Gå til innhold

Sikkert vært spurt om tusen ganger tidligere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men jeg er bare så nysgjerrig at jeg prøver meg igjen!!!

vi kastet pillen i midten av desember og jeg fikk tante rød (som ventet) ca 5 dager etterpå, med normal blødning i 6 dager. Syklusen varte da i 32 dagerfør neste TR kom på besøk. Trodde kanskje den ville komme litt før eller etter siden jeg hadde kastet pillen og det ville være forstyrrelser, men det kan jo nesten virke som at syklusen har stabilisert seg med det samme,selv etter 5år på pillen, for da var også syklusen rundt 30 dager. Det er først denne mnd vi virkelig prøver og treffe på EL, så ut i fra en syklus på 32 dager, fant EL sted denne uken, med andre ord mye prøving ;-) Noen som vil dele sine erfaringer ved å ha gått på pillen, og hvor lenge dere måtte prøve før spiren satt?!

Anonymous poster hash: 654cd...229

Videoannonse
Annonse
Skrevet

6 mnd etter pille slutt satt spiren 2 ganger. Og ikke stress for da blir det verre å få det til ;)

Skrevet

Første gang tok det et drøyt år. Med nr 2 ble jeg gravid nesten dagen etter jeg sluttet på pillen :P

Anonymous poster hash: 7853b...ae3

Skrevet

6 mnd etter pille slutt satt spiren 2 ganger. Og ikke stress for da blir det verre å få det til ;)

Jammen det er jo så spennende,hvertfall nå som vi har bestemt oss for å prøve,tjihi:-)

Skrevet

Første gang tok det et drøyt år. Med nr 2 ble jeg gravid nesten dagen etter jeg sluttet på pillen :PAnonymous poster hash: 7853b...ae3

1år??Hmm, ja, det er vel derfor vi ville kaste pillen nå,fyller 30 i år, og vi tenker at det kan ta opp til 1 år før det klaffer

Skrevet

Første gang tok det et drøyt år. Med nr 2 ble jeg gravid nesten dagen etter jeg sluttet på pillen :PAnonymous poster hash: 7853b...ae3

1år??Hmm, ja, det er vel derfor vi ville kaste pillen nå,fyller 30 i år, og vi tenker at det kan ta opp til 1 år før det klaffer

Ja det kan fort gå noen mnd før den sitter :) Nå er ikke jeg en av de som har oversikt over når jeg har el, så kanskje hadde det klaffet tidligere om jeg visste det.

Skrevet

1år??Hmm, ja, det er vel derfor vi ville kaste pillen nå,fyller 30 i år, og vi tenker at det kan ta opp til 1 år før det klafferAnonymous poster hash: 654cd...229

Ja det kan fort gå noen mnd før den sitter :) Nå er ikke jeg en av de som har oversikt over når jeg har el, så kanskje hadde det klaffet tidligere om jeg visste det. Anonymous poster hash: 7853b...ae3

Så du hadde ikke en stabilisert syklus da eller?

Skrevet

1år??Hmm, ja, det er vel derfor vi ville kaste pillen nå,fyller 30 i år, og vi tenker at det kan ta opp til 1 år før det klafferAnonymous poster hash: 654cd...229
Ja det kan fort gå noen mnd før den sitter :) Nå er ikke jeg en av de som har oversikt over når jeg har el, så kanskje hadde det klaffet tidligere om jeg visste det. Anonymous poster hash: 7853b...ae3
Så du hadde ikke en stabilisert syklus da eller?

Aner ikke :P Fikk mensen med jevne (evt ujevne) mellomrom. Hvor mange dager det var mellom aner jeg ikke. For husket aldri når siste gang var.

Skrevet

Her ble jeg gravid knapt 2mnd etter jeg røska ut spiralen, rakk ikke å tenke på EL og effektiv prøving før det satt. Fikk ikke stabil menstruasjon en gang, så sånn gikk det.

Skrevet

Med førstemann traff vi på første forsøk, var nettopp ferdig med mens da vi dro på ferie og stresset ikke (det som skjer det skjer :) ). Andre gangen tok det litt tid (pp 8), men det skal sies at jeg stresset veldig med å bli gravid. Syklusen var ustabil i over et halvt år, brukte mye gryn på tester, var helt manisk og overopptatt av el m.m. og det hjalp i hvertfall ikke på prøvingen. Skjedde og en del i livet mitt som påvirket prøvingen. Var mye på en gang, det måtte bl.a. en bråte førjulsforberedelser til for å få meg ut av den onde sirkelen. Var greit å være litt travel og få så mye annet å tenke på, gjorde at jeg jammen ble på tjukka til slutt. Som andre skriver her er det beste tipset å ikke stresse (selv om det kan være vanskelig) :)

Anonymous poster hash: 152d0...31b

Anonymous poster hash: 152d0...31b

Skrevet

Så du hadde ikke en stabilisert syklus da eller?Anonymous poster hash: 654cd...229

Aner ikke :P Fikk mensen med jevne (evt ujevne) mellomrom. Hvor mange dager det var mellom aner jeg ikke. For husket aldri når siste gang var. Anonymous poster hash: 7853b...ae3

Aha, ja da kan jo det fort bli litt vanskelig :-) Jeg lever i den god tro, at syklusen har stabilisert seg, og at vi kan finne ut av EL ut i fra det,hihi ;-) Men vi får prøve og holde tunga rett i munnen, og ikke stresse med det! Det skjer når det skjer :-)

Skrevet

Ble gravid før jeg rakk å få mensen tilbake under amming, 4 uker etter Cerazetteslutt med nr 3. Nå ble jeg gravid tre uker etter uttak av hormonspiral. Fertil ja...ekstremt.

Nr 2 ble til på Nuvaring....

Skrevet

dette varierer jo veldig. jeg ble gravid med en gang etter at jeg sluttet med p-pillen to av to ganger :) Vi hadde forresten sex ofte, hver eller annenhver dag alt ettersom hva som passet og visste aldri når EL var fordi vi ikke hadde giddet å tenke så mye på det. 

Noen prøver jo i mange år :) 

Skrevet

Ble gravid før jeg rakk å få mensen tilbake under amming, 4 uker etter Cerazetteslutt med nr 3. Nå ble jeg gravid tre uker etter uttak av hormonspiral. Fertil ja...ekstremt.

Åååå, det er jo alle prøveres ønsketenkning,inkl vår :-)
Skrevet

dette varierer jo veldig. jeg ble gravid med en gang etter at jeg sluttet med p-pillen to av to ganger :) Vi hadde forresten sex ofte, hver eller annenhver dag alt ettersom hva som passet og visste aldri når EL var fordi vi ikke hadde giddet å tenke så mye på det. 

Noen prøver jo i mange år :)

Hvis jeg har regnet riktig, så har altså EL funnet sted denne uken, noe som har gitt oss ekstra sengehygge :-) min mann er jo nesten sjokket hvor villig jeg er nå,hehe ;-)
Skrevet

Vet jeg er ekstremt heldig der, baksiden er at jeg får det som er av svangerskapsplaget. ;-b

Skrevet

Vet jeg er ekstremt heldig der, baksiden er at jeg får det som er av svangerskapsplaget. ;-b

Hell i uhell på en måte, men virkelig verdt det vil jeg tro :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...