Gå til innhold

Når kunne barnet ditt telle til ti?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småen her overasket meg nettop med å telle til ti:).

Lurer på hva som er vanlig.

Anonymous poster hash: 5fe0c...87d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min var vel ca 14 mnd da hun kunne telle til ti. Nå er hun 19 mnd og teller til tyve.

Anonymous poster hash: e4fc0...f23

Skrevet

Min var vel ca 14 mnd da hun kunne telle til ti. Nå er hun 19 mnd og teller til tyve.

Seriøst? Hoihoi. Kunne aldri en gang forestilt meg at min på 15 mnd skulle begynt å telle allerede nå. 

Skrevet

Seriøst? Hoihoi. Kunne aldri en gang forestilt meg at min på 15 mnd skulle begynt å telle allerede nå.

Ja, hun var veldig tidlig ute med både språk og motorikk, men jeg regner med at det stagnerer etter hvert. Har ingen tro på at jeg fostrer opp noe geni.

Skrevet

Rener med 14mnd er tidlig:p.

Noen som vet hva gjennomsnittsalderen er da?

hi

Anonymous poster hash: 5fe0c...87d

Skrevet

20 mnder og teller rett. Begynte å telle ved ca 14 mnder, men da kom de ikke alltid i rett rekkefølge :)

Skrevet

Ja, hun var veldig tidlig ute med både språk og motorikk, men jeg regner med at det stagnerer etter hvert. Har ingen tro på at jeg fostrer opp noe geni.

Hehe ja skjønner det.

Min går rundt og sier hei og hadet liksom :P

Hun forstår mye da, og kan jo flere ord, men ikke noe språk enda

Skrevet

Hun var rundt 16 mnd. da hun kunne telle til 10

Anonymous poster hash: 5dccd...3f5
Skrevet

Vet ikke hva som er vanlig, men eldste kunne telle til 20 når han var 20 mnd, men han var tidlig med språket. Minste er 18 mnd og sier ikke så mye forståelig enda og er nok lenge til han kan telle :-)

Skrevet

ca 2 år gammel..

Men så har hun to brødre som på den tiden var 4 og 6 år gamle og det var de som lærte henne det :)

Anonymous poster hash: 1f2ae...e5b
Skrevet

Min er 2 år, og da vi var på kontroll sa de at hun var over gjennomsnittet tidlig..

Anonymous poster hash: de7d5...89c

Skrevet

Min er to og plutselig en dag her telte han til ti. Har nok lært i barnehagen:-)

Skrevet

Han var rundt 16 mnd tror jeg..., men det tok enda lenger tid før han telte i riktig rekkefølge :)

Skrevet

Ja min kunne vel telle til 3 rundt 14 måneder, og jeg syntes det var bra. :P

Anonymous poster hash: a2aec...a4a

Skrevet

Kan alle tallene frem til 12, på rams fram til 7, etter det kommer de litt sånn omvendt til 12. Er 2 år.

Skrevet

Han begynte vel rundt 15 mnd å telle til tolv på rams..

Skrevet

3 år

Anonymous poster hash: a75c6...8d4

Skrevet

Det er jo også forskjell på å kunne tallene utenat og det å kunne telle. Her har to av våre kunnet "telle" til ti før halvannet års alder, men de har allikevel ikke hatt mengdeforstålse til ti så tidlig. Å "telle" har forgått ved å peke tilfeldig på det som skulle telles uten nødvendigvis å peke på en ting om gangen.

Skrevet

Skulle akkurat til å si som hun over her, at det er forskjell på å kunne telle som en regle, og å faktisk kunne telle antall. Min yngste teller til 15 nå. Hun er 2,5 år. Og med telle, så mener jeg TELLE, som i at hun kam telle at det ligger 6 sjokolader i skålen, eller er 12 baller i boken osv.

Å si tallene som regle kunne hun tidlig.14-15 måneder tipper jeg. Hun var veldig tidlig med språket.

Anonymous poster hash: 69320...d05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...