Gå til innhold

hvor kan man få sminkehjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke greie på sminke og skulle gjerne lært meg litt.. Får man hjelp til slikt på vanlige parfymerier? Altså at man får hjelp til å finne hva som passer og vist hvordan man bruker det? :-P

Lei av å føle meg blek og anonym..

Anonymous poster hash: 469ad...f8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det mener jeg. På bodyshop kan de også gi det tips, og de sminker deg også om de har tid.

Skrevet

Ja, det mener jeg. På bodyshop kan de også gi det tips, og de sminker deg også om de har tid.

bodyshop tar 300 kr for å sminke noen.

Anonymous poster hash: 85dd1...d0f

Skrevet

Finn deg et "stille" parfymeri, de kan gjerne sminke deg litt, vise deg hva du kler. Fordel om du handler der så de kjenner deg eller at du handler litt av det de har brukt. Ellers er det flere steder som sminker deg for en sum, men at du får kjøpe varer for hele summen, har vært hit i utdrikningslag.

Skrevet

Takk for svar:-)

Får ta meg en bytur en dag og høre et sted :-)

Skrevet

Parfymerier og body shop gjør det. Når det er sagt, så synes jeg er det er litt tilfeldig om de er flinke eller ikke... Tror jeg heller ville prøvd meg litt frem foran speilet ;) 

Ikke bry deg om øyenskygge i første omgang, hold deg til mascara, foundation/concealer (jeg bruker en foundation under øynene, rundt nesen og på haka), og et mineralpudder. Hvis du vil kan du kjøpe en nøytral rouge/blush til kinnene. 

Da trenger du mascara, foundation, pudder og blush (hvis du vil), en kost til pudderet og en kost til rougen. Google nøytral hverdagssminke. 

Dette er det jeg bruker til daglig :)

Anonymous poster hash: 2b130...cf6
Skrevet

Parfymerier og body shop gjør det. Når det er sagt, så synes jeg er det er litt tilfeldig om de er flinke eller ikke... Tror jeg heller ville prøvd meg litt frem foran speilet ;)

Ikke bry deg om øyenskygge i første omgang, hold deg til mascara, foundation/concealer (jeg bruker en foundation under øynene, rundt nesen og på haka), og et mineralpudder. Hvis du vil kan du kjøpe en nøytral rouge/blush til kinnene.

Da trenger du mascara, foundation, pudder og blush (hvis du vil), en kost til pudderet og en kost til rougen. Google nøytral hverdagssminke.

Dette er det jeg bruker til daglig :)

Ja jeg bruker maskara til vanlig og noe pudder. Men så har jeg helt lyse øyenbryn,bruker en slik blyant helt svakt,er redd for at det skal se rart ut..vet liksom ikke helt hvilke produkter det er best for meg å bruke :-)

Skrevet

Sjekk vg/dagbladets sminketips ;) Tror dagbladet har flest. Heter kanskje side 3?

Anonymous poster hash: da505...041
Skrevet

Jeg ville heller brukt tid på YouTube enn å gå i sminkebutikk.

Så lenge du er stø i engelsk så er det fantastisk mye bra tutorials der.

Da kan du se om og om igjen, lære hvilke teknikker som er bra, hvilke koster du skal bruke og hvilke merker som funker.

Jeg bruker endel merker som ikke er så "vanlige" i Norge, men som funker helt supert. Feks Urban Decay, Too Faced, Benefit, The Balm, Nars osv

Kvaliteten på sminken har mye og si

Skrevet

Hun som eier parfymeriet på Tveitasenteret er helt utrolig flink med make-up, og tar seg god tid til å hjelpe med slikt. Du bestemmer selv om du vil ha noen av produktene hun bruker, men hun er virkelig utrolig flink og hjelpsom. Anbefales!

Anonymous poster hash: df086...8ae
Skrevet

Det viktigste er egentlig å bruke riktige farger til din hud og hudtype. Det får du hjelp med på parfymerier o.l

Det er også stor forskjell på merkene. Gode produkter er et must. Det billigste er ikke nødvendigvis det dårligste. Den foundation og pudderet som får venninnen din sin hud til å se perfekt ut, funker kanskje ikke på deg. 

Når du har fått prøvd ut hvilke produkter som passer til din hud kjøper du dette. Gå hjem og se på youtube!

Og husk, øvelse gjør mester :)

Anonymous poster hash: 77f54...8f7
Skrevet

De gangene jeg har fått øyensminke lagt hos parfymeri har jeg endt opp som et utslitt troll med to blåveiser, så jeg har gitt opp det ;) Bruker feks pinterest med "makeup tutorial", og har prøvd meg frem foran speilet. Min smokey eye er feks basert på gull, bronse og brunt, ikke grått/svart som parfymeriene alltid vil ha - og jeg synes min er finere ;)

Skrevet

Så det er øyenbrynene du helst vil ha hjelp til? Jeg har såpass kraftige øyenbryn at jeg måtte nappe ytterste 1/4 for å ikke se ut som et hengefjes (de pekte sånn nedover ytterst at fjeset mitt så dradd ut :P ), så der kan jeg nok ikke hjelpe deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...