Gå til innhold

Kan noen her forklare meg litt om mammapermisjon..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og ser over papirmølja som skal sendes inn ganske straks, skal levere inntektsskjema til nav i morgen ( 31 uker på veg). 5 år side forrige gang jeg gjorde noe slikt, og denne gangen skal det visst sendes inn senest mulig som jeg skjønner det. Men nå lurer jeg på: Har foreldrepermisjonen økt? Jeg skal ta ut mine 3 uker før fødsel, 6 uker etterpå, deretter resten av mødrekvoten og så felleskvoten. Faren skal kun ha sin fedrekvote. Vi satt og regna over det her på kalenderen og permisjonen totalt tar ikke slutt før i Mars til neste år?! Har valgt 100% utbetalt lønn og litt kortere permisjon, da vi kun har min vikarønn og far enda er student frem til sommeren. Jeg skal da ut i mammaperm 25 Mars. Kjempebra om vesla denne gang nesten får være ett år før vi kan vurdere bhg start altså, men mener å huske min første kun var 9 mnd når vi egentlig skulle ha henne i barnehagen. Jeg har termin i april:) 

Anonymous poster hash: f25a8...aee
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har du nok regnet feil. Med 100% lønn får du ikke ett år. Høres ut som du kan ha benyttet ukeantallet for 80%.

Hva har du regnet med?

Anonymous poster hash: 74f7e...6c0

Skrevet

Velger dere 100% lønn får dere totalt 49 uker permisjon.

Anonymous poster hash: 68f42...d65
Skrevet

Da har du nok regnet feil. Med 100% lønn får du ikke ett år. Høres ut som du kan ha benyttet ukeantallet for 80%.

Hva har du regnet med?

Anonymous poster hash: 74f7e...6c0

Jeg og syntes det hørtes rart ut! Samboer satt og regna ut ifra kalender.no, og vi vet det er 49 uker permisjon med 100 dekningsgrad. Hvilken dato er det sv.skapspermen tar slutt da om jeg starter den 3 uker før termin, altså 25 mars? Med 100 dekningsgrad.. 

Skrevet

Permisjonen er ferdig 9. februar 2015.. Dvs både din permisjon og mannens, i tillegg kan dere begge utsette ved hjelp av 4 uker og 1 dag ferie om dere tar ut ferie i hver av deres permisjon og dermed få 8 uker og 2 dager ekstra hjemme... 

Anonymous poster hash: 49b99...c91
Skrevet

Permisjonen er ferdig 9. februar 2015.. Dvs både din permisjon og mannens, i tillegg kan dere begge utsette ved hjelp av 4 uker og 1 dag ferie om dere tar ut ferie i hver av deres permisjon og dermed få 8 uker og 2 dager ekstra hjemme... 

Takk for svar!:)

Skrevet

Hvordan får du det til å stemme? 49 uker fra25.mars må da bli ca 3.mars året etter?

Anonymous poster hash: c74b7...80b

Skrevet

Hvordan får du det til å stemme? 49 uker fra25.mars må da bli ca 3.mars året etter?

Egentlig var det det og vi hadde regna ut. Og at min mammaperm tar slutt i November nå i år ( siden jeg tar felleskvota) og han kun tar sine 14 uker rett etterpå. 49 uker er jo bare 3 uker unna ett år, så det burde jo være logisk at det er i starten av mars 2015 hele permen totalt tar slutt. 

Skrevet

Det er bare å bruke kalkulatoren på nav.no

Permisjonen er slutt i begynnelsen av februar hvis du skal ha 49 uker. Du må trekke vekk lørdagene, og da ser du at det stemmer. Nav betaler ikke ut og regner aldri med lørdager. 

Anonymous poster hash: 4fd74...958
Skrevet

Det er bare å bruke kalkulatoren på nav.no

Permisjonen er slutt i begynnelsen av februar hvis du skal ha 49 uker. Du må trekke vekk lørdagene, og da ser du at det stemmer. Nav betaler ikke ut og regner aldri med lørdager.

å Anonymous poster hash: 4fd74...958

Hvor er denne kalkulatoren? Jeg telte bare 49 uker fremover i kalenderen da jeg søkte og den søknaden er godkjent. 49 uker er et år minus tre uker, enten man regner med 5-dagers eller 7-dagers uke. Hvis du teller permisjonsdager, så er det riktig at du skal telle bare 5 dager per uke.

Skrevet

lurer du på noe som helst så spør bare på nav foreldrepenger på facebook! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...