Gå til innhold

Forstå det den som kan..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er langtidssykemeldt med kronisk fysisk sykdom. Jeg har vært dårlig i lang tid og er mye sengeliggende. Det gjør meg deprimert og føler jeg hadde trengt å få hjelp av psykolog til å håndtere smerter og begrensningene i livet.

Jeg får ikke henvisning til psykolog fordi fastlegen mener at jeg er for frisk for DPS og private psykologer med avtale er umulig å få plass hos. Jeg syns også det er vanskelig at det påvirker familien min at jeg er syk. Når jeg snakker med legen min om det sier han: Ja, det er tøft for pårørende. Hvis mannen din syns det er påkjenning bør han ta kontakt med fastlegen sin for henvisning til psykolog...

HALLO?

Så han kan få psykolog, men ikke jeg som et årsaken til alt.. Forestå det den som kan...

 

Anonymous poster hash: cfd8f...39d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo bare å dra til psykolog... Men om det offentlige skal betale krever det visse diagnoser som fastlegen mener du ikke har. Dermed må du betale selv..

 

Anonymous poster hash: 7ec9f...6b1

Skrevet

Bytt lege, du! :)

 

En lege som anerkjenner mannen din sine problemer som større enn dine, når det faktisk du som er syk... det er ikke en veldig oppegående, etter min mening.

 

Ny lege :)



Anonymous poster hash: 98889...5c0
Skrevet

Man må ikke ha en diagnose FØR man snakker med en psykolog som har statlig tilbakebetalingsavtale. Ville vært fascinerende om fastlegen skulle måttet diagnostisere psykiske tilstander før de henviste :-)

 

Enten sier du tydelig ifra at du skal ha henvisning, eller så bytter du lege. For henvisning skal det ikke være vanskelig å få. Det som derimot tar tid, er å få time. De fleste med statlig avtale har 6 måneders ventetid eller mer. Der har du fordelen med de private. Der får du ofte time ganske så raskt. Ulempen er selvsagt prisen...

Skrevet

Man må ikke ha en diagnose FØR man snakker med en psykolog som har statlig tilbakebetalingsavtale. Ville vært fascinerende om fastlegen skulle måttet diagnostisere psykiske tilstander før de henviste :-)

 

Enten sier du tydelig ifra at du skal ha henvisning, eller så bytter du lege. For henvisning skal det ikke være vanskelig å få. Det som derimot tar tid, er å få time. De fleste med statlig avtale har 6 måneders ventetid eller mer. Der har du fordelen med de private. Der får du ofte time ganske så raskt. Ulempen er selvsagt prisen...

Aner du egentlig hva du snakket om?! Man MÅ ha diagnose innenfor et spekter alvorlige diagnoser. Bare fordi det finnes masse slappe leger som ikke følger dette, så betyr det ikke at det ikke er sant!

 

-Lege

 

Anonymous poster hash: 7ec9f...6b1

Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

 

Man må ikke ha en diagnose FØR man snakker med en psykolog som har statlig tilbakebetalingsavtale. Ville vært fascinerende om fastlegen skulle måttet diagnostisere psykiske tilstander før de henviste :-)

 

Enten sier du tydelig ifra at du skal ha henvisning, eller så bytter du lege. For henvisning skal det ikke være vanskelig å få. Det som derimot tar tid, er å få time. De fleste med statlig avtale har 6 måneders ventetid eller mer. Der har du fordelen med de private. Der får du ofte time ganske så raskt. Ulempen er selvsagt prisen...

Aner du egentlig hva du snakket om?! Man MÅ ha diagnose innenfor et spekter alvorlige diagnoser. Bare fordi det finnes masse slappe leger som ikke følger dette, så betyr det ikke at det ikke er sant!

 

-Lege

 

Anonymous poster hash: 7ec9f...6b1

 

Rart at du er lege, for du tar feil. Jeg har blitt henvist til psykolog flere ganger, før jeg hadde noen diagnoser. Diagnose fikk jeg av psykologen etter mange års utredning.

Skrevet

Kan en psykolog sette en diagnose? Trodde kun dem med medisinsk utdanning kunne det? (Hilsen uvitende.)

 

Her hvor jeg bor er hele psykiatrien under et vanvittig press, så tenker at det skal være ganske alvorlig før man får hjelp der.

Ved DPS er det alvorlige lidelser som oftest får behandling, og på postene er det så stappfullt at de skriver ut folk som åpenbart har et innleggelsesbehov. Dessverre.

 

Hva med en smerteklinikk, kan det være aktuelt i stedet?

 

Anonymous poster hash: 71cb4...fde

Skrevet

Si du vil ta livet av deg, så får du time. Du skal ikke behøve å vente deg sykere for å bli henvist.



Anonymous poster hash: 3dfc1...bd1
Skrevet

Denne fastlegen er ikke brukende, ber man om henvisning til å psykolog så skal man ha det. Enten får du bytte fastlege, eller ringe pasientombudet og spørre om de kan hjelpe deg, slik at du får den henvisningen.

Evt så tar du kontakt med volvat eller en annen privat legeklinikk og får en lege der til å henvise deg.

 

Dette må du ikke gi deg på.

 



Anonymous poster hash: 8f767...d54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...