Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #1 Skrevet 13. februar 2014 Jeg blir gal! Jeg er så sliten og trøtt, og huset er så skittent og rotete at jeg aller mest har lyst å gå ut å legge meg. Jeg er hjemme i permisjon med en baby som holder et spetakkel hver bidige natt. Sover få og korte lurer på dagtid og jeg bruker den tiden på å spise og stelle meg. Når han er våken så henger han på meg som en liten apekatt. Han er så avhengig av meg at han aller helst må være oppå meg hele tiden! Så kommer kvelden og ungene er i seng. Og ho mor? Totalt utslitt, hodepine og kvalm. Og jeg ser på rotet og har lyst å stortute! Jeg trenger noe som gir meg umiddelbar energi! Noe som gir meg et kick slik at jeg får ryddet alt dette rotet hver kveld! Men hva? Hjelper energidrikker? Anonymous poster hash: cd7d9...9b4
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #2 Skrevet 13. februar 2014 Redbull! Men ellers, I feel your pain. Ikke kjekt med søvnmangel! Rydd det verste og sov når du kan Anonymous poster hash: 9b97c...542
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #3 Skrevet 13. februar 2014 Svaret mitt provosere sikkert men det er ikke meningen. Tren. Du har kanskje ikke så god tid? Noen ganger har jeg ikke tid men da overlater jeg bading til mannen og løper en halv time bare. Etter turen har jeg overskudd til å få orden på huset. Virker ulogisk at man får mer overskudd av å bli sliten men for meg virker det bedre enn noen energidrikk. Anonymous poster hash: c58cf...a54
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #4 Skrevet 13. februar 2014 Kan ikke mannen din ta husarbeidet da? Anonymous poster hash: a108f...0ce
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #5 Skrevet 13. februar 2014 Kjenner følelsen! Et lite tips: sett på musikk du liker. Bestem deg for hva som er viktigst å gjort. Så bestemmer du deg for å gjøre det en viss tid med planlagte pauser. Eks: rydd det du klarer på 20 min og ta deretter 10 min pause. Se deg rundt og fortsett med det viktigste. Ta nye 20 min og deretter 10 minutter pause. Da har det gått en time. Du kan klappe deg selv på skulderen og slappe avreisen av kvelden. Lykke til! Hilsen sliten mor med middsgsoppvask på bordet og en gedigen haug med skittentøy foran meg... Anonymous poster hash: d7d21...37e
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #6 Skrevet 13. februar 2014 Sjokolade? Er du ute på trilleturer? Uansett begynn i det små. Sett deg et lite mål. å rydde oppvaskbenken f.eks eller noe mindre krevende. Når du først begynner å røre på deg er det firtgjort å gjøre mer. Anonymous poster hash: 34ce3...d29
Mamma_til_2 Skrevet 13. februar 2014 #7 Skrevet 13. februar 2014 Opp og hopp, bare begynn en plass så kommer energien fort, men det nytter ikke og bare sitte og vente, gjør noe så kommer det seg, eller som hun over sier begynn og tren! Men en ting er sikkert energi kommer ikke av og ligge på sofaen!
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #8 Skrevet 13. februar 2014 Eller inviter noen venner på besøk. Da MÅ jo det ryddes først, ihvertfall her hos meg. Anonymous poster hash: a108f...0ce
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #9 Skrevet 13. februar 2014 Kjøp nycoplus energitabelletter. Søsteren min sier at disse faktisk funker! Har ikke prøvd de enda selv. Anonymous poster hash: 1fcad...f4a
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #10 Skrevet 13. februar 2014 Speed 😂😂😂 Anonymous poster hash: 640b6...128
Bustetroll Skrevet 13. februar 2014 #11 Skrevet 13. februar 2014 Styrt en halvliter med vann - ned på gulvet å ta 50 situps - etterfulgt av 3 x 10 pushups. Så hopper du "jumpingjacks" i 1 minutt.Da burde du ha greit med energi
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #12 Skrevet 13. februar 2014 Vel, et godt tips for å få energi er jo trening og nok søvn, så begge er nok litt vanskelige for deg å få til akkurat nå.. Så da er løsningen VASKE/RYDDEHJELP! Jeg var også der at jeg bare ville grine når jeg så meg rundt, men hadde aldri ork til å ta et skikkelig tak. Vaskehjelp er virkelig løsningen. Så kan du trille en lang tur mens hun (eller han) vasker, for frisk luft hjelper på søvnen på både deg og baby. Anonymous poster hash: 6bacc...c18
Siamese Hellhound Skrevet 13. februar 2014 #13 Skrevet 13. februar 2014 Jeg synes det hjelper å få ryddet et lite område. Da kan jeg gå og se på og nyte at det er ryddig og reint der, mens jeg ignorerer at resten flyter. Ellers synes jeg det hjelper å komme meg ut og gå og få litt frisk luft. Men jeg vet godt hvor energitappende det er å bli vekket flere ganger hver natt, man orker virkelig ingen ting mer enn det man må. Og knapt nok det. Kan ikke mannen din avlaste deg litt, så du får litt ekstra søvn? Legg deg tidlig en kveld, f.eks? Det pleier å hjelpe litt på meg, selv om det nesten aldri skjer (skal bare...).
Daquiry Skrevet 13. februar 2014 #14 Skrevet 13. februar 2014 Ta på deg et headset, sett på musikken du liker og rydd i 10 min, pause 5 min og rydd igjen i 10 min. Fortsett sånn til du er ferdig, funker for meg
Siamese Hellhound Skrevet 13. februar 2014 #15 Skrevet 13. februar 2014 Ta på deg et headset, sett på musikken du liker og rydd i 10 min, pause 5 min og rydd igjen i 10 min. Fortsett sånn til du er ferdig, funker for meg Lurt, det er utrolig hvor mye man får gjort på 10 min :-)
ærlig talt Skrevet 13. februar 2014 #16 Skrevet 13. februar 2014 Vaskehjelp, barnevakt og få mannen til å ta husarbeidet alene en kveld! Om han shiner huset en kveld, kan det faktisk føles som en lettelse og føre til en følelse av at alt ikke er håpløst Når energien er lav og latskapen tar overhånd, pleier jeg å sette mobilen på nedtelling på 10 min. På de 10 minuttene skal jeg være skikkelig effektiv og gjøre så mye husarbeid jeg klarer. Etter 10 min er det pause, og da ser jeg faktisk at jeg har fått gjort ganske mye Og så gjentar jeg prosessen til det er sånn noenlunde greit
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #17 Skrevet 13. februar 2014 Vaskehjelp 1 gang i uka,eller i mnd! :-) betaler du litt ekstra, så rydder,bretter hun klær også :-) Dette hadde jeg det første året med 3 barn :-) veldig kjekt,og du får faktiskt mere energi av å se andre gjøre jobben,haha :-) Jeg betalte 150.- timen og hun holdt somregelt på fra 9 til 12 :-) kan love deg,vert vær ei krone :-) Anonymous poster hash: cd45c...cdb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå