Gå til innhold

Hva er det med curling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, det er ikke (bare) Ulsrud. 

Men jeg kjenner meg... Engasjert! Gira! Over en stein på isen. Og litt imponert over hvordan de svinser rundt på glattis i flate sko uten å vise engang et snev av ubalanse.

Og ikke minst føler jeg meg litt teit når jeg sitter på stua og impulsivt plutselig brøler: "Kost, for faen, KOST!!!" så jeg skvetter av meg selv. 

Da var man visst curlingfan gitt. 

Og akkurat i tide til å se at Norge suger i de to første kampene :P 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje fordi det rett og slett ser sabla gøy ut og mulig for alle å forsøke?

Noe annet med sprint ski, hopp og utfor. Virker for meg helt fjern og uoverkommelig prestasjon.

Ikke for det, skjønner jo at curling er vanskelig, men allikevel.

Kos deg med curling!!

Skrevet

Ja det er kanskje det litt mer folkelige preget som appellerer? :) Man trenger ikke ha en kropp som Marit Bjørgen for å få til å sende kula over isen, og man kan godt se for seg at dette går an å drive med, selv for en klønete amatør med 13 tommeltotter. 

Og ikke minst må det være genialt for å øve opp husmorevnene; bare tenk. 1. Send såpa elegant over gulvet. 2. Kost som bare pokker. Tenk så rent det blir! 

Skrevet (endret)

Litt trøtt i trynet gikk jeg inn på denne tråden og forventer noe a la; curling er idiotisk. Men fikk meg en god latter, dere er herlige. Må visst begynne å se på curling nå ;)

Endret av Av med silkehanskene
Skrevet

Curling er bare så IKKE. Altså, man kan sikkert ha det gøy med å spille det og satse på det, men som tilskuer? Nei.

Skrevet

Enig! Curling er moro! Det er rett og slett spennende å se på på en litt sånn Carlsen banker Anand i sjakk, men på speed, måte. Strategi, pene menn i morsomme bukser, ting skjer ikke så fort at du går glipp av noe vesentlig om du henter kaffe og smører deg ei brødskive, og imponerende treffsikkerhet (spesielt for ei som knapt treffer søplekassa når hun står ved siden av den). Det med flate sko og is, imponerer bare litt. Hadde de stilt i høyhæla støvletter og pen kjole, og allikevel beveget seg elegant og sikkert over glatta - DA hadde jeg vært skikkelig imponert!

Skrevet

Samenlikninga m sjakk gir mening. For meg havner begge i ikke-idrett-boksen.

Skrevet

Curling er bare så IKKE. Altså, man kan sikkert ha det gøy med å spille det og satse på det, men som tilskuer? Nei.

Fått øya opp for pauls...ehhh curlig jeg:-)

Skrevet

Fått øya opp for pauls...ehhh curlig jeg:-)

Uls..selvsagt..

Skrevet

Jeg skulle akkurat til å svare "Ulsrud". For det er det det er for min del. Og muligens buksene.

Skrevet

Jeg skulle akkurat til å svare "Ulsrud". For det er det det er for min del. Og muligens buksene.

Trulsen har ikke samme effekt da for å si det slik...

Skrevet

Jeg så denne Ulsrud på TV i sted. Eller det ble vist et bilde av ham i bar overkropp, det var jammen ikke verst! Jeg gidder virkelig ikke se på det på TV, men synes det er herlig med noen lite selvhøytidelige amatører i OL også, det er ikke så mange av dem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...