Gå til innhold

Hvor stor gave til bhg-bursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bedt i bursdag til ett av barna i barnehagen. Vet ikke helt hvor mye vi skal legge i gave. Har ikke vært noe tema om pris i bhg, er første gang vi er på bursdag til ei i bhg, går fortsatt på småbarnsavdeling.

Kjøpte noe på tilbud for å ha liggende for en stund siden. Var nedsatt men husker ikke hva det kostet før, men var ekstremt billig når jeg kjøpte det. Vet liksom ikke om jeg skal gi for det gaven egentlig kostet før tilbud (ofte er jo ikke tilbud så tilbud som de fremstiller det), eller ut fra tilbudspris... Vil ikke at det skal se verken mye eller lite ut. Trur det jeg kjøpte var satt ned fra 199 til 25 kr. Husker ikke helt.

Anonymous poster hash: eeb0c...33b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier også å kjøpe gaver på tilbud, betaler ca 50 kr for dem da, men vanlig fullpris er som oftest ca 100 kr og det tenker jeg er helt passe :)

Anonymous poster hash: 65790...aea
Skrevet

Jeg bruker som regel ca 100,- pr barn til de jeg ikke kjenner så godt og litt mer til de vi kjenner bedre, dvs hvor vi er venner med foreldrene. 

Kjøper også gjerne på tilbud, men går utifra prisen jeg betaler for gaven, og ikke hva den kostet før. Finner jeg noe som tidligere kostet 500 som er satt ned til 100 så er det strålende, finner jeg noe som har kostet 100 og er satt ned til 25, så kjøper jeg litt til.

Anonymous poster hash: 1aaeb...8cf
Skrevet

I vår bhg så kjøper de fleste gaver for mellom 100-200 kr. Jeg kjøpte en del på tilbud nå i januar for jeg vet de blir mye bursdagsbesøk fremover.

Kjøpte da ting som vanligvis kostet mellom 150-200kr, men som var på tilbud til 50-90kr:)

Skrevet

Ok takk for svar. Hvor mye er vanlig å legge i til en bhg-bursdag da?

Skrevet

Vanlig å handle gave for mellom 50 og 100 kr her, og helt greit å kjøpe på tilbud :)

Anonymous poster hash: 12bfe...0f9
Skrevet

I vår bhg så kjøper de fleste gaver for mellom 100-200 kr. Jeg kjøpte en del på tilbud nå i januar for jeg vet de blir mye bursdagsbesøk fremover.

Kjøpte da ting som vanligvis kostet mellom 150-200kr, men som var på tilbud til 50-90kr:)

Jøss, det var mye.

Vi har fire barn og de er jo gjerne i minst 10-15 bursdager hver i løpet året, om vi skulle handlet for nærmere 200 kr blir det mye penger på et år...

Men her har det blitt tatt opp på foreldremøte da, og det er stor enighet om å ligge under 100 kr.

Anonymous poster hash: 12bfe...0f9

Skrevet

Takk for svar :-) HI

Skrevet

Vi (og de andre foreldrene) kjøper gave for rundt 50 lappen når det er sånne barnebursdager.

Synes ikke du skal tenke så mye over hva du kjøpte det for på tilbud. Om den egentlig kostet 199 (?), så er det jo sikkert en veldig grei gave å gi! :)

Skrevet

Her er det bestemt at det skal være 50 kroner hvis det er pengegave. Og max 75-80 kroner hvis gave. Det smarteste er å la barnet lage bursdagskortet, for et kort koster jo fort 30-40 kroner også.

Anonymous poster hash: 1f43f...31f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...