Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #1 Skrevet 15. februar 2014 Er redd det har rammet meg :-/ Noen som har dette selv som kan fortelle hvilke symptomer de hadde før de fikk diagnosen ? Anonymous poster hash: 011be...d1e
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #2 Skrevet 15. februar 2014 Jeg har det, mine symptomer var magesmerter, mye luftsmerter, vondt øverst i magen, som de aldri fant noen diagnose på. Jeg tok blodprøve for å se om jeg hadde cøliaki, men den kom ut negativ. Men jeg ble etterhvert henvist til gastroskopi og fikk ganske fort bekreftet at jeg definitivt hadde cøliaki. Når du først kommer inn i det å leve uten gluten og lærer deg alt du ikke kan spise, så ble det en helt ny hverdag for meg hvertfall, ble i mye bedre form på mange måter og gikk ned flere kilo (hadde vært overvektig i mange år og ble plutselig normal i vekt). I dag er det så mye alternativer til gluten, så å ha cøliaki er ikke så ille (så lenge du holder deg unna gluten) Vi slipper å ta medisin og holder oss friske så lenge vi holder oss til maten vi kan spise og det er ikke mange andre kroniske sykdommer som er så "enkle". Anonymous poster hash: 23421...da0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå