ellers har jeg 3 uker ferie. De klarer seg hjemme alene om dagene, men usikker på om det blir lange dager. Hvordan løser dere kabalen? Anonymous poster hash: cbadc...716
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #2 Skrevet 16. februar 2014 Her har vi løst det med at vi ikke jobber noen av oss når barna er små. Far er ufør grunnet sykdom og jeg skal ikke ut i jobb før minste er 10 år. Anonymous poster hash: 93e28...ba9
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #3 Skrevet 16. februar 2014 Jeg og mannen tar bare to uker ferie samtidig, så har vi en uke hver alene med barna, det blir 4 uker til sammen. Så skal eldste på idrettsleir en uke, de yngste skal være litt på sfo og litt i barnehagen, men så blir det også noen dager hos bestemor. Anonymous poster hash: 828d3...a69
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #4 Skrevet 16. februar 2014 Aner ikke enda. Min samboer er ferdig utdannet til sommeren, og vi vet ikke hvordan det blir med jobb enda. Her er SFO stengt i juli, så det blir en kombinasjon av ferie, være med på jobb, sommerskole og sommerleir tenker jeg.. Anonymous poster hash: 57c78...dc6
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #5 Skrevet 16. februar 2014 Her har vi løst det med at vi ikke jobber noen av oss når barna er små. Far er ufør grunnet sykdom og jeg skal ikke ut i jobb før minste er 10 år. Anonymous poster hash: 93e28...ba9 Klarer dere leve av fars uføretrygd? Anonymous poster hash: cbadc...716
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #6 Skrevet 16. februar 2014 Her har vi løst det med at vi ikke jobber noen av oss når barna er små. Far er ufør grunnet sykdom og jeg skal ikke ut i jobb før minste er 10 år. Anonymous poster hash: 93e28...ba9 Fin løsning da! Ja, da er det bare for meg å bli uføretrygda naver da. Takk for tips. Anonymous poster hash: 57c78...dc6
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #7 Skrevet 16. februar 2014 Her har vi løst det med at vi ikke jobber noen av oss når barna er små. Far er ufør grunnet sykdom og jeg skal ikke ut i jobb før minste er 10 år. Anonymous poster hash: 93e28...ba9 Klarer dere leve av fars uføretrygd? Anonymous poster hash: cbadc...716 Har den + barnetrygd + supplerende livsopphold. Har så vi klarer oss pluss litt til. Anonymous poster hash: 93e28...ba9
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #8 Skrevet 16. februar 2014 Vi tar en uke hver alene med barna, 2 uker sammen og en uke med hjemmekontor/avspassering eller med mamma/pappa på jobb. Anonymous poster hash: bcf4f...1e8
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. februar 2014 #9 Skrevet 16. februar 2014 En uke eller to hver alene, og en eller to sammen.,,
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #10 Skrevet 16. februar 2014 Her har vi løst det med at vi ikke jobber noen av oss når barna er små. Far er ufør grunnet sykdom og jeg skal ikke ut i jobb før minste er 10 år. Anonymous poster hash: 93e28...ba9 Klarer dere leve av fars uføretrygd? Anonymous poster hash: cbadc...716 Har den + barnetrygd + supplerende livsopphold. Har så vi klarer oss pluss litt til. Anonymous poster hash: 93e28...ba9 Hva er supplerende livsopphold? Hvor mye får man av det? Anonymous poster hash: cbadc...716
moota m storebror&lillebror Skrevet 16. februar 2014 #11 Skrevet 16. februar 2014 Jeg går hjemme. Ifjor var første året hvor begge hadde lang ferie siden lillebror sluttet i bhg. De var hjemme med meg, og jeg fikk litt avlastning her og der når jeg var dårligst. Mannen er selvstendig næringsdrivende og tar ferie som det passer med jobb og økonomi. Ifjor hhadde han 7 uker ferie. Årene før fikk vi foreldrene våre til å hjelpe noe og har hatt bhg og sfo.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #12 Skrevet 16. februar 2014 Her har vi løst det med at vi ikke jobber noen av oss når barna er små. Far er ufør grunnet sykdom og jeg skal ikke ut i jobb før minste er 10 år. Anonymous poster hash: 93e28...ba9 Klarer dere leve av fars uføretrygd? Anonymous poster hash: cbadc...716 Har den + barnetrygd + supplerende livsopphold. Har så vi klarer oss pluss litt til. Anonymous poster hash: 93e28...ba9 Hva er supplerende livsopphold? Hvor mye får man av det? Anonymous poster hash: cbadc...716 Det er sosialhjelp. Vi får 9600,- hver mnd i supplerende livsopphold. Anonymous poster hash: 93e28...ba9
Øyne som ser!! Skrevet 16. februar 2014 #13 Skrevet 16. februar 2014 Her har vi løst det med at vi ikke jobber noen av oss når barna er små. Far er ufør grunnet sykdom og jeg skal ikke ut i jobb før minste er 10 år. Anonymous poster hash: 93e28...ba9 Klarer dere leve av fars uføretrygd? Anonymous poster hash: cbadc...716 Har den + barnetrygd + supplerende livsopphold. Har så vi klarer oss pluss litt til. Anonymous poster hash: 93e28...ba9 Hva er supplerende livsopphold? Hvor mye får man av det? Anonymous poster hash: cbadc...716 Det er sosialhjelp. Vi får 9600,- hver mnd i supplerende livsopphold. Anonymous poster hash: 93e28...ba9 God ide. Alle slutter å jobbe så de kan være hjemme med barna til de er minst 10 år. Stakkars unger, er du ikke flau?
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #14 Skrevet 16. februar 2014 Her har sfo "bare" stengt fire uker i juli og de fire ukene må mannen uansett ha ferie, så han er i alle fall hjemme. Når jeg får ferie er litt usikkert, men jeg håper på å få alle fire ukene jeg også, hvis ikke blir mannen alene med dem 1-2 uker. Resten av sommerferien skal de være i barnehagen og på sfo, hvis ikke noen av besteforeldrene spør om å få ta dem med på ferie noen dager. I fjor var de både på hytta med mine foreldre noen dager uten oss og på en annen liten ferie med faren til mannen. Anonymous poster hash: f5a3d...d03
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #15 Skrevet 16. februar 2014 Der ser dere hvor skattepengene går ? Nesten ti tusen fordi hun ikke gidder? Her er jeg hjemmeværende siden begge er så små så ferier er ingen problem , men jeg koster dere ikke noe da vi har kun barnetrygd fra staten slik alle får. Underlig å skulle få ti tusen fordi man velger å gå hjemme. Anonymous poster hash: 1578a...9cd
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #16 Skrevet 16. februar 2014 Der ser dere hvor skattepengene går ? Nesten ti tusen fordi hun ikke gidder? Her er jeg hjemmeværende siden begge er så små så ferier er ingen problem , men jeg koster dere ikke noe da vi har kun barnetrygd fra staten slik alle får. Underlig å skulle få ti tusen fordi man velger å gå hjemme. Anonymous poster hash: 1578a...9cd Ja det er dritmotiverende å skulle gå på jobb og betale sin skatt når man ser at enorme deler av den går til late snyltere. Burde bli et arbeideropprør snart. Anonymous poster hash: 92b4f...259
*Smiley* Skrevet 16. februar 2014 #17 Skrevet 16. februar 2014 Vi har ferie når de har. 4 uker. SFO er bare stengt i juli så det går fint:)
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #18 Skrevet 16. februar 2014 Her er sfo og bhg bare stengt 2 uker. så vi tar 3 uker sammenhengende da + 1 uke i slutten av aug. skal til syden da. Anonymous poster hash: 46577...34d
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #19 Skrevet 16. februar 2014 Der ser dere hvor skattepengene går ? Nesten ti tusen fordi hun ikke gidder? Her er jeg hjemmeværende siden begge er så små så ferier er ingen problem , men jeg koster dere ikke noe da vi har kun barnetrygd fra staten slik alle får. Underlig å skulle få ti tusen fordi man velger å gå hjemme. Anonymous poster hash: 1578a...9cd hun som skrev det troller jo! Anonymous poster hash: 06d4b...676
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #20 Skrevet 16. februar 2014 Her har vi løst det med at vi ikke jobber noen av oss når barna er små. Far er ufør grunnet sykdom og jeg skal ikke ut i jobb før minste er 10 år. Anonymous poster hash: 93e28...ba9 Skammelig!! En ting at mannen din er ufør, men at du i tillegg går hjemme er hårreisende. Ridkerer at barna deres ikke lærer seg verdien av arbeid. Jeg er selv ufør, ufrivllig og provoseres voldsomt av de som slenger hjemme på tross av at de er friske. Ikke hjemmeværende med partner i jobb, det er greit, men når sosialstønad dras inn blir jeg forbannet. Pell deg ut i jobb!!! Hadd gitt alt for den muligheten og jeg kjemper for å bli bedre så jeg kan komme meg tilbake til yrkeslivet. Anonymous poster hash: 3eede...849
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #21 Skrevet 16. februar 2014 I år er jeg hjemme, men jeg må skrive hovedoppgave som skal leveres i begynnelsen av november. Poden har 8 uker fri fra skolen han går på. Blir nok 2 uker alle sammen, resten har vi ikke bestemt helt. Mulig han tar en tur til Norge med mannen i 1 uke. Han har også erklært at når som han er 5 år, kan han reise på flyet alene for å besøke mormor og morfar, mulig jeg sender han dit i forveien så jeg og mannen får et par uker for oss hjemme, da kan jeg blie ferdig med oppgaven min. Deretter fly til mine foreldre, bli der noen uker og fly tilbake til Europa før skolestart. Jeg har samling for mastergraden min siste uke i august, så enten må jeg finne barnepass eller leir til poden siste uken i skoleferien hans. Neste år håper jeg å ha funnet jobb, da blir det skikkelig kabal å få til 8 uker ferie uten familie der vi bor. Guttene r ikke ferdig med å sanke inn bonuspoeng. Anonymous poster hash: d123b...e91
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #22 Skrevet 16. februar 2014 Her har vi løst det med at vi ikke jobber noen av oss når barna er små. Far er ufør grunnet sykdom og jeg skal ikke ut i jobb før minste er 10 år. Anonymous poster hash: 93e28...ba9 Skammelig!! En ting at mannen din er ufør, men at du i tillegg går hjemme er hårreisende. Ridkerer at barna deres ikke lærer seg verdien av arbeid. Jeg er selv ufør, ufrivllig og provoseres voldsomt av de som slenger hjemme på tross av at de er friske. Ikke hjemmeværende med partner i jobb, det er greit, men når sosialstønad dras inn blir jeg forbannet. Pell deg ut i jobb!!! Hadd gitt alt for den muligheten og jeg kjemper for å bli bedre så jeg kan komme meg tilbake til yrkeslivet. Anonymous poster hash: 3eede...849 Ja jeg skal ut i jobb når minste er 10 år. Inntil da koser jeg meg hjemme med god samvittighet. Hva andre mener om vårt valg det bryr jeg meg ikke noe om. Anonymous poster hash: 93e28...ba9
Øyne som ser!! Skrevet 16. februar 2014 #23 Skrevet 16. februar 2014 Her har vi løst det med at vi ikke jobber noen av oss når barna er små. Far er ufør grunnet sykdom og jeg skal ikke ut i jobb før minste er 10 år. Anonymous poster hash: 93e28...ba9 Skammelig!! En ting at mannen din er ufør, men at du i tillegg går hjemme er hårreisende. Ridkerer at barna deres ikke lærer seg verdien av arbeid. Jeg er selv ufør, ufrivllig og provoseres voldsomt av de som slenger hjemme på tross av at de er friske. Ikke hjemmeværende med partner i jobb, det er greit, men når sosialstønad dras inn blir jeg forbannet. Pell deg ut i jobb!!! Hadd gitt alt for den muligheten og jeg kjemper for å bli bedre så jeg kan komme meg tilbake til yrkeslivet. Anonymous poster hash: 3eede...849 Ja jeg skal ut i jobb når minste er 10 år. Inntil da koser jeg meg hjemme med god samvittighet. Hva andre mener om vårt valg det bryr jeg meg ikke noe om. Anonymous poster hash: 93e28...ba9 Dårlige foreldre vil jeg kalle dere. Lære ungene at det er greit å ikke jobbe. Håper barnevernet er inne i bildet for de må jo se at du ikke er den beste moren.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #24 Skrevet 16. februar 2014 Her har vi løst det med at vi ikke jobber noen av oss når barna er små. Far er ufør grunnet sykdom og jeg skal ikke ut i jobb før minste er 10 år. Anonymous poster hash: 93e28...ba9 Skammelig!! En ting at mannen din er ufør, men at du i tillegg går hjemme er hårreisende. Ridkerer at barna deres ikke lærer seg verdien av arbeid. Jeg er selv ufør, ufrivllig og provoseres voldsomt av de som slenger hjemme på tross av at de er friske. Ikke hjemmeværende med partner i jobb, det er greit, men når sosialstønad dras inn blir jeg forbannet. Pell deg ut i jobb!!! Hadd gitt alt for den muligheten og jeg kjemper for å bli bedre så jeg kan komme meg tilbake til yrkeslivet. Anonymous poster hash: 3eede...849 Ja jeg skal ut i jobb når minste er 10 år. Inntil da koser jeg meg hjemme med god samvittighet. Hva andre mener om vårt valg det bryr jeg meg ikke noe om. Anonymous poster hash: 93e28...ba9 Forhåpentligvis er dette trolling, men hvis det ikke er det, så må jeg si det irriterer meg noe helt grenseløst at enkelte faktisk hanker ut 10 000 i måneden av skattepengene våre bare fordi de rett og slett ikke gidder å jobbe. Tenk på hva du lærer ungene dine! Anonymous poster hash: a033d...c1c
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #25 Skrevet 16. februar 2014 Hva er grunnlaget ditt for å få dette beløpet? Hvorfor får du det eller er det mannen din som får tillegg fordi han har barn og er trygda? Og isåfall burde du ikke som arb dyktig være med å bidra til familien om hans trygd ikke er nok fremfor å sitte på rumpa og håve inn. Anonymous poster hash: 1578a...9cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå