Anonym bruker Skrevet 14. februar 2014 #1 Skrevet 14. februar 2014 Ved hvilken alder kan de få paracet som skal svelges? Anonymous poster hash: 41ecb...9b6
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2014 #2 Skrevet 14. februar 2014 Det finnes både brusetabletter og flytende mikstur. Vi gikk over til mikstur i treårsalderen. Et lite tips: ha et glass vann tilgjengelig Men å svelge tabletter er ikke så enkelt, det gjør ikke seksåringen vår. Anonymous poster hash: 4f118...95a
HvittHus Skrevet 14. februar 2014 #3 Skrevet 14. februar 2014 Vi har kuttet ut stikkpiller når de er ute av bleiene. Men vi har ikke gått rett på vanlig paracet, men brukt brusetabletter. Sønnen på 18 klarer fremdeles ikke å svelge paracet, så han bruker brusetabletter for voksne.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2014 #4 Skrevet 14. februar 2014 Når de klarer å svelge? Tror ikke det finnes noen spesiell alder for det. Frem til den tid har du jo både mixtur og brusetabletter å gå på.. Anonymous poster hash: bee74...8c4
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2014 #5 Skrevet 14. februar 2014 Rumpetabletter. Hehehe Men, ved spesielle tilfeller som nedsatt allmenntilstand, eller akutt behov for smertestillende, så var min eldste 4 år sist gang hun fikk stikkpiller. Min minste fikk det nå forrige helg da hun var helt umulig å få i flytende paracet, og hun nærmer seg to år. Ellers har vi gitt dem flytende paracet eller ibux. Eldste går i 1. klasse og kan sikkert øve seg på å svelge tablett neste gang behov, men vi får se. Haster ikke, synes jeg. Anonymous poster hash: 8dfb3...0b2
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2014 #6 Skrevet 14. februar 2014 Min frøken på snart 6 får forsatt stikkpiller Men hun klarer fint å svelge tablett Dette lærte hun seg ifjor Men hun foretrekker stikkpiller. Mixtur, brusetablett og smeltetablett er ikke noe for mine barn. De brekker seg til de kaster opp, og det hjelper ikke med et glass eller flaske (imsdal flaske) stående. Anonymous poster hash: 9acc1...c0e
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2014 #7 Skrevet 14. februar 2014 Da datteren på 1 år min fikk feber i USA fikk jeg ikke tak i "rumpetabletter", bedre kjent som stikkpiller. I USA er det tydeligvis bare mikstur som gjelder, og det med smak av ekkel kirsebær osv. Grusomt. Datteren min spyttet alt ut og skrek som en gal. Stikkpillene merker hun jo knapt. Anonymous poster hash: 8eccc...0e0
.Lillemy. Skrevet 14. februar 2014 #8 Skrevet 14. februar 2014 Vi bruker smeltetabelett til våre på 4,5 og 1,5 år. Smeltetabelett i munnen og litt drikke til.
IreneUtålmodig Skrevet 14. februar 2014 #9 Skrevet 14. februar 2014 Pulver med jordbær smak, lukter godt iallefall. 3 og 7 år
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2014 #10 Skrevet 14. februar 2014 Vi har aldri brukt, har bare brukt mikstur. Bruker det enda, han er 5 år. Han hater brusetabletter (han drikker ingenting med bobler i). På reise bruker vi tyggetabletter som jeg kjøper i utlandet. Mindre tungt enn mikstur. Anonymous poster hash: 0a531...b5e
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2014 #11 Skrevet 14. februar 2014 Takk for svar :-) Får se om jeg finner sånn smeltetablett. Umulig å få i fireåringen medisin som må drikkes Anonymous poster hash: 41ecb...9b6
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2014 #12 Skrevet 14. februar 2014 Stikkpiller er blitt så vanlig nå til dags og de selges i alle styrker, helt fra til små babyer til voksne, så svaret er vel at det ikke finnes noe grense. Det kommer bare an på hva en foretrekker. Anonymous poster hash: 94d79...424
moota m storebror&lillebror Skrevet 14. februar 2014 #13 Skrevet 14. februar 2014 Lillebror på 6 år bruker stikkpiller enda. Storesøster på 8 år begynte med svelgetabletter når hun gikk i 2. klasse.
Krisa71 Skrevet 14. februar 2014 #14 Skrevet 14. februar 2014 Vil si det er individuelt når man kutter ut stikkpiller, unger er forskjellige. Det er likevel lurt å ha stikkpiller i hus, kom veldig godt med for tenåringen her når hun hadde kyssesyken og ikke klarte å svelge noe.
Kliko Skrevet 14. februar 2014 #15 Skrevet 14. februar 2014 Min på fire tar vanlig tabletter :-) en skje med syltetøy, og knust paracett sklir ned lett som ingenting hos han (også drikke etterpå da) :-) Tror man bare må prøve seg frem jeg :-)
kaoshjerne Skrevet 14. februar 2014 #16 Skrevet 14. februar 2014 Har gått bort fra stikkpiller, da jenta mi alltid har hatet det, og nå er hun fire år og vil absolutt ikke ha det. Gir heller flytende, eller tabletter delt og blandet i leverpostei/nugatti alt etter som.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2014 #17 Skrevet 14. februar 2014 Minste på 18 mnd får fortsatt stikkpiller, mens eldste som nå er 4 fikk tabelett for første gang nå sist. Han likte ikke stikkpillene når han sist fikk de i + - to-års alderen. Var første gang han fikk noe nå og det var bra han syntes det gikk greit med vanlig tabelett for vi har ikke annet. Lærte noe nytt nå for visste ikke at det fantes så mange alternativer. Anonymous poster hash: bf917...b8c
Elsker livet Skrevet 14. februar 2014 #18 Skrevet 14. februar 2014 Bruker smeltetabletter så snart som mulig. Ingen av barna har satt særlig pris på stikkpiller, så vil helst slippe å gi det.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2014 #19 Skrevet 14. februar 2014 Datteren min reagerte tidlig med stikkpiller. Måtte kutte det helt ut da hun ble 3 år. Hun er glad i flytende ibux, liker ikke line godt den flytende paracet. Da har keg brukt smeltetablett som jeg legger på en teskje og blander ut med litt vann. Er ikke favoritt den heller, men noen ganger må man veksle litt mellom paracet og ibux. (Sist gang hun var syk hadde hun kraftig ørebetennelse) Anonymous poster hash: e26d9...dad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå