kaoshjerne Skrevet 15. februar 2014 #1 Skrevet 15. februar 2014 Må man gå på rødt i tollen på flyplassen da? Ante ikke dette jeg! Var i USA i september, og hadde sikkert handlet for godt over 6000.. Så hvis jeg hadde stoppet hadde de tatt alt og jeg hadde fått bot?
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #2 Skrevet 15. februar 2014 Varer for en verdi av 6000 per person. Så om dere var flere kan verdiene deles på reisefølget. Vet ikke om du hadde blitt fratatt noe, men du hadde vel risikert bot (?) og moms på varene. Når det er sagt tror jeg nok de aller fleste som flyr inn fra USA har med seg verdier som overstiger den grensen. Og det er ikke "oss turistshoppere" tillmyndighetene først og fremst er ute etter å ta. Anonymous poster hash: eff84...aea
Gjest xxxxxxxxx1 Skrevet 15. februar 2014 #3 Skrevet 15. februar 2014 Det gjelder utlandet generelt og ja, du kan risikere å bli bøtelagt.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #4 Skrevet 15. februar 2014 Men hvordan kan de bevise at dette er handlet i USA. I prinsippet kan du reise dit uten bagasje og kjøpe koffert og fylle den med klær og smykker. Jeg reiste med en luten koffert og kjøpte en der nede. Fylte den med alt mulig av klær. Riv av merkelapper så blir det vanskelig å bevise. :-) Anonymous poster hash: 98bab...1d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå