Gå til innhold

Hva sier man til legen? Hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva sier man til fastlegen når man er gravid og ikke vet hvor langt på vei man er? Skal bestille time tll ul. Den første

Anonymous poster hash: 77f86...d12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmmm, jeg ville sagt at jeg er gravid, men er usikker på hvor langt jeg er på vei.... ;)

Skrevet

At man ikke vet når man ble gravid??

Skrevet

Hei. Jeg er gravid, men aner ikke hvor langt på vei jeg er. Når siste mens var? Nei, det husker jeg faktsik ikke.

Anonymous poster hash: b5641...69d
Skrevet

E bare til å sei det då. Av og til får ein ekstra ul for å tidfeste kor langt ein e på vei før oul.

Skrevet

Jeg sa til legen at jeg var gravid, men at jeg ikke hatt mensen på flere mnder. Hadde sluttet på pillene på nyåret (dette var i september) og bare hatt mensen 2 ganger siden. Han mente jeg da var ca 3 mnder, men jeg protesterte veldig og fikk time til ultralyd for terminbestemmelse. Den viste at jeg var akkurat blitt gravid når jeg tok testen, som jeg hadde påstått at jeg var. Så veldig glad for at jeg fikk en ekstra ul.

Skrevet

Hei. Jeg er gravid, men aner ikke hvor langt på vei jeg er. Når siste mens var? Nei, det husker jeg faktsik ikke.

Anonymous poster hash: b5641...69d

Du er nok ikke første som sier det....

Skrevet

Lege; Hei! Hvaaa feiler det oss i dag, da..?

HI; Jeg tror VI er gravide.

Lege; Er vi det, ja. Når hadde vi menstruasjon sist?

HI; Vetikke.

Lege; Jeg tror ikke du forstår spørsmålet mitt; når hadde vi menstruasjon sist?

HI; Vetikke..

Lege; Nei, men da er det jo greit, da! Da tror jeg ikke vi er gravide allikevel!

Det blir 180 norske kroner!

..si det som det er; du er gravid, vet ikke når du ble det. Legen har hørt denne historien '100 ganger' før, han skriver ut henvisning til UL for å avklare hvor langt du er på vei. Og det er det! Ikke noe skummelt eller noe  legen aldri har vært borte i før, altså.

Lykke til og gratulerer med graviditet! 

Anonymous poster hash: 0246d...fa8
Skrevet

Tusen takk for svar :) testen viste 2-3 på mandag

Skrevet

Det har jeg gjort to ganger, og ikke vært noe rart ved det.

Første gang jeg var gravid var jeg usikker på om jeg hadde hatt mens den ene mnd eller ei. Hørte hjertelyden første gang jeg var hos legen, han hadde ingen tro på at han hørte det.

Andre gang jeg kom var jeg faktisk sikker, men da var jeg iferd med å miste. Mistet dagen etter jeg var hos legen.

Tredje gang jeg var der var jeg ikke sikker, for da hadde jeg mistet noen mnd før og ikke fått mensen igjen. Så da ante jeg ikke. Både meg og legen bommet, for på ultralyden jeg hadde noen uker etter viste at jeg akkurat var blitt gravid når jeg var hos legen.

Anonymous poster hash: 3456b...256

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...