Gå til innhold

Må ammeinnlegg være i ull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder ikke det med libero sine feks?

Hilsen uvitende førstegangsmamma

Anonymous poster hash: 5937c...412

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte engangs innerst, og ullinnlegg for å holde på varmen. Ullinnleggene er ikke like tette som engangs :-)

Du kan godt bruke kun engangs.

Anonymous poster hash: 11e23...7fa

Skrevet

Nei, det trenger du ikke. Noen opplever at det puster bedre og kanskje er bedre når det er veldig kaldt ute. I tillegg til at det ikke føles like klamt og fuktig. Jeg begynte med ull-innlegg, men syns bare det var pes å skulle vaske. Var jo så mye annet å vaske når det kom baby i hus.   

Jeg gikk over til engangsinnlegg og var fornøyd med det. Veldig fornøyd. Noen av disse innleggene klistret seg litt fast i brystvorten, men husker ikke om det var Libero eller Natusan sine. Jeg brukte en av dem. Tro om jeg brukte noe som het chicco en stund også.  Er så lenge siden at jeg ikke husker.

Men det er ikke et must å bruke innlegg i ull.  Går det greit for å deg å bruke engangs, så gjør du det :)

Anonymous poster hash: fb823...f04
Skrevet

Det er helt opp til deg :) Det er lettere å få brystbetennelse om brystene blir kalde. Ullinnlegg isolerer og varmer selv om de er fuktige. Det er jo også forskjell på hvor mye en lekker.

Skrevet

Når det kaldt eller trekk eller begynnende brystbetennelse, så er svaret ubetinget ja!

:pls: Ull!

Ullinnleggene er ikke til for å suge opp melkelekkasje, men for å hindre det alltid skumle trollet 'Brystbetennelse'. Brystene må ikke bli kalde da det kan legge til rette for brystbetennelse. Med ullinnlegg, så har du gjort deg selv en tjeneste. Og en genser og en jakke og en jakke utenpå der og helst en fleecejakke innerst eller no'! ;) 

Du må gjerne bruke engangsinnlegg i tillegg, men disse er da laget kun for å hindre at lekkasjen går gjennom klærne. Obs dersom du er sår den første tiden. Da vil disse engangsinnleggene ofte sette seg fast i brystvorten og det er grusomt vondt å ta dem av samt at det river opp evt skorper.. (Beklager at jeg nevner det også -men det hender jo.. Amming er ofte ingen dans på roser den første tiden). Det jeg og flere med meg har gjort for å hindre at innleggene setter seg fast er å klippe opp et gammelt laken feks i passe store stykker og legge disse innenfor engangsinnlegga. Samt lufttørke og smøre brystvortene med en god brystvortekrem etter hver amming. Da har du iallefall hindret at noe setter seg fast..

(Jøss.. her hadde jeg mye på hjertet. Uansett; gå for ull, spør du meg!  :tommelopp: )

Anonymous poster hash: f39ec...4ea
Skrevet

jeg brukte aldri ull, bare de engangs.... Men jeg lakk ikke heller...

Skrevet

Engangs blir fuktige og kan gi sår, men det er bare å prøve seg frem. Jeg brukte bare ull. De var litt klumpete, men jeg får brystbetennelse bare noen åpner døra, så det måtte til.

Anonymous poster hash: c5241...96f
Skrevet

Jeg brukte ull innerst for å holde puppen varm (2 av 3 barn er født seint i desember), men hadde engangs utpå ullinnleggene for at jeg ikke skulle lekke.

Fikk forresten brystbetennelse når eldste var 8 mnd, da hadde jeg ikke ullinnlegg og kasta av meg jakka når jeg gikk tur. Det var absolutt ikke behagelig å få det!!

Skrevet

Jeg lakk som bare det og brukte Avent sine nattinnlegg (engangs) på dagen og i starten. Skulle jeg ut hadde jeg ull utenpå der igjen. Gikk over til Libero sine engangs når lekkingen roet seg litt. Var det skikkelig kaldt brukte jeg sånn eullinnlegg med lomme til engangsinnlegg, for ullinnleggene holdt jo ikke på noe væske syns jeg. Men jeg merket at jeg fort klødde av ullinnleggene, men jeg har sart hud da. Hvis jeg brukte ullinnlegg inne fikk jeg hetetokter =P Du får nesten  bare prøve deg frem, men du kan helt fint bruke engangsinnlegg, eller kanskje til og med ingen innlegg.

Skrevet

Brukar ikkje noko, må vaske bh kvar dag pga små lekkasjer, men det er uansett bedre enn dei ekle, kløande eingongsinnlegga. Og ullinnlegga har eg kasta bort ser det ut til.

Skrevet

Ull er gull. Klipp opp gammelt ullundertøy i stedet for å kjøpe til blodpris. Ullinnlegget skal dekke hele brystet og gi varme, ikke samle opp melk, så engangsinnlegg må gjerne være innerst om man vil.

Skrevet

Forresten -'ull er ull'; på Sparkjøp er det ikke blodpris, heller.. Litt tykkere og litt mindre perfekte enn andre til blodpris, men de gjør nytta si! Så har man iallefall råd til noen ullinnlegg i reserve.. :)

http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Products/SparBase/PID-280445.aspx?VariantID=&ColorOnly=1&params=fh_view_size%3d16%26fh_secondid%3dp280445%26fh_lister_pos%3d0%26fh_location%3d%252f%252fcatalog01%252fnb_NO%252f%2524s%253dull%26fh_eds%3d%25c3%259f%26fh_refview%3dsearch

Hilsen ull-tilbederen over her.. ;)

Anonymous poster hash: f39ec...4ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...