Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #1 Skrevet 15. februar 2014 Hei! Når ettåringen har rundt 39-40 i feber, hvor ofte er dere og ser til han/henne om natta da? Anonymous poster hash: 071c1...57c
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #2 Skrevet 15. februar 2014 Gir Paracet el Ibux når jeg legger meg. Sjekker hver 3-4 time. Anonymous poster hash: a461f...875
*piami* Skrevet 15. februar 2014 #3 Skrevet 15. februar 2014 Sjekk ofte du! Min 1-åring ble hentet med ambulanse til legevakta i natt. Hun hadde fått feber iløpet av natta, å var KOKvarm da jeg instinktivt bare strøk over hodet hennes da jeg ikke fikk såve. Fikk ikke kontakt med henne og jeg gråt av redsel:( værste jeg har opplevd i hele mitt liv. Hadde kontakt med legevakt over telefon ganske umiddelbart, og ambulansen kom iløpet av 10 minutter. Det hele endte heldigvis godt, hun kom seg raskt etter stikkpille og avkjøling. Var allerede mye bedre da vi ankom legevakta. Men som sagt, værste jeg har opplevd:( Feberkramper er utrolig skremmende.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #4 Skrevet 15. februar 2014 Huff, så ekkelt.. Godt at det endte bra! Han fikk plutselig feber igår kveld, og hylte og var kokvarm. Fikk paracet da, og har fått idag også, samt før han la seg. Får gå inn og sjekke ofte, kjenner at jeg blir litt engstelig, selv om det er "bare" feber. Heldigvis drukket mye og fått i seg litt mat iløpet av dagen. Sjekk ofte du! Min 1-åring ble hentet med ambulanse til legevakta i natt. Hun hadde fått feber iløpet av natta, å var KOKvarm da jeg instinktivt bare strøk over hodet hennes da jeg ikke fikk såve. Fikk ikke kontakt med henne og jeg gråt av redsel:( værste jeg har opplevd i hele mitt liv. Hadde kontakt med legevakt over telefon ganske umiddelbart, og ambulansen kom iløpet av 10 minutter. Det hele endte heldigvis godt, hun kom seg raskt etter stikkpille og avkjøling. Var allerede mye bedre da vi ankom legevakta. Men som sagt, værste jeg har opplevd:( Feberkramper er utrolig skremmende. Anonymous poster hash: 071c1...57c
BareMas Skrevet 15. februar 2014 #5 Skrevet 15. februar 2014 Ved så høy feber tror jeg at jeg ville hatt ungen nære meg, så det hadde nok blitt samsoving. Innbilder meg at det da er lettere å følge med og samtidig få litt hvile selv.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #6 Skrevet 15. februar 2014 Hadde også hatt barnet inne hos meg, og ikke hatt dyne over. Kun et pledd, og eventuelt om barnet var veldig varm tatt av pysj og lufta litt. Min og har hatt kramper og kjøl ned er rådet, lufte, kun bleie, bade i ikke varmt vann men lunka osv. Og se om du får kontakt, selv om feber ik er falig så er ikke feberkramper noe gøy å oppleve. Min yngste er febersyk, litt rød i halsen og vil ikke ha mat heller. Anonymous poster hash: 1414e...139
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #7 Skrevet 15. februar 2014 Dersom du ikke vet hva årsaken til feberen er (ikke forkjøla eller kjent sykdom på annen måte) bør du vekke ca hver 3. time og sjekke at du får kontakt og være obs på nakkestivhet og rødlilla flekker på kroppen - kan være sent tegn på hjernehinnebetennelse. Anonymous poster hash: 068fd...6b4
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #8 Skrevet 16. februar 2014 Paracet 250 mg før leggetid, så sjekker jeg en gang i løpet av natten, er hun fin da sjekker jeg ikke en gang til. Anonymous poster hash: dae86...f18
Mamma_til_2 Skrevet 16. februar 2014 #9 Skrevet 16. februar 2014 samsoving med så høy feber på ett så lite barn, min 2 åring sover enda sammen med meg når hun er så syk, får ikke sove selv om jeg ikke har henne i samme rom.
Bustetroll Skrevet 16. februar 2014 #10 Skrevet 16. februar 2014 Min har hatt 40 i feber i 3 dager. Hatt henne inne hos meg. Hun våknet hvert 10 minutt og hygråt, så ble mange sjekk ila natta. Heldigvis nesten frisk nå. I natt gleder jeg meg til å sove igjen Hadde ikke taklet å ha henne i annet rom når hun var så dårlig
LillaGorilla♥♥ Skrevet 16. februar 2014 #11 Skrevet 16. februar 2014 Jeg har alltid mine inne hos meg når de er syke. Uansett alder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå