Gå til innhold

Hjelp ang. fødselspermisjon - møte med NAV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er førstegangsgravid og synes det er utrolig vanskelig å finne ut av dette. Er ekstra vanskelig fordi vi begge er lærere og dermed har bare 4. uker ferie samtidig i juli. Forstår heller ikke reglene for periodene med arbeidsfri.

Kan jeg kontakte NAV for å få hjelp til å legge opp kabalen? Eller er det slik at man bare må finne ut alt selv?

Dersom sistnevnte stemmer, er det noen snille lærere som kan hjelpe meg litt?

Hilsen forvirret lærer

Anonymous poster hash: bdf76...151

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På www.nav.no under Familie finner du link til en foreldrepenger-chat.

Anonymous poster hash: 9862f...166

Skrevet

Så jeg kan ikke avtale et møte med dem?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Her må man ringe. Naboen satt i kø i to timer for å få beskjed om at man må ringe... han hadde bare et enkelt spørsmål... mannen har spurt om å få sende mail, men nei

Skrevet

Synes det er så forvirrende jeg. Alt er nytt og man må lete opp informasjon om alt selv. Både når det gjelder helse og økonomi. Vet ikke hvor jeg skal lete en gang.

Skrevet

Hvis du ikke klarer å søke om permisjon uten en saksbehandler fra nav på slep, bør du enten lese det som står på nav.no, eller revurdere hele prosjektet.

Anonymous poster hash: e9667...e0d

Skrevet

Det med dere lærere er litt spesielt. Det første stedet å begynne er nok hos rektor eller oppvekstsjefen i din kommune.

Avspaseringen du allerede har opparbeidet deg har du uansett rett på. Neste år blir verre.

Anonymous poster hash: 070d2...6f9
Skrevet

Hvis du ikke klarer å søke om permisjon uten en saksbehandler fra nav på slep, bør du enten lese det som står på nav.no, eller revurdere hele prosjektet. Anonymous poster hash: e9667...e0d

Wow, for et fantastisk medmenneske du er!

Skrevet

Jeg har selvfølgelig forstått og satt meg inn i reglene for permisjonen, utfordringen ligger i at jeg gjerne vil tilpasse kvotene våre slik at vi får mest mulig ut av ordningen. Barnet vårt blir født i starten av august, noe som betyr at vi kommer tilbake i jobb rett før skolens sommerferie. Kun halvparten av denne er lovbestemt ferie, mens resten er arbeidsfrie uker. Det jeg i hovedsak lurer på er hvordan disse arbeidsfrie ukene vil påvirke oss,

Skrevet

Jeg har snakket med rektor, som henviste meg til sekretæren, som henviste meg til NAV.

Ergo spørsmålet om møte med NAV.

Skrevet

Regner med en av dere da må ta ulønnet permisjon.

Skrevet

Noe permisjon vil jo den av dere som har jobbet fått opparbeidet seg.

Kommer an på hvordan dere fordeler fellesdelen.

Skrevet

Når har du termin?

Jeg er lærer og fikk smått i begynnelsen av juli. Med å ta tre uker ulønnet permisjon fordelt til høstferie, vinterferie og jul (snill sjef) og 80% lønn klarte jeg å strekke permisjonen over hele skoleåret.

Når sommeren kom hadde jeg ikke opptjening noe stort i feriepenger, men fikk vanlig lønn.

Når det gjelder pappa må hans plan meldes inn til NAV før du er ferdig i din permisjon. Mer en dette veit jeg desverre ikke. Jeg har en ledelse som var utrolig fleksibel og samarbeidsvillige. Så det har gått helt smertefritt for meg.

Men, lykke til i den fantastiske NAV verden :-)

Anonymous poster hash: 0eb75...9ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...