Gå til innhold

Ang. brystkreft og fjerning av brystene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager min uvitenhet, men jeg sitter her ved frokosten og lurer på noe. I det siste har jeg sett en del bilder på internett av kvinner som har fjernet brystene sine pga av kreft. Da kan jeg se at også brystvortnene fjernes. 

Så mitt spørsmål er: 

Blir all følelse i brystene borte? Vil man med sex kunne få samme nytelse av brystene sine?

Det må jo forandre livene deres voldsomt. De er modige de kvinnene som går gjennom den sykdommen og behandlingen. 

Anonymous poster hash: 179fb...3b7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår ikke spørsmålet ditt, jeg.. Om brystene er borte, så vil vel også følelsene i dem forsvinne.. Sjelden jeg har hørt om annet enn fantomsmerter i amputerte kroppsdeler. 

Eller mener du etter rekonstruksjon? 

Og ja -modige kvinner. Det finnes de som ikke har noe valg, der kreften er et faktum. Så finnes det også de som fjerner brystene da de har et gen som predisponerer brystkreft. Det må føles tøft å fjerne egentlig friske bryster.. 

Anonymous poster hash: f7cd7...87f
Skrevet

Jeg har brystkreft. Har fjernet venstre bryst. Alt er fjernet, ja. Brystvorte, areola, alt brystvev. De som har små, eller mindre farlige, kuler enn det jeg hadde, kan få det som kalles brystbevarende kirurgi, hvilket vil si at det bare er en liten del som fjernes. Hos disse kan det hende at følelsen i brystvorten blir bevart (men det er ikke alltid slik). Selv har jeg overhodet ingen følelse der brystet engang var. Ei heller i armhulen og overarmen. Dette pga fjerning av lymfeknuter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...