Gå til innhold

Dumt å sende pakke som brev?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sendt en pakke under 2 kg til en adresse i Norge. Hun i post i butikk sa ingenting om dette, bare at det var billigere. Så jeg valgte det. Nå ser jeg  på nett at det kan være risikabelt å sende pakke som brev til utlandet, større sjanse for at den blir borte osv. og merker jeg er litt smånervøs nå. Går det som oftest greit å velge dette innenlands? Selv om pakken ikke er sporbar burde den vel sendes like effektivt?

Noen som vet? :)

Anonymous poster hash: 010c5...eb6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det bør gå helt fint, ja:) Men om det er noe som er veldig verdifullt er det alltid tryggest å sende som pakke eller rekommandert, fordi det da kan spores på sendingsnummeret. Når det gjelder hvor raskt det går, skal en klump (brev) og 3er pakke gå omtrent like fort.

Anonymous poster hash: 7ca22...29c

Skrevet

Jeg gjør det ikke igjen. Brukte en innpakning som var sendt til meg som brev, og fikk den målt og godkjent som brevstørrelse da jeg sendte. Så gikk dagene, og jeg ble stressa siden jeg ikke hadde sjans til å spore den. Heldigvis kom den frem til slutt. Og så fikk jeg en regning på mer enn hva jeg hadde betalt for å sende den. Da hadde noen kontrollmålt den og funnet den til å være for stor til å sendes som brev. Det ble dyrt. Neste gang sender jeg pakke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...