Anonym bruker Skrevet 14. februar 2014 #1 Skrevet 14. februar 2014 Jeg er på utkikk etter en ekstra inntekt. Er student, siste året på bachelor innenfor pedagogikk. Har sett litt rundt og folk lønner så forskjellig. Noen tilbyr 50kr timen og andre 200kr+. Hva mener du er en grei pris? Anonymous poster hash: 55cbc...6d8
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2014 #2 Skrevet 14. februar 2014 Jeg er på utkikk etter en ekstra inntekt. Er student, siste året på bachelor innenfor pedagogikk. Har sett litt rundt og folk lønner så forskjellig. Noen tilbyr 50kr timen og andre 200kr+. Hva mener du er en grei pris? Anonymous poster hash: 55cbc...6d8 Ikke for å kuppe tråden,men hvor holder du til? Jeg sliter med matte første året på helse og sosial. Anonymous poster hash: 538f5...c55
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2014 #3 Skrevet 14. februar 2014 De som tar 200 kr er sikkert lærere da. Å er litt forskjell på en utdannet lærer og "bare" en student kan ta. Anonymous poster hash: 538f5...c55
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2014 #4 Skrevet 14. februar 2014 Jeg er på utkikk etter en ekstra inntekt. Er student, siste året på bachelor innenfor pedagogikk. Har sett litt rundt og folk lønner så forskjellig. Noen tilbyr 50kr timen og andre 200kr+. Hva mener du er en grei pris? Anonymous poster hash: 55cbc...6d8 Ikke for å kuppe tråden,men hvor holder du til? Jeg sliter med matte første året på helse og sosial. Anonymous poster hash: 538f5...c55 Akershus. Anonymous poster hash: 55cbc...6d8
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2014 #5 Skrevet 14. februar 2014 De som tar 200 kr er sikkert lærere da. Å er litt forskjell på en utdannet lærer og "bare" en student kan ta. Anonymous poster hash: 538f5...c55 Jeg syns 50kr var lite, derfor jeg spør. Da går jo nesten vinninga opp i spinninga om man har utgifter ifb. reise og evt. om man bruker litt tid på det i tillegg. Anonymous poster hash: 55cbc...6d8
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #6 Skrevet 15. februar 2014 Syns ikke 200,- er mye. En lærer syns jeg kunne tatt mer. Det er snakk om 1 time og skal det lønne seg for den som gjør de må det vær såpass. En sitter som regel ikke lenge om gangen heller. Men; at du studerer pedagogikk betyr jo ikke at du har gode kunnskaper innen realfag eller andre fag? Stor forskjell på lærer og bachelor pedagogikk. Anonymous poster hash: 934a2...b98
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #7 Skrevet 15. februar 2014 Syns ikke 200,- er mye. En lærer syns jeg kunne tatt mer. Det er snakk om 1 time og skal det lønne seg for den som gjør de må det vær såpass. En sitter som regel ikke lenge om gangen heller. Men; at du studerer pedagogikk betyr jo ikke at du har gode kunnskaper innen realfag eller andre fag? Stor forskjell på lærer og bachelor pedagogikk. Anonymous poster hash: 934a2...b98 Noen av fagene gir kompetanse innen norsk og noen kvalifiserer som en del av ppu. Men jeg er ikke god i realfag på høyere nivå. Men har stort sett 5'ere og 6'ere fra de fleste fagene på vgs. F.eks matematikk. Jeg så for meg at jeg kunne undervise på grunnskolenivå, evt noen fag på vgs, kommer an på hva. Men ikke for 50kr timen. Da begynner jeg heller som lærervikar igjen Anonymous poster hash: 33337...4fd
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #8 Skrevet 15. februar 2014 Spørs jo litt om du skal jobbe "svart" (ja, vet man kan ta mindre oppdrag uten å skatte for det. Tror det var 1000 kr per oppdragssted før i tiden) - eller om du skal registrere enkeltpersonforetak og skatte av inntektene. Synes 200 - 250 høres ok ut. Jeg selger privat- og gruppeundervisning, og tar 600 kr per time. Jeg er lektor og har master i faget jeg underviser i. Har utgifter til lokaler osv., så det er ikke 600 rett i lomma mi Har ei med BA som jobber for firmaet. Hun får 350,- per time i honorar. Anonymous poster hash: f3f5d...6b5
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #9 Skrevet 15. februar 2014 Syns ikke 200,- er mye. En lærer syns jeg kunne tatt mer. Det er snakk om 1 time og skal det lønne seg for den som gjør de må det vær såpass. En sitter som regel ikke lenge om gangen heller. Men; at du studerer pedagogikk betyr jo ikke at du har gode kunnskaper innen realfag eller andre fag? Stor forskjell på lærer og bachelor pedagogikk. Anonymous poster hash: 934a2...b98 Noen av fagene gir kompetanse innen norsk og noen kvalifiserer som en del av ppu. Men jeg er ikke god i realfag på høyere nivå. Men har stort sett 5'ere og 6'ere fra de fleste fagene på vgs. F.eks matematikk. Jeg så for meg at jeg kunne undervise på grunnskolenivå, evt noen fag på vgs, kommer an på hva. Men ikke for 50kr timen. Da begynner jeg heller som lærervikar igjen Anonymous poster hash: 33337...4fd Å være lærervikar er kanskje bedre å ha på CV-en og gir ansiennitet når du skal ut i jobb en gang i framtiden Også får du feriepenger Husk å få tjenestebevis med antall timer du har jobbet. (Det har jeg brent meg på å glemme!!) Anonymous poster hash: f3f5d...6b5
Turtelduen Skrevet 15. februar 2014 #10 Skrevet 15. februar 2014 Noen fylker tilbyr gratiskurs for videregående. Men igjen så er det lærere som tar 3000+ for å få en gjennom et fag...
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #11 Skrevet 15. februar 2014 Syns ikke 200,- er mye. En lærer syns jeg kunne tatt mer. Det er snakk om 1 time og skal det lønne seg for den som gjør de må det vær såpass. En sitter som regel ikke lenge om gangen heller. Men; at du studerer pedagogikk betyr jo ikke at du har gode kunnskaper innen realfag eller andre fag? Stor forskjell på lærer og bachelor pedagogikk. Anonymous poster hash: 934a2...b98 Noen av fagene gir kompetanse innen norsk og noen kvalifiserer som en del av ppu. Men jeg er ikke god i realfag på høyere nivå. Men har stort sett 5'ere og 6'ere fra de fleste fagene på vgs. F.eks matematikk. Jeg så for meg at jeg kunne undervise på grunnskolenivå, evt noen fag på vgs, kommer an på hva. Men ikke for 50kr timen. Da begynner jeg heller som lærervikar igjen Anonymous poster hash: 33337...4fd At det er en del av ppu betyr jo ikke at du har fagstoffet i ryggen- og dermed heller ikke fagdidaktikken. Har selv tatt ppu og det for å bygge på- og undervise i det jeg har en bachelorgrad og videreutdanning i. Mener ikke at du ikke ka yte leksehjelp, mener bare at du må være klar over at du ikke har noen spesielle fagkunnskaper. Og det igjen bør reflektere prisen. Anonymous poster hash: 934a2...b98
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #12 Skrevet 18. februar 2014 Syns ikke 200,- er mye. En lærer syns jeg kunne tatt mer. Det er snakk om 1 time og skal det lønne seg for den som gjør de må det vær såpass. En sitter som regel ikke lenge om gangen heller. Men; at du studerer pedagogikk betyr jo ikke at du har gode kunnskaper innen realfag eller andre fag? Stor forskjell på lærer og bachelor pedagogikk. Anonymous poster hash: 934a2...b98 Noen av fagene gir kompetanse innen norsk og noen kvalifiserer som en del av ppu. Men jeg er ikke god i realfag på høyere nivå. Men har stort sett 5'ere og 6'ere fra de fleste fagene på vgs. F.eks matematikk. Jeg så for meg at jeg kunne undervise på grunnskolenivå, evt noen fag på vgs, kommer an på hva. Men ikke for 50kr timen. Da begynner jeg heller som lærervikar igjen Anonymous poster hash: 33337...4fd At det er en del av ppu betyr jo ikke at du har fagstoffet i ryggen- og dermed heller ikke fagdidaktikken. Har selv tatt ppu og det for å bygge på- og undervise i det jeg har en bachelorgrad og videreutdanning i. Mener ikke at du ikke ka yte leksehjelp, mener bare at du må være klar over at du ikke har noen spesielle fagkunnskaper. Og det igjen bør reflektere prisen. Anonymous poster hash: 934a2...b98 Jeg har ikke den enkelte fagdidatikken, men har 20 stp i didatikk generelt og fordypning i matematikkvansker. Men det var egentlig ikke det jeg var ute etter her. Jeg var ute etter en ca pris på hva som er normalt, nettopp fordi jeg syns femti kroner var latterlig lite penger. Anonymous poster hash: 55cbc...6d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå