Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så vondt i magen. Tror dere det kan hjelpe å gi henne ibux eller paracet? Andre tips mottas med takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ibux og paracet skal visst hjelpe mot vondt i magen, så ja, det tror jeg ;)

Skrevet

Takk! Fa skal jeg prøve med det med en gang! :)

god helg!

Skrevet

Ville gitt paracet i så fall, da ibux kan gi magesmerter og er tøffere for kroppen.

Men jeg ville først prøvd å finne ut hvorfor hun har vondt i magen. Mange barn sier at de har vondt i magen når de egentlig har vondt andre steder. Og dersom hun har vondt i magen, så synes jeg det bør undersøkes litt nærmere dersom det er så ille at hun føler hun trenger smertelindring. Det kan jo så klart bare være luft (da vil en god gåtur kanskje hjelpe), men forsøk å spørre henne litt mer ut først.

Anonymous poster hash: db696...2b2
Skrevet

Beklager, men paracet og ibux hjelper ikke mot magesmerter. Magesmerter skyldes oftest luft/forstoppelse eller andre ting, og det eneste som hjelper er å fjerne årsaken til smertene. Du får ingen effekt av smertestillende.

Anonymous poster hash: c620a...5d0

Skrevet

Hun får sikkert omgangssyken.

Ville ikke gitt hverken Ibux eller paracet mot magesmerter.

Anonymous poster hash: 97ce0...e46
Skrevet

Takk! Fa skal jeg prøve med det med en gang! :)

god helg!

Kan du oppdatere og fortelle hvordan det går???

Anonymous poster hash: 32be1...069

Skrevet

Ville ikke gitt ibux eller paracet. Kan du prøve å lage en varmeflaske å la henne ha over magen, eller legg noe under magen så hun får litt press på den?
Selv har jeg en mor som er utdannet farmasøyt, og det er så mye forskjellig i disse tablettene at jeg ville i det aller lengste prøvd å unngå det. HAr dere badekar? La henne ligge der en stund. 

Men vær så snill og prøv andre ting før du tyr til paracet, er mange kjerringråd der ute :)

Anonymous poster hash: 8ea55...b7c
Skrevet

Fikk ikke gitt henne noe siden hun spøy over hele stuegulvet. Visste ikke at en 6 åring kunne ha så mye inni deg :/ går litt bedre med magesmertene men veldig slapp stakar. Nå er det bare dulling med film og kos. Ungene er så sjeldent syk at man nesten blir litt satt ut. BANK I BORDET !!! :)

Takk for gode råd!

Skrevet

Fikk ikke gitt henne noe siden hun spøy over hele stuegulvet. Visste ikke at en 6 åring kunne ha så mye inni deg :/ går litt bedre med magesmertene men veldig slapp stakar. Nå er det bare dulling med film og kos. Ungene er så sjeldent syk at man nesten blir litt satt ut. BANK I BORDET !!! :)

Takk for gode råd!

Ufattelige mengder og ikke minst trykk!

Har vasket spy oppå klesskapene !

Er det mulig?

God bedring til Snuppa!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...