Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

2åringen min har fått øyekatarr, og vi har fått både salve og dråper for å bli kvitt ulumskhetene. Problemet ligger i å få 2åringen til å forstå at dette vil fikse problemet, hun kniper igjen øynene, hyler og skriker når jeg kommer med remediene, så jeg trenger tips til hvordan jeg skal få påført Salven og dryppet øynene.

Hjelp en stakkars fortvilet mor, enden på visa er at vi strigråter begge to 😥

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enkelte ting velger man ikke. Hold henne fast og drypp i øyekroken. Dråpene og salven kommer inn i øyet når hun blunker uansett.

Anonymous poster hash: bf769...08f

Skrevet

Usj, ja, det er vel ikke noe annet å gjøre enn å fortsette med tvang..

Skrevet

Vi hadde samme problemet her. Prøvde først å snakke med han før vi skulle ta salve på øynene. Han knep igjen øynene og skrek som om vi mishandlet han. Forferdelig.

Men salve måtte han ha. Vi snakket derfor med han rolig først, sa at vi måtte holde han fast og åpne øynene hans slik at vi kunne ha salve på øynene. Deretter holdt vi han helt fast og tok salve på øynene. Han var skikkelig sint første gang.

Etter tre ganger så sa han at vi ikke skulle holde han fast. Vi sa at det var helt greit, men at han da måtte la oss få ha salve på øynene. Etter den gangen var det helt ok. Han knep litt igjen med en gang, men når vi sa at vi da måtte holde han fast så lot han oss gjøre det uten "tvang".

Det går seg dermed til, men det er ikke hyggelig å tvinge barnet sitt til noe de synes er veldig ubehagelig å gjøre.

Anonymous poster hash: b2d8c...5a8

Skrevet

Hvilken salve har du fått ? Fucithalmic svir ganske bra så den gir jeg ikke til mine barn. Prøvde den selv da mini skrek som besatt etterpå, og det var veldig ubehagelig. Kloramfenikol svir ikke. Ellers er det bare å gjøre som de over skriver, må man så må man. Her holder vi mens jeg sikter på øyet, havner som regel i øyekroken men det kommer jo inn på øyet og gjør jobben sin. God bedring til 2 åringen.

Skrevet

Hvilken salve har du fått ? Fucithalmic svir ganske bra så den gir jeg ikke til mine barn. Prøvde den selv da mini skrek som besatt etterpå, og det var veldig ubehagelig. Kloramfenikol svir ikke. Ellers er det bare å gjøre som de over skriver, må man så må man. Her holder vi mens jeg sikter på øyet, havner som regel i øyekroken men det kommer jo inn på øyet og gjør jobben sin. God bedring til 2 åringen.

Er heldigvis den klor... Salven vi har fått, har prøvd den selv så vet at den ikke svir. Det er nok ubehaget med alt verket som gjør at vi ikke får nærme oss øynene hennes.

Håper inderlig at det går seg til etter ett par ganger her også, dette går jo på nervene løs.

Skrevet

Er du alene? Høres kanskje brutalt ut, men det er lettest om en holder ungen, og den andre konsenterer seg om å dryppe. Det gjorde vi, mye hyl og skrik de første gangene, men etterhvert innså hun at det var bedre å ligge i ro, så da gikk det veldig fint. Føles helt forferdelig å tvinge det på de, men ta deg god tid og trøst mye etterpå :)

Anonymous poster hash: 3ed56...2e2

Skrevet

Kan du gjøre det når hun sover?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...