Gå til innhold

Flere som får munnskåld av fluor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brukte vanlig tannkrem til jeg var ca 25, da gikk jeg over til Zendium pga mye munnskåld. Etter syv år med Zendium har jeg måttet skifte til Solidox uten fluor. Har tynn emalje etter svangerskapene og fått beskjed om å skylle med flour. Har testet den Fluoren fra apoteket. Blir full i munnskåld etter bare et par gangers bruk.

Vet at fluor er meget omdiskutert. Men at jeg plutselig reagerer så kraftig? Flere i samme båt? Eller som har en hypotese?

Anonymous poster hash: 18c07...57b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke hatt det selv, men sluttet å bruke fluor pga den veldige plastsmaken på skyllevannet. Jeg tror mye av stoffene i plasten går over i skyllevannet.

Siden du reagerer så kraftig så hadde jeg ikke fortsatt å bruke det i hvert fall.

Anonymous poster hash: 18c69...af6
Skrevet

Ikke bruk fluor. Det er et av de giftigste stoffene og det er ganske så sykt da at vi blir anbefalt fluor-tannkrem, fluor-tabletter og skylde med fluor.

At du får munnskjold beviser bare at kroppen din aldeles ikke vil ha mer fluor. Du kan like gjerne skylde munnen din med litt sprit :)  

Anonymous poster hash: 196a0...f63
Skrevet

Ikke bruk fluor. Det er et av de giftigste stoffene og det er ganske så sykt da at vi blir anbefalt fluor-tannkrem, fluor-tabletter og skylde med fluor.

At du får munnskjold beviser bare at kroppen din aldeles ikke vil ha mer fluor. Du kan like gjerne skylde munnen din med litt sprit :)

Anonymous poster hash: 196a0...f63

Åh.. Sånn er som deg må jeg bare le av! Dum som et brød! De dosene som er anbefalt er selvfølgelig ikke farlige. At HI får munnskåld kan tyde på allergi mot et eller annet i fluorskyllingen. Prøv en annen fluorskylling, evt ta fluortabletter :)

Anonymous poster hash: 101c6...6a8

Skrevet
Åh.. Sånn er som deg må jeg bare le av! Dum som et brød! De dosene som er anbefalt er selvfølgelig ikke farlige. At HI får munnskåld kan tyde på allergi mot et eller annet i fluorskyllingen. Prøv en annen fluorskylling, evt ta fluortabletter :)

Jeg er ikke den du svarte dette til, men hva sier det om deg at du ikke har forstått at hva man reagerer på er individuelt fra person til person. En person kan reagere på minimale mengder der en annen tåler mye. Så også fluor.

Om det er fluoren eller om det er andre stoffer i fluorvannet HI reagerer på vet hverken du eller jeg.

De som sier andre er dumme, de er dumme de :P

Skrevet

Jeg er ikke den du svarte dette til, men hva sier det om deg at du ikke har forstått at hva man reagerer på er individuelt fra person til person. En person kan reagere på minimale mengder der en annen tåler mye. Så også fluor.

Om det er fluoren eller om det er andre stoffer i fluorvannet HI reagerer på vet hverken du eller jeg.

De som sier andre er dumme, de er dumme de :P

Selvfølgelig vet jeg at folk reagerer forskjellig, men det er nok ikke fluor HI reagerer på. After (eller munnskåld) kommer oftest fra allergiske reaksjoner på såpe (og det er derfor folk bes bruke zendium) eller andre tilsetningsstoffer. Røyking er også en stor faktor. Å si at man må slutte med fluor blir helt feil. Om HI sliter med mye hull, er det ytterst viktig at hun fortsetter med fluor, og hun bør derfor prøve andre produkter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...