Gå til innhold

Veldig engasjert bestemor-kan det bli for mye av det gode?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min svigermor er veldig engasjert og hjelpsom med eldste på 2, 5 år. Baby er 4 mnd, så hun har ikke hatt så mye med han å gjøre-enda. Svigermor er nærmeste nabo og jobber bare to dager i uka,så hun har masse tid og ork til barnebarna. Hun hjelper til med levering eller henting i barnehage så og si hver dag, hun har gjerne eldste til middag flere ganger i uka, tar med eldste ut for å leke osv osv de dagene hun er hjemme fra barnehagen.

Dette gjør at jeg har god tid til babyen, og ork til å ta meg av eldste. Men samtidig har jeg dårlig samvittighet overfor toåringen når bestemoren tar seg såpass mye av henne som hun gjør.. I gjennomsnitt har nok bestemoren henne ca 3 timer 5 dager i uka. Kan det være skadelig på noen måte for barnet at bestemoren passer henne såpass mye?

Anonymous poster hash: 6bba5...ce3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikkje forstå at det skal skade barnet så lenge ho ønskar å vere hjå bestemor.

Skrevet

Høres ut som om barnet ditt får en kjempe god kontakt med bestemoren sin, jeg kan ikke på noen måte se at det skulle være negativt. 

Skrevet

Så lenge du også ser toåringen hver dag så skulle det vel ikke være noe problem at også bestemor ser han? :-)

Anonymous poster hash: ca8d7...54d

Skrevet

Er nok ikke skadelig :) Høres veldig bra ut :)

Skrevet

Nei, nyt det! Har selv vokst opp i generasjonsbolig og var like mye inne hos bestemor og bestefar, de hadde tid, trygghet og ikke minst tålmodighet.

Anonymous poster hash: 43b57...9ce

Skrevet

Jeg burde kanskje slappe av litt.. Men føler jeg burde ta meg av henne selv når jeg tross alt er hjemme uansett.. :P

HI

Skrevet

Tommel opp for dere :) Ønsker meg generasjonsbolig ;)

Anonymous poster hash: 4136c...032
Skrevet

Skulle ønske jeg var i dine sko. Her finnes ikke initiativ fra besteforeldre overhodet.

Skrevet

Så heldige dere alle er :) jeg tror ikke barnet ditt tar skade av dette nei. Tror heller det får et nært og trygt forhold til bestemoren sin.

Anonymous poster hash: 98687...eab

Skrevet

Nei bare sunt, så lenge ikke bestemor undergraver foreldrenes autoritet på noen måte :).

Skrevet

Høres deilig ut. Jeg tror det viktigste er at 2 åringen også får tid med dere hver dag, og ikke bare bare med bhg og bestemor. Jeg tror det er avgjørende hvor mye tid barnet er i Bhg i tillegg til hos bestemor. Hvis du synes det blir lite med deg/ dere hadde jeg heller kortet ned tiden i Bhg. Viktig at barnet ikke har mer tid med besteforeldre enn foreldre. Synes jeg :-)

Skrevet

Høres deilig ut. Jeg tror det viktigste er at 2 åringen også får tid med dere hver dag, og ikke bare bare med bhg og bestemor. Jeg tror det er avgjørende hvor mye tid barnet er i Bhg i tillegg til hos bestemor. Hvis du synes det blir lite med deg/ dere hadde jeg heller kortet ned tiden i Bhg. Viktig at barnet ikke har mer tid med besteforeldre enn foreldre. Synes jeg :-)

Hun er i barnehagen 5-7 timer tre dager i uka. Da er hun som regel hos bestemor og spiser middag etterpå. Så spiser hun middag med oss foreldre etterpå, om hun orker.;) På barnehagedager er hun da et par timer hos bestemor og da ca fire timer med oss foreldre. Så hun er mer med oss enn med bestemor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...