Gå til innhold

Dere pizzabakere, kan dere se hit litt?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Somregel har jeg alltid laget ett eget pizzafyll, men føler jeg har lyst til å prøve noe "nytt" idag.
Bare å klæsje tomatpure, ketchup eller noe på pizzabunnen og legge ting over uten at alt må kokes og stekes først. Noen med erfaringer på det, og er det isåfall godt? 
Og hva kan man legge på så det blir godt? :)



Anonymous poster hash: 701c2...22e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kun tomatpurre smaker vel ikke spesielt godt... Ville i hvertfall blandet inn litt sukker, evt spedd på litt fra en boks med hakkede tomater. Krydre med hvitløkskrydder og basilikum f.eks.

Legg på ost, deretter salami, skinke, pølsebiter el.

 

Anonymous poster hash: c234d...888

Skrevet (endret)

Jeg lar som regel deigen kaldheve over natten.

Sausen lager jeg slik: Fres et par fedd finhakket hvitløk, litt finhakket rødløk og tørkede urter (f.eks.basilikum og oregano) i litt olivenolje på middels varme. Tøm over en boks hakkede tomater, la det koke opp og smak til med salt, pepper og litt sukker. La den gjerne stå å småputre på ovnen en stund - jo lengere jo bedre :)

Riv opp f.eks. mozzarella i passende stykker og legg på. Hvite geitoster og blåmuggost er også godt. Inn i ovnen på 250 grader til den er ferdig. Legg på spekeskinke, ruccolasalat og frisk basilikum før servering.

Det er også godt med små kjøttboller med litt chilli, en hissig chorizo, stekt sopp, marinerte biffstrimler, oliven eller artiskokkhjerter på pizzaen :)

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Pizzasaus av creme fraiche, nam nam! Du finner oppskrift på trines matblogg. Den ble kjempegod og annerledes enn tomatsauspizza:)

Skrevet

Tusen takk, dette så spennende ut dere damer! Har så lyst til å prøve noe nytt, er så lei av toro :P Hehe



Anonymous poster hash: 701c2...22e
Skrevet

 

Pizzasaus av creme fraiche, nam nam! Du finner oppskrift på trines matblogg. Den ble kjempegod og annerledes enn tomatsauspizza:)[/quote

 

den heter hvit pizzasaus forresten:)

Skrevet

Enig med over her. Cerme Fraiche istedet for tomatsaus er digg. Ble fristet her nå. Må nesten lage det ikveld :)



Anonymous poster hash: ade4e...e33
Skrevet

Flå 3 gode tomater (må være med god smak) ha de i mixeren sammen med litt god olivenolje, en god neve basilikum (fersk), salt, pepper og et fedd hvitløk om du liker det. kjør til den konsistensen du liker. Smaker veldig frisk og godt, spesielt på italiensk pizza:-)

Skrevet

Flå 3 gode tomater (må være med god smak) ha de i mixeren sammen med litt god olivenolje, en god neve basilikum (fersk), salt, pepper og et fedd hvitløk om du liker det. kjør til den konsistensen du liker. Smaker veldig frisk og godt, spesielt på italiensk pizza:-)

Veldig enig med IsenLisen - ferske tomater er helt klart best :) På denne tiden av året synes jeg det kan være litt vanskelig å få tak i gode tomater så jeg jukser med boks.
Skrevet

 

Flå 3 gode tomater (må være med god smak) ha de i mixeren sammen med litt god olivenolje, en god neve basilikum (fersk), salt, pepper og et fedd hvitløk om du liker det. kjør til den konsistensen du liker. Smaker veldig frisk og godt, spesielt på italiensk pizza:-)

Veldig enig med IsenLisen - ferske tomater er helt klart best :) På denne tiden av året synes jeg det kan være litt vanskelig å få tak i gode tomater så jeg jukser med boks.

 

 

Ja, viktig at tomatene har mye smak, ellers blir det litt sånn basilikumsørpe i stedet:-) Jeg bruker boksetomater jeg også, men da har jeg også litt tykkere bunn som tåler litt mer smak.

 

Da pleier jeg å steke løk og hvitløk mykt i olivenolje, så har jeg i noen kladder tomatpure og lar det frese litt. Så har jeg i en boks eller to gode hakkede tomater, en dæsj sukker, litt paprikapulver og litt malt spisskumin, salt og pepper + litt krydder etter hva jeg har. Veldig gjerne litt hot chliisaus:-)

Skrevet

Tomatsaus (løk, hvitløk, stangselleri, chili, tomatpure og hemetisk tomat, buljonterning, pizzakrydder og evt litt moset ansjos etter smak som er kokt så lenge du har tid og blendet), grønn pesto, fersk mozzarella i skiver (sånn bøffelmozzarella), spicy kyllingboller eller oppkuttet helstekt/bakt kyllingfilet, litt grønt etter smak (fersk tomat, purre, mais eller paprika) er veldig veldig godt! Pestoen legger du i små klatter rundt om på pizzaen.

 

Anbefaler dessuten å gå til innkjøp av en pizzasten dersom du ikke har det og å la deigen heve to ganger. Se på trines matblogg og følg fremgangsmåten for baking på pizzasten. Blir en helt annen pizza med bunn som en ekte pizzariapizza! Namnamnam!! Vår webersten (som er til grill men fungerer like bra i ovn) kostet ca 250 kr tror jeg.

 

 



Anonymous poster hash: 4f0f2...7a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...