Gå til innhold

Studentbolig og studentbarnehage. Noen som kan se hit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man få rett til å søke om familiebolig og studentbarnehage, selv om man studerer i en annen kommune?

Vi vurderer å flytte til en større by til høsten, men jeg vil fortsette studiene mine i den kommunen jeg studerer i nå.

Kan vi likevel ha rett på studentbolig- og barnehageplass selv om jeg ikke er tilknyttet studiestedene i den nye byen?

Anonymous poster hash: 33bb8...6a0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Studentboligene er knyttet til studiestedet ja, og dere vil nok ikke bli prioritert først. I noen byer (her vi bor) så hender det at de kan leie ut hybler hvis det er ledig og ingen studenter har behov for dem, men dem må flytte hvis det kommen noen andre som er knyttet til studiestedet. 
Desverre er det bare slik, så det enkleste vil være om du bytter studiested, også vær snar med å søke om bolig! Gjør det omså idag! Studentleiligheter er utrolig populære, så det gjelder å være veldig tidlig ute. 
Men for sikkerhets skyld, ring skolen for å høre, da får du det aller beste svaret :)

Anonymous poster hash: bbade...8e3
Skrevet

Studentbarnehagen kan du søke, og er det plass så er det plass, men det har ingenting med deg som student å gjøre da. Siden du ikke studerer på høgskolen/universitetet som er tilknyttet den barnehagen. Du kan sikkert søke studentbolig også, men det er svært mange som ønsker slike studentboliger, så tviler på at det vil gå siden boligene er knyttet opp mot studiestedet. Jeg ville ringt studentskipnaden og forhørt meg.

Anonymous poster hash: aefa0...45e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...