Gå til innhold

Ville du dratt på sydentur alene med barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ett barn på snart 6 år. Har fri/ferie fra ca 5.juni i år. Mannen jobber til ca 1.juli.

Jeg tenker på å kanskje ta en uke i syden i juni bare meg og barnet, mannen er ikke så glad i syden uansett... og jeg kommer til å jobbe MYE frem til slutten av Mai så jeg tenker det kunne vært koselig å få litt skikkelig alene tid sammen etter det :)

Jeg har vært masse i syden før (forskjellige land).

Ville dere gjort det?

Anonymous poster hash: f78cd...406
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, ja absolutt.  Har en mann som mener det er tull å ta med små barn til Syden, da de har like stor glede av å være andre steder som ikke så varme.  

Jeg er enig at det ikke er noe must å dra til syden, men for å sikre seg litt sol og varme når man har lang vinter, så er det jo fristende uansett. 

Så hvis jeg hadde vært alene og bare hatt en barn, som til og med så stor som 6 år, så hadde jeg ikke nølt med å reise til syden engang!!!   

Anonymous poster hash: 32340...4bb
Skrevet

Å, ja absolutt.  Har en mann som mener det er tull å ta med små barn til Syden, da de har like stor glede av å være andre steder som ikke så varme.  

Jeg er enig at det ikke er noe must å dra til syden, men for å sikre seg litt sol og varme når man har lang vinter, så er det jo fristende uansett. 

Så hvis jeg hadde vært alene og bare hatt en barn, som til og med så stor som 6 år, så hadde jeg ikke nølt med å reise til syden engang!!!   

:) 

Er ikke alene da, har mann. Men jeg har en mnd lengre ferie en han, så tenkte en syden uke bare meg og barnet i juni også fellesferie i juli alle 3. Men har bare ett barn ja :)

Skrevet

Hvis han syns det er greit, så er det bare å reise avgårde. Blir sikkert kjempekoselig det. Men hva skal dere gjøre når mannen har ferie da? Har han lyst på sydentur?

Skrevet

Hvis han syns det er greit, så er det bare å reise avgårde. Blir sikkert kjempekoselig det. Men hva skal dere gjøre når mannen har ferie da? Har han lyst på sydentur?

Han hater syden :P Hudtype som gjør at han blir sykt fort solbrent....

Har snakket om en uke eller 2 på hytta (her i norge) og kanskje en langhelg på disneyland paris (aldri vært der). Resten av tiden blir vi nok hjemme. Fikse litt på hagen, strandturer osv....

Skrevet

Vi bor i utlandet og gutten som nettopp ble 5 har 16 uker ferie mens mannen har 6 uker. Jeg reiser MYE alene med sønnen vår.

Høst 2012 reiste vi til Mauritius. Lang flytur men kjempe fint, ikke for varmt og veldig barnevennlig. I april 2013 reiste vi til Marrakech og hadde det helt super, Junior spør stadig om når vi skal tilbake dit (han sier det samme om Mauritius, han vil vise begge stedene til faren sin). Nå vurderer jeg å reise til Malaysia eller Morokko igjen med han i april-mai.

Når jeg ser på steder å reise til alene med han tenekr jeg først og fremst på 1) hvor enkel reiseruten blir. For oss er det ikke lengden på flyturen men reisreruten og når på dagen vi reiser som er avgjørende. Og tidsforkjellen. Han tåler fint 13 timer på flyet, men helst om natten, og helst ikke kombinert med mye tidsforskjell; 2) trygghet og hygiene, det kan bli veldig trassig om man får magesyke når man reiser alene med barn. Jeg er kjent som en fryktløs reisende, men jeg er veldig risikoaverse alene med barn; 3) mini-klubb, jeg er avhengig av noen timer fri hver dag og velger alltid steder med mini-klubb der noen snakker et språk poden forstår, helst med aktiviteter han setter pris på. Han digget vannski på Mauritius og alt mulig rart i Marrakech; 4) komfort. Er vi alle 3 bor vi gjerne enkelt, er det bare meg med sønnen skal det være tipp topp; koste gjerne mer enn om vi reiste alle 3, men mannen slipper å ta fri, det har også sin verdi. Jeg vil ikke stresse med noen ting, og heller fokusere på kos med og uten sønnen. Når vi reiser sammen er vi mer eventyrlystne.

Anonymous poster hash: 7c8e3...aea

Skrevet

Jepp:-) jeg og eldste sønnen min skal dra alene på sydentur i sommer:-)

Skrevet

På charter der man slipper å tenke selv kunne jeg nok reist, men ikke med alle fire. Men syns kveldene når man reiser med barn er litt kjedelige, og enda verre når man er den eneste voksne. Så tror faktisk ikke jeg hadde gjort det før barnet var litt større og kan underholde meg litt om kvelden og sove litt utover morgenen.

Skrevet

Ja absolutt. Har vært 2 ganger i " syden" alene med barna. Det har gått kjempefint.

Skrevet

Det hadde jeg absolutt gjort :D

Når det kommer til kveldene så snur barna våre litt på døgnet når vi er på ferie og de legger seg i ofte i 23 tiden når de har hatt fri noen dager. De sover da også fint til 9 tiden. De er 6 1/2 og 8 1/2 år.

Det blir koselig for dere begge, og akkurat 1-2 timer på kvelden i så fall kan være herlig til å slappe av på og nyte litt alene tid :)

Skrevet

Gjorde det i fjor og skal gjøre det igjen nå i år. I fjor var hun nesten 4, ett år eldre og mer utadvendt nå så tror det blir like kjekt. I fjor var vi en uke alene og så fikk vi selskap av  familie siste uken. Dro på charter til et hotell som var ganske lite, oversiktlig og hadde mange nordiske gjester. I tillegg var stranden barnevennlig og langgrunn. 

Meste avslappende ferien jeg har hatt til nå som alenemamma. Hun traff en å leke med og de to og en del av de andre barna hang sammen hele ferien. Jeg kunne slappe av ved barnebassenget og lese bøker. Deilig! 

Var såpass lite og oversiktlig der at ungene kunne leke litt fritt mens de voksne spiste middag om kveldene. Middagen ble servert ute og da hadde jeg oversikt over lekeplassen og plenen der de lekte. Helt supert. Var også ganske lett å komme i kontakt med folk. Vi var mye samen med en annen familie og spiste med dem noen ganger.

I år skal vi på et litt større og litt finere hotell. Blir kjekt med masse aktiviteter,barneklubb.minidisko, rutsjebaner og stor lekeplass . Kommer sikkert til å savne det at ungene kunne springe rundt på området. Nå må jeg nok passe mer på...:-)Håper det ikke er alt for stort og uoversiktlig. Det er stress. 

Noen av de viktige tingene synes jeg er: 

Barnevennligsted

Andre norske/nordiske barn- venner å leke med=glade barn

Underholdning og aktiviteter. - Kjekt med litt minidisco og show når man er alene med barn. Grenser for hvor lenge de vil sitte med bordet og prate med deg;-)

OK bassengområder, helst med en vannsklie eller to

Hygiene ved hotellet og maten = trygghet

At det er oversiktlig og greit. -Var en gang på et enormt Nazar hotell. DET var ikke gøy med en vilter 2-åring. Heldigvis var vi to voksne..

Langgrunn strand- vi er mye på stranden

Ok flytidspunkt, flytid og busstur til hotellet.-Kom en gang midt på natten og det var ikke gøy.

All inclusive, eller i ihvertfall noen måltider inkludert. - Greit å ha det enklest mulig når man er alene med barn. 

Anonymous poster hash: 7a054...b95
Skrevet

Jeg har det akkurat likt. Mann som ikke vil til syden og skal jobbe. Så jeg tar med barnet vårt på 5år til syden i sommer. Har vært der flere ganger før uten barn.

Anonymous poster hash: fb1c9...296
Skrevet

Herlig!! Ja i ditt tilfelle hadde jeg helt klart dratt!

God tur og kooooos dere! :-)

Skrevet

Gjorde det i fjor og skal gjøre det igjen nå i år. I fjor var hun nesten 4, ett år eldre og mer utadvendt nå så tror det blir like kjekt. I fjor var vi en uke alene og så fikk vi selskap av  familie siste uken. Dro på charter til et hotell som var ganske lite, oversiktlig og hadde mange nordiske gjester. I tillegg var stranden barnevennlig og langgrunn. 

Meste avslappende ferien jeg har hatt til nå som alenemamma. Hun traff en å leke med og de to og en del av de andre barna hang sammen hele ferien. Jeg kunne slappe av ved barnebassenget og lese bøker. Deilig! 

Var såpass lite og oversiktlig der at ungene kunne leke litt fritt mens de voksne spiste middag om kveldene. Middagen ble servert ute og da hadde jeg oversikt over lekeplassen og plenen der de lekte. Helt supert. Var også ganske lett å komme i kontakt med folk. Vi var mye samen med en annen familie og spiste med dem noen ganger.

I år skal vi på et litt større og litt finere hotell. Blir kjekt med masse aktiviteter,barneklubb.minidisko, rutsjebaner og stor lekeplass . Kommer sikkert til å savne det at ungene kunne springe rundt på området. Nå må jeg nok passe mer på...:-)Håper det ikke er alt for stort og uoversiktlig. Det er stress. 

Noen av de viktige tingene synes jeg er: 

Barnevennligsted

Andre norske/nordiske barn- venner å leke med=glade barn

Underholdning og aktiviteter. - Kjekt med litt minidisco og show når man er alene med barn. Grenser for hvor lenge de vil sitte med bordet og prate med deg;-)

OK bassengområder, helst med en vannsklie eller to

Hygiene ved hotellet og maten = trygghet

At det er oversiktlig og greit. -Var en gang på et enormt Nazar hotell. DET var ikke gøy med en vilter 2-åring. Heldigvis var vi to voksne..

Langgrunn strand- vi er mye på stranden

Ok flytidspunkt, flytid og busstur til hotellet.-Kom en gang midt på natten og det var ikke gøy.

All inclusive, eller i ihvertfall noen måltider inkludert. - Greit å ha det enklest mulig når man er alene med barn. 

Anonymous poster hash: 7a054...b95

Jeg tenker også å reise alene med barn, og dette du forteller høres fantastisk ut! Kan du være så snill å si navnet på det lille hotellet dere reiste til i fjor?!! Det virker perfekt for oss.

Anonymous poster hash: 813d9...597

Skrevet

Det har jeg gjort flere ganger siden eldste var 3,5 år. Nå er lillebror snart tre, og kommer til å dra med begge to straks yngste kutter ut dagsoving, bleier og vogn. Har alltid gått bra. God tur!

Anonymous poster hash: eb481...520

Skrevet

Jeg ser at alle er utelukkende positive, og stort sett går det veldig bra! Jeg hadde derimot en opplevelse for 2 år siden som har fått meg til å ta en beslutning om å aldri reise alene med barn til et annet land alene.

Jeg ble innlagt på sykehus og var ikke i stand til å ta vare på barnet. Heldigvis reiste jeg sammen med familie som kunne ta seg av barnet mitt. Men det ble mye styr med bla hjemreise. Jeg fikk ikke reise hjem og min familie bor en annen kant av landet enn oss.

Hvis jeg var deg ville jeg i hvert fall tenkt over hva du skal gjøre hvis noe slikt skulle skje. Mest sannsynligvis vil dere ha en flott ferie og kose dere masse, men vær klar over hva som kan skje.

Anonymous poster hash: 4128b...1e7

Skrevet

Hvorfor får ikke resten av familien være med på ferie? Hva sier 5 åringen om at han må være hjemme?

Anonymous poster hash: f70ba...00c

Skrevet

Hvorfor får ikke resten av familien være med på ferie? Hva sier 5 åringen om at han må være hjemme?Anonymous poster hash: f70ba...00c

5 åringen skal være med bestemor på sydentur:-) så begge får tur:-)

Skrevet

Hvorfor får ikke resten av familien være med på ferie? Hva sier 5 åringen om at han må være hjemme?Anonymous poster hash: f70ba...00c

Makan til favorosering av adhdgutten da. Kjipt når en får slike stusselige barn uten diagnose. Godt du slipper dra på ham i sommer da og kan nyte dagene med adhdgutten istedenfor. Lykke <3

Anonymous poster hash: 83161...de6

Skrevet

Reiste til syden med 6 åringen min (nå 8 år) for 2 somre siden og det gikk over all forventning:) Absolutt å anbefale.

Skrevet

Jeg kan også tenke meg å reise alene med barn. men jeg ville nok gått for charter og all inklusive første gangen, slik at alt er enkelt og jeg må styre minst mulig med ting.

Anonymous poster hash: ed56f...b96

Skrevet

Makan til favorosering av adhdgutten da. Kjipt når en får slike stusselige barn uten diagnose. Godt du slipper dra på ham i sommer da og kan nyte dagene med adhdgutten istedenfor. Lykke <3Ano

nymous poster hash: 83161...de6

Hjelpes meg...minstemann hadde aleneferie med meg i fjor og store med pappan,i år er det motsatt..

Skrevet

Jeg skal alene til Hellas med barna på 6 og 8 år til sommer.

Vi har bestil leilighet på hotell, det er frokost inkludert, men ikke mat ellers da jeg gjerne vil ta med barna ut og spise, og så har jeg leid bil i et par dager så vi kan kjøre ut og se litt :) Og ellers er det basseng på hotellet og veldig nærme havet, så tror det blir bra :)

Og så tar jeg med et par gode bøker som jeg kan lese på kvelden når barna sover, er vant med å være alene med barna så det går nok også på ferie.

Og selvfølgelig kan man ende på sykehus, men det kan man jo også hvis man er to, f.eks. bilulykke eller noe. Og siden jeg er alene så hadde det vært trist aldri å dra fordi noe kan gå galt, så jeg sjekker hellere at jeg har en god reiseforsikring og tenker at sannsynligheten for at noe går galt er veldig liten.

Anonymous poster hash: ddc4f...0f4

Skrevet

Jeg skal alene til Hellas med barna på 6 og 8 år til sommer.

Vi har bestil leilighet på hotell, det er frokost inkludert, men ikke mat ellers da jeg gjerne vil ta med barna ut og spise, og så har jeg leid bil i et par dager så vi kan kjøre ut og se litt :) Og ellers er det basseng på hotellet og veldig nærme havet, så tror det blir bra :)

Og så tar jeg med et par gode bøker som jeg kan lese på kvelden når barna sover, er vant med å være alene med barna så det går nok også på ferie.

Og selvfølgelig kan man ende på sykehus, men det kan man jo også hvis man er to, f.eks. bilulykke eller noe. Og siden jeg er alene så hadde det vært trist aldri å dra fordi noe kan gå galt, så jeg sjekker hellere at jeg har en god reiseforsikring og tenker at sannsynligheten for at noe går galt er veldig liten. Anonymous poster hash: ddc4f...0f4

Og så ser jeg at dette ble dårlig norsk, hvor alle setninger starter med "og" ;)

Anonymous poster hash: ddc4f...0f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...