Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #1 Skrevet 15. februar 2014 Han drikker noen øl hver eneste helg. Mengde varierer. Jeg drikker ikke. Han kan drikke opp til 8 øl alene... jeg synes det er rart og litt ubehagelig. Skulle ønske han kunne ta noen helger uten øl, men han sier han drikker fordi det er godt. Hva er normalt? Anonymous poster hash: d95a0...eb5
Gjest Antarctica Skrevet 15. februar 2014 #2 Skrevet 15. februar 2014 Å ikke kunne la være er aldri et godt tegn,
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #3 Skrevet 15. februar 2014 Ser ikke på det som et problem hvis han ikke drikker det ellers i uka. Også handler det mer om det går utover andre ting? Og klarer han å la være hvis han må? Det er jo ikke bare inntaket som er et problem, det er jo alt det andre som blir påvirket som gjør at det blir et problem. Og hvis man ikke drikker selv kan det virker mye, men så ille er det ikke. Hvis det stadig øker at han etterhvert sitter og drikker 10 øl, også 12 øl osv... da kan man snakke om det seriøst problem Anonymous poster hash: 11fd6...3aa
Gjest enlitenfraatilå Skrevet 15. februar 2014 #4 Skrevet 15. februar 2014 Så lenge han ikke blir full hadde ikke jeg hatt et problem med det, men det har jo du og det er din mann... Så, tenker du må prate med ham om hva du tenker om drikkingen hans!
samlex Skrevet 15. februar 2014 #5 Skrevet 15. februar 2014 Jeg tenker og synes 8 øl er mye når en sitter alene og drikker.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #6 Skrevet 15. februar 2014 8 øl på en kveld er mye i mine øyne... Blir han full? Når står han opp dagen etter? Er det både fredag og lørdag? MÅ han drikke? Hva om dere skal noe spes dagen etter, er borte en kveld osv? Drikker han ellers i uka, på ferier osv? Anonymous poster hash: ce91f...c74
Gjest Husfrua Skrevet 15. februar 2014 #7 Skrevet 15. februar 2014 Min mann hadde vært full etter fem øl, så ja vil kalle det et alkoholproblem.Et par tre pils i løpet av helga ville jeg ikke reagert på.Det kan jeg fint gjøre selv også.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #8 Skrevet 15. februar 2014 Jeg ville ikke ha likt det. Anonymous poster hash: 030cd...291
beibilykke Skrevet 15. februar 2014 #9 Skrevet 15. februar 2014 kommer jo litt an på. men i utgangspunktet er jo 8 øl veldig mye på en kveld? eller dvs er det 0.33 eller 0.5l? det har jo litt å si.nå drikker ikke mannen eller jeg for å kose oss kun til fest. men vi drikker f.eks masse cola zero på kveldstid fordi vi elsker det;) men det er klart det hemmer jo dere som en familie om han så og si ALLTID har alkohol innabords på kveldstid mtp mye.. så tja.. problem kan man kanksje ikke kalle det, men det kan jo utvikle seg,så han burde ta noen grep kanskje;) på samme måte som mannen og jeg som har blitt enig om at vi må redusere brusinntaket ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå