Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #1 Skrevet 15. februar 2014 Nettopp fått nr 3. Har 3 flotte jenter nå på 10år, 2.5år og 3 uker. Jeg syns d er så inni granskauen travelt, og d er ikke liiitt kos engang. 2.5 åringen vil knø lillesøsteren sin og sørger hele tiden for at d er litt støy i huset slik at minsten ikke får sove. 2 bleiebarn som driter hele dagen, og krever sitt hele tiden. (Bortsett fra når hun er i bhg). Mannen er på sjøen så jeg er alene om dagen. Jeg elsker min lille tulle på 3 uker.. men hva i huleste er d jeg har tenkt?? Dette her er ikke noe koselig syns jeg :/ trives dårlig med å stelle å bysse hele dagen på en baby som sover lite på dagen, og ofte er misfornøyd. å komme seg ut døra om dagene er en kamp! Hvorfor gjorde vi dette? Vi hadde d jo så fint .. Vil d bli bedre? Må jeg vente 3 år til liksom? Anonymous poster hash: 71196...106
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #2 Skrevet 15. februar 2014 Har en på to år og en på tre måneder, er på overlevelsesmodus fra nå og frem til ammeslutt. Er ikke hver dag jeg skjønner hva vi skulle med to barn når babytiden er så lite trivelig, men vet inni meg at det blir bra. Minsta er like skjønn som første, om enn mer krevende. Eldste er også i en alder med mye trass og raseriutbrudd, så nervene er tynnslitt i perioder.. Anonymous poster hash: 9b5a7...4c3
Gjest Antarctica Skrevet 15. februar 2014 #3 Skrevet 15. februar 2014 (endret) Huff, da! Nei, det blir jo ikke så galt i hele 3 år. Håper den midterste er i barnehagen? Kan bare gi deg noen få råd: Søk fellesskap med andre mødre. Finn en aktivitet, babysang eller babyyoga el lign der du kan GJØRE noe samtidig med å ha samvær og hygge med tulla (NB; en aktivitet er nok!).Ikke fyll dagen med alt for mange plikter. Legg lista LAVT når det gjelder husarbeid og ærender. Gi tiåringen en liten ukelønn for å trille vesla en time om dagen eller noe. Og husk, om 3 måneder er hun allerede 6 mnd gammel, og mye er endra! (Edit: vil bare tilføye at jeg har kjent det på kroppen, min midterste er bare 17 mnd eldre enn sin lillebror, så her gikk det ei kule varmt av og til! Men det retta seg opp...) Endret 15. februar 2014 av Pashla&pashlingene
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #4 Skrevet 15. februar 2014 Uff, skjønner hva du mener. Har også 3 barn der minste er 9 måneder. Det er hektisk! I går måtte jeg faktisk gå på badet for å gråte mine modige tårer fordi jeg er så utrolig sliten. Anonymous poster hash: 1cd04...0d8
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #5 Skrevet 15. februar 2014 Nå har ikke jeg 3 da, bare 2, eldste er nå 3 år og yngste er 9 mnd. De første ukene var jeg dødssliten, minsten hadde et ekstremt stort behov for kroppskontakt og gråt en del, mannen jobbet mye kveldsvakter. Her viste det seg at minsten ikke klarte å suge skikkelig så hun hadde vondt i kjevene og ble sliten av å spise, så når jeg sluttet å amme og gikk over på mme bedret det seg mye. Enda bedre ble det til eldre hun ble, hun fikk flere rutiner, tilpasset seg storesøster sine rutiner og omvendt. Nå går det egentlig veldig fint, jentene eg fryktelig glade i hverandre, og selv om eldste er midt i treårstrassen godtar hun at lillesøster trenger litt mer oppmerksomhet enn henne. Hun elsker å hjelpe til også. Mannen jobber fortsatt veldig mye seinvakter, så jeg er mye alene med dem, og vi har klart å finne vår egen rutine på ting Så hold ut, det blir bedre! La de eldste hjelpe til med minstemann, involver dem så får både du hjelp og de føler seg inkluderte Anonymous poster hash: 99b2c...bf6
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #6 Skrevet 15. februar 2014 Her er minsten blitt 8 mnd og det er verre! Ved 3 uker var det en drøm i forhol til nå... Jeg tror nok at det blir sånn i 3 år ja. Da blir de jo mye mer selvstendige med alt fra spising, kle på seg til lenking alene og de uttrykker seg godt verbalt Anonymous poster hash: 4c538...f10
Madolyn Skrevet 15. februar 2014 #7 Skrevet 15. februar 2014 (endret) Jeg passer heller ikke helt som babymamma, det fant jeg ut med nr 1 som bare gråt og aldri sov. Så permisjonstiden med nr 2 har mannen min og jeg delt 50/50 (selv om nr 2 viste seg å være en langt enklere småtass) Trøst deg med at barna er ikke baby i mer enn 1 % av livene sine Endret 15. februar 2014 av Madolyn
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 15. februar 2014 #8 Skrevet 15. februar 2014 jeg syntes de første 3 mnd var verst, definitivt. Nå er minsta 8 mnd og storebror 3,5, og alt er egentlig helt ok nå Men det var, unnskyld meg, dritkjipt i starten. Det blir bedre Og så begynner de vel å krangle om noen måneder, jeii...
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #9 Skrevet 15. februar 2014 Åh så godt å høre at jeg ikke er alene med å føle d sånn Håper virkelig d går seg til..og d helst i går! Anonymous poster hash: 71196...106
studVest Skrevet 15. februar 2014 #10 Skrevet 15. februar 2014 Hold hodet kaldt og hjertet varmt! Har det på samme måte, men føler meg samtidig som verdens heldigste mamma! Rart med det
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #11 Skrevet 15. februar 2014 Jeg har en baby på tre uker. Og tre eldre barn. Jeg gleder meg til babyen blir større. Håper han vil sove mer. Jeg trives heller ikke som babymamma. Jeg har tenkt det samme som deg. Hva tenkte jeg med? Hvorfor ville jeg ha en baby til? Vi som hadde det så bra.... Anonymous poster hash: 99926...ac9
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #12 Skrevet 15. februar 2014 Jeg trives forsåvidt med å være babymamma, men ikke med den dårlige samvittigheten jeg har overfor eldstebarnet på 2, 5 år. Føler at jeg hele tiden må sette eldste i annen rekke, siden babyen er avhengig av kroppskontakt mesteparten av tiden og hylskriker om han blir liggende en stund for seh selv. Har aldri alenetid med eldste. Storesøster har alltid vært mammajente, men nå er det bare pappaen som duger.. Er litt sårt. Vi har lesestund når babyen ammes og jeg er med på gulvet og leker, men blir ikke det samme når babyen alltid har "førsterett" på fanget. Føler jeg mister eldste mer og mer, håper virkelig det blir bedre etterhvert, for dette sliter jeg fryktelig med. Anonymous poster hash: 270d2...2c3
Gjest Skrevet 15. februar 2014 #13 Skrevet 15. februar 2014 Skjønner deg noe veldig. Det er ikke alle som elsker denne babytiden. Sann er det bare. Selv har jeg aldri likt babytidn og koser meg mye mer når de er passert 2 år
Mrs. Kaizer Skrevet 16. februar 2014 #14 Skrevet 16. februar 2014 Send babyene til meg, så skal jeg passe dem for dere. Sender de tilbake når de er et par år. Jeg elsket babytiden og synes den gikk altfor fort!
Tessa3 Skrevet 16. februar 2014 #15 Skrevet 16. februar 2014 Send babyene til meg, så skal jeg passe dem for dere. Sender de tilbake når de er et par år. Jeg elsket babytiden og synes den gikk altfor fort! Enig! Ble nesten lei meg når jeg kunne ha på snuppa str 62. Hun vokser så altfor fort!! 😥
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå