Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #1 Skrevet 15. februar 2014 Mannen min er lat. Han vil sjelden gjøre noe, ser på tv store deler av dagen. Gjør 5% av husarbeidet. Noen som kjenner til lignende der situasjonen har blitt bedret? Hva gjorde de? Terapi? Liste med hver sine gjøremål? Anonymous poster hash: 4309c...bf1
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #2 Skrevet 15. februar 2014 Jeg satte hardt mot hardt å sa ifra at jeg ikke vil gjøre Alt alene. Skrev ned oppgaver som han måtte gjøre. Med mas fra meg hver dag. Så ble han lei og gjorde sin del. Anonymous poster hash: 6c993...6f3
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #3 Skrevet 15. februar 2014 Takk! Godt råd mase mye slik at det blir bedre eller mase til han blir lei og stikker. Begge deler hadde vært deilig Anonymous poster hash: 4309c...bf1
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #5 Skrevet 15. februar 2014 Masing og gråting Anonymous poster hash: 4309c...bf1
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #6 Skrevet 15. februar 2014 Bare gi det opp..! Har forsøkt i 10 år...går ikke å forandre permanent...sitter i margen. Her blir det skilsmisse nå. Anonymous poster hash: 925f4...1c8
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #8 Skrevet 16. februar 2014 Mannen min var slik også. har klikket på han mange ganger. nå bidrar vi og samarbeider. belønner han med sex og kjærlighet. funker som bare f.... ; Anonymous poster hash: 476d2...53f
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #9 Skrevet 16. februar 2014 Måtte mase i mange år, forklare saklig, dra han med i terapi. Etter noen år var det som om noen skrudde på en bryter. Han tar sin del, i perioder med mye stress er han ikke like flink, men han er da lett mottakelig for bedskjeder, ber om unnskyldning, og forteller meg hvor stor pris han setter på alt jeg gjør. En enormt utvikling. Skal sies at han vokste opp med en mor som aldri var hjemme, ikke satte grenser og ikke hadde arb.oppgaver til han. Hun formet en lat fyr som ikke forstod dynamikken i en familie, men når man blir voksen må man jo faktisk være villig til å endre dårlige vaner om man ønsker å fungere i et forhold!!! Anonymous poster hash: 43521...dc6
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #10 Skrevet 16. februar 2014 Gjør han noe om du ber han om det??? Jeg lærte etter noen år med ergelse at så lenge jeg sa hva han skulle gjøre gjorde han det uten problem. Han så bare ikke hva som trengte å gjøres. Nå har jeg sluttet å forvente at han skal se når huse trengs å taes osv, sier i fra at i dag må du gjøre det og det. Problemet løst:) Om din mann alikevell ikke gjør noe når han får beskjed får du prøve å forklare??? Fortelle alt du gjør, og at du blir sliten. Om det heller ikke hjelper er et vel hardt mot hard... Om ingen ting funker må du vel tenke gjennom om du orker å leve slik, om han har andre kvaliteter som veier opp for at du må gjøre alt og at han ikke vil være med på noe. Anonymous poster hash: acd40...67f
soleia Skrevet 16. februar 2014 #11 Skrevet 16. februar 2014 Kva med å ha faste rutiner og oppgåver, slik at han veit kva han skal gjere og når. Hjå oss er det ganske definert kven som gjer kva, eg lagar feks alltid middag så sant eg er heime, men då må mannen rydde etterpå. Eg sorterar og vaskar klede, men mannen har ansvar for å ta dunken med 60 gradersvask og skifte sengetøy på laurdagar osv. Du får setje deg ned med mannen og planlegge, evt ta han med i terapi der de kan gjere det same.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #12 Skrevet 16. februar 2014 Hvor gamle er disse mennene og flyttet de rett inn med dere fra mamma. Og det viktigste spørsmålet. I den første kjærlighetsrusen drev dere og skjemte de bort med å la de slippe husarbeid? Synes det er så utrolig mange som klager på mannfolka sine her inne. De virker jo helt håpløse. Dere skulle hatt medalje som holder ut med de. Har ingen gode råd annet enn å slutt å gjøre ting som hjelper han. Ikke vask klærene. Skift på din del av senga osv osv. Kanskje de skjerper seg. Anonymous poster hash: 2c660...7eb
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #13 Skrevet 16. februar 2014 Gjør han noe om du ber han om det??? Jeg lærte etter noen år med ergelse at så lenge jeg sa hva han skulle gjøre gjorde han det uten problem. Han så bare ikke hva som trengte å gjøres. Nå har jeg sluttet å forvente at han skal se når huse trengs å taes osv, sier i fra at i dag må du gjøre det og det. Problemet løst:) Om din mann alikevell ikke gjør noe når han får beskjed får du prøve å forklare??? Fortelle alt du gjør, og at du blir sliten. Om det heller ikke hjelper er et vel hardt mot hard... Om ingen ting funker må du vel tenke gjennom om du orker å leve slik, om han har andre kvaliteter som veier opp for at du må gjøre alt og at han ikke vil være med på noe. Anonymous poster hash: acd40...67f Han gjør noe sår jeg ber han om det, hvis det skal gjøres nå. Ber jeg han gjøre noe som kan utsettes så utsetter han det. Er uaktuelt å buke resten av mitt liv på å fortelle en voksen mann at nå må det settes på en klesvask, fordi babyen ikke har rene klær osv. Anonymous poster hash: 4309c...bf1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå