Gå til innhold

Bør jeg eller far vike her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første fødsel var ganske dramatisk, hvor hun satt fast og det ble veldig kaotisk på slutten. Da hun kom ut løp de avgårde med henne. Da de endelig kom tilbake og far fikk holde henne gikk det ikke et halvt minutt engang før de kom med papirene han måtte skrive under for å erkjenne farskap. Der stod han med blod på seg, jeg ble sydd og var i halvsvime og ikke rukket å se på sin nyfødte datter før han måtte skrive under. Han ble rimelig irritert inne i seg og føler at dette ødela hele øyeblikket. Nå har jeg fått de papirene av jordmor (termin om 5 uker) og han vil ikke skrive under. Han vil vente med å skrive under til etter fødsel slik at han kan si fra hvis det samme skjer. Jeg forstår han veldig godt, men jordmor vil gjerne ha de papirene før fødsel. Han ville bli med på en kontroll for å forklare situasjonen. Hva syns dere?

Anonymous poster hash: 806da...a97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De papirene skrev vi under på dag 2 på barsel!  Du må spørre hvorfor jm vill ha de før fødsel.

Skrevet

Hvorfor ødelegge enda et øyeblikk etter fødselen for at han skal gjøre et poeng ut av en rutine? Hvis han irriterte seg forrige gang så hadde jeg gjort mitt for at neste fødsel ikke har samme irritasjonsmoment. Skjønner derfor ikke hvorfor han vil sette seg i den situasjonen og ødelegge enda et øyeblikk. Ville trodd han ville gjøre sitt ytterste for at det ikke skjer igjen.

Skrevet

Han virker utrolig barnslig, og rett og slett litt dum! Han syntes forrige fødselsopplevelse ble ødelagt av noe, og derfor vil han holde muligheten åpen for at det samme skal kunne skje igjen, slik at han kan klage? Er det viktigere for ham å si i fra enn å ivareta fødselsopplevelsen? Jeg forstår overhodet ikke tankegangen hans, slik jeg ser det burde han være glad for å få mulighet til å rydde dette helt av veien i forkant. (Når det er sagt, utrolig klønete valg av tidspunkt fra sykehusets side sist!)

Anonymous poster hash: e2c8f...fab
Skrevet

Hvorfor ødelegge enda et øyeblikk etter fødselen for at han skal gjøre et poeng ut av en rutine? Hvis han irriterte seg forrige gang så hadde jeg gjort mitt for at neste fødsel ikke har samme irritasjonsmoment. Skjønner derfor ikke hvorfor han vil sette seg i den situasjonen og ødelegge enda et øyeblikk. Ville trodd han ville gjøre sitt ytterste for at det ikke skjer igjen.

Enig. 

Skrevet

Selvsagt må han skrive under før fødselen slik at problemet er løst. Hvorfor i all verden vil han gjøre det til et problem igjen? Han høres jo ut som en skikkelig kranglekopp. 

Selvsagt var det tåpelig og dårlig gjort av føden  forrige gang å dytte papirene på han like etter en dramatisk fødsel. Men da unngår en problemet til neste gang ved å få papirarbeidet ute av veien før. 

Høres jo ut som han kommer til være en belastning på føden hvis hans plan der er å "ta" de hvis de kommer med papirene like etter fødselen som sist? For deg må dette jo være enormt slitsomt? Hans jobb der er jo å støtte deg og barnet. Må bare innrømme at jeg ville kjeftet på han på her. Og prøvd å tvinge han til å skrive under på forhånd.

Og absolutt ikke hatt sympati med hans måte å se ting på. Ja, det gjorde en feil på føden forrige gang. En lar jo foreldrene hilse på barnet før en dytter papirarbeid på de. Men det er jo ikke de samme som skal være der denne gangen. 

Anonymous poster hash: ec238...e94
Skrevet

Har far fått snakket om det som skjedde under fødsel med noen? Tenker da på at hun satt fast og at de løp avgårde med henne, kanskje dette var mer traumatisk for han enn han innrømmer... Jeg tenker at det kanskje ligger mer bak dette, og ville nok tatt han med for en samtale hos jm...

Kanskje dette med skjemaene er det eneste han kan kontrollere ved neste fødsel, og derfor så føler han at han må gjøre dette.. Helt teit tankegang om det er sånn, men jeg kan forstå det.

Anonymous poster hash: 18a22...dc0
Skrevet

han er barnslig. Forstår han ikke at det at han NEKTER å skrive under papirer før fødsel kan tyde overfor andre folk at han muligens tviler på farskapet? Slik hadde jeg oppfattet det hvis jeg hørte om en mann som måtte vente til han så barnet sitt før han skrev under på farskapspapirer. Mye bedre å få det unnagjort før fødsel, etter fødsel blir det nattevåk, slit og stress.

Anonymous poster hash: 754e9...2ff
Skrevet

Hihi, har du en prinsippfast mann? Dette er faktisk noe min mann også kunne ha funnet på å ha gjort.

På en måte skjønner jeg ham.. Han vil ta det opp med dem, han fikk ikke somlet seg til å gjøre det første gang.

Men; ja, det er barnslig av ham! Han vil nok egentlig ikke ødelegge enda et øyeblikk. Nå har han også en gyllen mulighet til å slippe å tenke på disse papirene etter fødsel :)

Skrevet

Han oppfører seg som en drittunge.. hvis dette hadde vært min mann, hadde jeg sendt papirene inn og skrevet far ukjent..

Anonymous poster hash: c20f7...11a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...