Anonym bruker Skrevet 14. februar 2014 #1 Skrevet 14. februar 2014 Pinlig, så denne tar jeg anonym! :-( Jeg har født flere barn, og de to siste var store da de ble født...altså slik at jeg måtte hjelpes under pressriene. Jeg merket at jeg ble videre og slappere nedentil etter nest siste, men etter siste merket jeg VIRKELIG at noe var galt. :-( Jeg prøver meg på knipeøvelser men jeg får ikke "tak" i musklene der lenger...det er akkurat som det ikke finnes muskler der lenger. Beklager detaljer, men om jeg prøver å knipe rundt en finger eller noe kjenner jeg at det ikke skjer noe som helst. Og så noe som er så dumt at jeg nesten ikke våger å skrive det.. :-) Jeg har fått en ny kjæreste, eller det vil si...vi har vært kjærester i nesten et år. Vi har ikke hatt sex enda fordi jeg ikke tør. Vi har prøvd litt, men jeg skammer meg sånn. At han er lege gjør ikke saken lettere. .. for da tenker jeg at han iallefall merker hvor galt det er der nede! Han er verdens snilleste og er veldig tålmodig, men jeg forstår jo at vi snart bør gjøre noe mer enn å kysse om vi skal kunne gå videre. Vi prøvde å ha sex en gang, men han merket jeg stivnet helt til underveis og han stoppet. Er det flere som har mistet musklene nedentil etter fødsel? Og hva har dere gjort med det? Anonymous poster hash: 01a60...3a8
HvittHus Skrevet 14. februar 2014 #2 Skrevet 14. februar 2014 Huff dette høres trasig ut. Du bør komme deg til en gynekolog som kan undersøke underlivet ditt, og evnt henvise deg videre til en fysioterapaut eller kirurgisk inngrep.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2014 #3 Skrevet 14. februar 2014 Enig med nr to, du bør få en undersøkelse hos gynekolog. Gynekologiske avdelinger bruker å ha fysioterapeuter tilknyttet seg også, så der kan du sikkert også få tips til hvem du kan komme til for riktig trening. Av og til er muskulaturen så svekket at man må begynne veldig gradvis når man trener opp. Først trene på å få kontakt med muskulaturen igjen, deretter trene den opp igjen gradvis. Det er noen som tror det er veldig mye verre fatt hos dem nettopp fordi man ikke får kontakt med muskulaturen, men så lenge det ikke er fysisk skade der, så så går dette an å trene opp igjen! Når muskulaturen blir overstrekt slik den trolig ble hos deg kan det være vanskelig å få kontakt med muskulaturen igjen. Men det finnes flere måter man gradvis kan få til dette på, man må som regel bare gjøre litt alternative øvelser, bevissthetsøvelser osv. Men dette bør du få hjelp til når du har så liten kontakt som det du har nå. Men første steg er å få undersøkt at det ikke er noe fysisk galt med deg. Og du... den legekjæresten din.... han har holdt sammen med deg så lenge uten sex, at det er ikke tvil om at det er deg han liker Stol på ham og fortell ham hvordan du har det, at det ikke er ham du har problemer med, men følgene etter fødslene dine. Er det noen som bør ha forutsetning for å forstå så er det jo en lege. Og han bør også vite nok til å se at dette er noe du kan få hjelp for Anonymous poster hash: 123dc...41a
amandine Skrevet 14. februar 2014 #4 Skrevet 14. februar 2014 Ta deg en tur til gynekolog, og ikke minst ta det en skikkelig prat med kjæresten din. Han høres ut som en fin mann, og da kommer det til å ordne deg. Det aller meste blir bedre av å bli deltmed noen både gleder og sorger!
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2014 #5 Skrevet 14. februar 2014 Man kan ta en oppstrammende operasjon nedentil. Er visst ikke så mye styr og resultatet blir veldig bra har jeg hørt. Anonymous poster hash: 98807...c70
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2014 #6 Skrevet 14. februar 2014 Tusen takk for svar begge to! :-) Jeg får nok manne meg opp litt å kontakte gynekolog! Det er et problem jeg er veldig skamfull over, men har jo ikke lyst til å ha det slik lenger. Kjæresten min vil garantert forstå, men det å manne seg opp til å si det til han... det føles mye værre enn å gå til gynekolog. Da vi prøvde å ha sex følte jeg at han fulgte mer med på hvordan jeg hadde det enn å tenke på seg selv. Han avbrøt og sa at han følte ikke at jeg var klar for det...noe han hadde rett i så klart. Hadde nesten vært lettere om han bare kjørte på uten å tenke, for kanskje han ikke hadde merket det så godt da! Godt å høre at det kan være mulig å få tak i musklene igjen...da er det jo håp! :-) Anonymous poster hash: 01a60...3a8
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2014 #7 Skrevet 14. februar 2014 Jeg har tatt den operasjonen pga tissing når jeg nyste, kunne ikke hoppe osv. Det er en dag-operasjon, og du må unngå hard trening i 14 dager. Ikke vondt i det hele tatt Anonymous poster hash: 0e9fe...213
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2014 #8 Skrevet 14. februar 2014 Takk for svar alle! :-) HI Anonymous poster hash: 01a60...3a8
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2014 #9 Skrevet 14. februar 2014 Hvor kan man ta denne operasjonen ? Jeg klarer å knipe, men det er akkurat som muskelen er delt i to der jeg revna... Høres følt ut men når jeg badet strømmer vann inn, når jeg gjør nr to så kjennes det ut som det kommer ut musa... Revne mellom anus/mus ((( legen sa ti mnd etter fødselen at det fortsatt ikke hadde grodd mer selve huden, det var veldig rødt... Mer bekymret for muskelen Da ber du om en time til gynekologisk avdeling på sykehus for en vurdering. Få det sjekket i steden for å gå med slike problemer, det er ofte unødvendig. Lykke til Anonymous poster hash: 123dc...41a
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2014 #10 Skrevet 14. februar 2014 Jeg har tatt den operasjonen pga tissing når jeg nyste, kunne ikke hoppe osv. Det er en dag-operasjon, og du må unngå hard trening i 14 dager. Ikke vondt i det hele tatt Anonymous poster hash: 0e9fe...213 Det er en helt annen operasjon. Regner med at du har gjort en TVT/TVTO og da gjør de ikke noe for å stramme skjeden. Anonymous poster hash: aa3dd...39a
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2014 #11 Skrevet 14. februar 2014 Fikk du ikke henvisning til fysioterapeut etter fødslene? En fysioterapeut vil hjelpe deg med å få tak på musklene slik at du utfører øvelsene korrekt. Itillegg til henvisning til fysio bør du få henvisning til gynekolog som kan vurdere om du trenger operasjon eller ikke. Håper du blir bra igjen:) Anonymous poster hash: e4b3f...bbd
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #12 Skrevet 15. februar 2014 Takk for masse svar! :-) Unner ingen disse problemene, men det er godt å høre at man ikke er helt alene likevel! Jeg fikk ingen henvisning til gynekolog etter fødsel, men nå har jeg såpass skrekken for det at jeg må innrømme at jeg droppet undersøkelsen man skal ha etter seks uker også. Jeg har vært utsatt for både overgrep og voldtekt, så de gangene jeg har så mye som tenkt på gynekologisk undersøkelse holder jeg på å spy. Har hatt en undersøkelse utenom fødsel, og jeg var et vrak...bare skalv og gråt. Jeg er håpløs der! :-( Har overhodet ikke lyst til å fortsette å ha det slik som dette heller, så jeg MÅ gjøre noe... Og da hjelper det med svarene deres som er entydig i retning av at jeg trenger hjelp med det! Takk! :-) Anonymous poster hash: 01a60...3a8
amandine Skrevet 15. februar 2014 #13 Skrevet 15. februar 2014 I den situasjonen du er nå synes jeg du skal aller først sette deg og ta en ordentlig prat med kjæresten din og fortelle ham alt. Om både revning og overgrep og tanker og alt sammen. Så bestiller du deg en gynekologtime, og då tar du med deg kjæresten din dit så du ikke er alene. Kom igjen! Jeg er helt sikker på at du vil få det så mye bedre. På alle måter!?
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #14 Skrevet 15. februar 2014 Har du sjekket om du har d-vitaminmangel? Det kan føre til slapphet i muskulatur, særlig i underlivet. Anonymous poster hash: 460db...73d
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #15 Skrevet 15. februar 2014 Takk for svar igjen! :-) Jeg har fortalt han om overgrep og de tingene der, vi snakker om NESTEN alt... Han vet jeg har gynekolog og legeskrekk, og han har sagt han stiller opp der jeg trenger... Så jeg vet jeg har han i ryggen. Det er bare det å komme inn på temaet... hvordan? Vi er veldig nære å ha sex innimellom, men føler bare det er så maksimalt turn off ( for han også) om jeg plutselig advarer han om mitt sprengte underliv :-) Haha! Nesten fristende å bare hive innpå et par glass vin og gjøre så mye at han ikke tenker på hvor stramt det er der. Han er bare så ( forbasket) hensynsfull og omtenksom, en utrolig god egenskap. .. men når det gjelder dette temaet skulle jeg nesten ønske han ikke tenkte så mye! Kanskje det er han jeg skulle fått til å ta noen glass? ;-) Forslag til å ta opp temaet da? Om jeg skal hoppe i det å ha sex med han, og si det etterpå, eller om jeg skal ta det opp først? Er bare så ufattelig glad i den mannen, og jeg vil ikke miste han pga manglende sex. Han sier han venter på meg og at det bare er meg han vil ha...men redselen er der! Anonymous poster hash: 01a60...3a8
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #16 Skrevet 15. februar 2014 D-vitamin skal definitivt sjekkes! Takk! :-) HI Anonymous poster hash: 01a60...3a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå