Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #1 Skrevet 15. februar 2014 Jeg eier en bolig og har to barn med to forskjellige menn. Han siste var jeg gift med. Vi er separerte og jeg har etter seperasonen kjøpt bolig. Vil min fraseparerte mann arve meg hvis jeg dør? Hva med om vi flytter sammen igjen? Da blir vi jo gift. Vil han da arve meg? Anonymous poster hash: febd5...bfe
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #2 Skrevet 15. februar 2014 Hvis dere kun er separert har han arverett. Er dere skilt har han det ikke. Anonymous poster hash: b87d0...485
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #3 Skrevet 15. februar 2014 Han arver deg ja, men barna arver jo mest. Uansett hva som skjer har særkullsbarnet rett på sin morsarv med en gang og så lenge det barnet er under myndighetsalder blir det tvunget skifte. Mannen må derfor betale ut arven til ditt barn fra første forhold også vil overformynderiet passe på disse pengene frem til barnet blir myndig. Anonymous poster hash: 15943...f85
kornmokjeksergodt Skrevet 15. februar 2014 #4 Skrevet 15. februar 2014 Har han arverett også når vi ikke har bodd sammen i boligen og når den er kjøpt av meg alene etter bruddet? Vi har vært separert i mange år.
HvittHus Skrevet 15. februar 2014 #5 Skrevet 15. februar 2014 Er dere separert ved dom/løyve, har han ikke arverett etter deg. §8 i arveloven. http://lovdata.no/dokument/NL/lov/1972-03-03-5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå