Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #1 Skrevet 13. februar 2014 Hva gjør jeg da? Babyen er 5 måneder gammel, og sover mellom ti og tolv timer i strekk. Nå har jeg fått brystbetennelse, og husker godt at jeg fikk beskjed om å amme annenhver time sist jeg hadde dette. Jeg kan da ikke vekke henne så ofte når hun ikke trenger mat om natten? Holder det å pumpe selv om det ikke tømmer brystet like godt? Anonymous poster hash: 1ddd5...913
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #2 Skrevet 13. februar 2014 Håndmelking i dusjen med glovarmt vann funket supert på meg. Anonymous poster hash: 73fe2...99a
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #3 Skrevet 13. februar 2014 Takk for svar. Gjorde du dette ofte? Vurderer å ta henne i sengen sammen med meg og la henne ligge og patte når hun vil, men er redd jeg skal ødelegge den gode rutinen med nattesøvn. Anonymous poster hash: 1ddd5...913
MrsMilla Skrevet 13. februar 2014 #4 Skrevet 13. februar 2014 Hva gjør jeg da? Babyen er 5 måneder gammel, og sover mellom ti og tolv timer i strekk. Nå har jeg fått brystbetennelse, og husker godt at jeg fikk beskjed om å amme annenhver time sist jeg hadde dette. Jeg kan da ikke vekke henne så ofte når hun ikke trenger mat om natten? Holder det å pumpe selv om det ikke tømmer brystet like godt? Anonymous poster hash: 1ddd5...913 Du kan jo velge å vekke babyen om du er litt desperat, tror jeg hadde gjort det. Om det derimot går greit å pumpe, så er vel den, badekar/dusjen og tv`n din beste venn til du får fart på melkegangene igjen. Lykke til, brystbetennelse er ikke noe særlig!
SuperFries Skrevet 13. februar 2014 #5 Skrevet 13. februar 2014 Gå i dusjen, og pump ut så mye du kan. Varmt vann lindrer og hjelper. Og så ville jeg pumpet. Men ikke alt, hvis du da ikke vil ha mm i fryseren. Men igjen, da må du nok pumpe deg flere netter også.
SuperFries Skrevet 13. februar 2014 #6 Skrevet 13. februar 2014 Som er mor til 2 barn som har slitt med søvnen, så har jeg eneste regel jeg aldri fraviker. Ikke vekk et sovende barn!
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #7 Skrevet 13. februar 2014 Jeg ble veldig god på å klemme ut, så jeg tømte dem helt på den måten. Da ga det verste seg og jeg tok pause. Gikk det på igjen, melket jeg videre. Det varme vannet føles godt i en sånn situasjon. Blir du ikke bedre av det, synes jeg du skal vekke baby... Takk for svar. Gjorde du dette ofte? Vurderer å ta henne i sengen sammen med meg og la henne ligge og patte når hun vil, men er redd jeg skal ødelegge den gode rutinen med nattesøvn. Anonymous poster hash: 1ddd5...913 Anonymous poster hash: 73fe2...99a
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #8 Skrevet 13. februar 2014 Tusen takk for svar! Jeg får prøve meg litt frem med pumpe i dusjen. Det er dessverre ikke første gangen jeg har betennelse, men sist var hun så liten at hun uansett skulle ha mat hele døgnet. Dette er virkelig ikke noe særlig! Anonymous poster hash: 1ddd5...913
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #9 Skrevet 13. februar 2014 Takk for svar. Gjorde du dette ofte? Vurderer å ta henne i sengen sammen med meg og la henne ligge og patte når hun vil, men er redd jeg skal ødelegge den gode rutinen med nattesøvn. Anonymous poster hash: 1ddd5...913 Jeg gjorde dette. Hadde babyen oppe i sengen. Var sånn jeg unngikk betennelse mange ganger. Men vil du ikke det. Så prøv å håndpumpe. og ta en varm dusj. Anonymous poster hash: d9633...cf7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå