Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #1 Skrevet 16. februar 2014 La dere barnet sovet så lenge han vil på dagen når han har feber? Eller vekker dere barnet så han ikke sover så sent at det blir vanskelig å legge han om kvelden? Sønnen min på 2 år hadde 39,6 i feber å ga han stikkpille før han la seg. Når har han sovet i litt over en time. Anonymous poster hash: 826ef...08f
LittlePrincess Skrevet 16. februar 2014 #3 Skrevet 16. februar 2014 Jeg kar henne sove- man trenger jo met søvn når man er syk:)
Gjest Julia1984 Skrevet 16. februar 2014 #4 Skrevet 16. februar 2014 Sove så lenge de vil. Søvn er god medisin!!!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #5 Skrevet 16. februar 2014 Da lar jeg han sove Anonymous poster hash: 826ef...08f
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #6 Skrevet 16. februar 2014 Immunforsvaret jobber best når kroppen hviler så jeg lar de helt klart sove akkurat så lenge de vil. Anonymous poster hash: 4ae72...bd9
LillaGorilla♥♥ Skrevet 16. februar 2014 #7 Skrevet 16. februar 2014 De får sove så mye de vil når de er syke.
magica fra tryll Skrevet 16. februar 2014 #8 Skrevet 16. februar 2014 Ja, selvfølgelig. Spiller ingen rolle om de ikke sovner til "vanlig" tid når de er syke.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #9 Skrevet 16. februar 2014 Ja, selvfølgelig. Spiller ingen rolle om de ikke sovner til "vanlig" tid når de er syke. Nei det er jo greit,men kjedelig om jeg vil legge meg i 10 tiden om kvelden også er han lysvåken er mer det jeg tenker på. Å han skal jo selvsagt bare være hjemme i morgen,mens mammaen må nok dessverre på jobb uansett. Anonymous poster hash: 826ef...08f
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #10 Skrevet 16. februar 2014 Kan han ha blitt mer syk av at han sov i ute i vogn i går forresten? Visste ikke at han hadde feber så han sov ute i går :S Kjente jo at han var litt varm i går før han sov,men han er en gutt som er varm av seg så tenkte ikke så mye over det. I 5 tiden begynte plutselig virkelig å slå ut å han ble slapp og sutrete. Anonymous poster hash: 826ef...08f
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #11 Skrevet 16. februar 2014 Begynte plutselig feberen virkelig å slå ut* Anonymous poster hash: 826ef...08f
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #13 Skrevet 16. februar 2014 Søvn og hvile er viktig når man er syk, så barnet får selvfølgelig sove så mye som mulig. Jeg tenker at det kan være vanskelig å sove pga smerter, ubehag, hoste, tett nese eller hva det nå måtte være, så tar man vare på all den søvnen man kan. Om den søvnen kommer på formiddagen, ettermiddagen, kvelden eller natta spiller ingen rolle, klarer barnet å sovne får det selvfølgelig sove. Jeg ville altså ikke som deg tenkt at om barne sover nå får det kanskje ikke sove til kvelden, jeg ville tenkt at så fint at barnet sover nå i tilfelle det ikke får sove pga ubehag og sykdom i kveld. Anonymous poster hash: 4ae72...bd9
moota m storebror&lillebror Skrevet 16. februar 2014 #14 Skrevet 16. februar 2014 Barna får sove så lenge de vil. Jeg er heller oppe om lenger om kvelden, det er det verdt Hvem skal være hjemme med barnet i morgen da? Faren? Da kan vel han være oppe med barnet i kveld til barnet sovner mens du legger deg?
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #15 Skrevet 16. februar 2014 Barna får sove så lenge de vil. Jeg er heller oppe om lenger om kvelden, det er det verdt Hvem skal være hjemme med barnet i morgen da? Faren? Da kan vel han være oppe med barnet i kveld til barnet sovner mens du legger deg? Nei moren min skal være hjemme med han. Problemet er bare at når han er syk så er det kun meg han godtar. Prøver noen andre å avlaste meg så er han helt hysterisk. Vet at han roer seg med mamma når jeg ikke er der lengre,men så lenge jeg er der så aksepterer han ikke at andre tar seg av han. Anonymous poster hash: 826ef...08f
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #16 Skrevet 16. februar 2014 Lar ungen sove så lenge hum vil uansett på dagen. Men vekker om morgenen for å unngå kluss med dagsoving. Anonymous poster hash: 7310e...b64
moota m storebror&lillebror Skrevet 16. februar 2014 #17 Skrevet 16. februar 2014 Barna får sove så lenge de vil. Jeg er heller oppe om lenger om kvelden, det er det verdt Hvem skal være hjemme med barnet i morgen da? Faren? Da kan vel han være oppe med barnet i kveld til barnet sovner mens du legger deg? Nei moren min skal være hjemme med han.Problemet er bare at når han er syk så er det kun meg han godtar. Prøver noen andre å avlaste meg så er han helt hysterisk. Vet at han roer seg med mamma når jeg ikke er der lengre,men så lenge jeg er der så aksepterer han ikke at andre tar seg av han. Anonymous poster hash: 826ef...08f Håper han får sove igjen i natt da. Det er litt slitsomt når det står på. God bedring til han
Klarer selv! Skrevet 16. februar 2014 #18 Skrevet 16. februar 2014 Jeg skjønner at det kan bli tøft for deg imorgen hvis du ikke får nok søvn, men akkurat i dette tilfellet mener jeg du må flytte fokusert fra deg og tenke at det er veldig bra at barnet får sove og samle krefter. Sykdomsperioder er heldigvis tidsavgrenset, og i slike perioder må vi foreldre tåle å gå på akkord med oss selv for å gjøre det best mulig for våre syke barn.
Flettfrid og lilleprins Skrevet 16. februar 2014 #19 Skrevet 16. februar 2014 Hos oss spørs det litt. Hun har vært skikkelig syk en gang og da lot jeg henne sove. Da sov hun ca 22 av 24 timer det døgnet. Hun har ofte lett luftveisinfeksjon med feber opp i 39, da vekkes dersom hun sover lenge på daghvilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå