Gå til innhold

Egg men ingen lus?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget flere lusegg 3-5 cm fra hodebunnen på 8-åringen. Gredd og gredd i flere omganger men finner ingen lus Burde det ikke være masse lus i håret nå?? Apoteket mente vi ikke skulle kjøre kur hvis vi ikke så lus, men jeg synes det er så ekkelt! Vil bli kvitt det NÅ!!! Og dersom det er så mange egg må det vel finnes lus i håret?!

Anonymous poster hash: 52c86...351
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å gre mens håret er vått etter skikkelig god og varm hårvask? De blir litt bedøvet av varmt vann. Hvitt håndkle på skuldrene og lusekam. Er det egg er det lus. Helt sikkert.

Anonymous poster hash: c62c8...e7c

Skrevet

Ta en kur likevel du. Kan jo hende at det er veldig få lus. Ikke alltid lett å oppdage sier de som har hadd det.

En lusekur skal ta knekken på både lus og egg

Anonymous poster hash: 27e10...dcf

Skrevet

Anbefaler ikke kur om du ikke ser lus.

Lusa kan bli resistent.

Gre med lusekam.

I prinsippet skal man bli kvitt lus ved å gre og gre.

Anonymous poster hash: 1b7fc...d74

Skrevet

Har du prøvd å gre mens håret er vått etter skikkelig god og varm hårvask? De blir litt bedøvet av varmt vann. Hvitt håndkle på skuldrene og lusekam. Er det egg er det lus. Helt sikkert.

Har gjort dette flere ganger siste dagene, og ikke funnet noe. Også gredd over vask/badekar og over hvitt ark - ingenting! Tenker jo også at det MÅ være lus siden jeg har finnet ganske mange egg.

Skrevet

Har gjort dette flere ganger siste dagene, og ikke funnet noe. Også gredd over vask/badekar og over hvitt ark - ingenting! Tenker jo også at det MÅ være lus siden jeg har finnet ganske mange egg.

Kanskje du har gredd ut lusene?

Anonymous poster hash: 19cac...c26

Skrevet

Jeg hadde uten tvil tatt lusekur hvis jeg hadde funnet mange egg. Det er ekstremt lite sannsynlig at flere lus legger egg samtidig, for så å forsvinne.

Anonymous poster hash: 91235...673
Skrevet

Det er da ikke noe vits i å vente til lusene kommer ut? Jeg hadde nok tatt en lusekur ja...

Er eggene hvite eller gjennomsiktige?

Skrevet

Det ble dessverre samlivsbrudd. Foreldrene måtte flytte og ble ikke enige om samværsordning.

Anonymous poster hash: d4b47...685

Skrevet

????merkelig svar

Anonymous poster hash: ca52b...74b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...