Gå til innhold

Hvorfor gjør barnehageansatte dette, er det vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang ungene har vært ute og blitt våte så puttes alt det våte i en pose. Slik ligger det jo gjerne i timesvis før vi henter. Ofte går vi hjem også pga at bilen ikke er tilgjengelig, og da er det superfrustrerende at istedenfor å henge det opp på knaggen sin så det kan tørke, nei da dyttes det i den fordømte posen så faren for mugg øker.

Blir så irritert! Kan jeg be dem slutte å gjøre det med ytterklærne, eller er det en annen grunn for denne praksisen?

Ikke at jeg helt skjønner greia med å gå ut å leke når det øsregner sånn som i dag, ungene blir våte til skinnet samme hva de har på seg og de koser seg ikke akkurat..

Anonymous poster hash: d8801...f30
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er for at gjør de det ikke så tar ingen det med hjem for og tørke og vaske utetøyet! Barna elsker regn og sørpevær, slutt og syt og heng opp tøyet, det blir ikke muggent så fort!

Skrevet

Har de ikke tørkeskap i barnehagen? Her som ungene går, så har de varmeskap, og et eget rom  de henger våte ytterklær i.. Da slipper vi å ta det med hjem, for det er som regel tørt til dagen derpå når vi kommer til barnehagen.

Skrevet

Sikkert på grunn av at det ikke er plass til å tørke klærne i bhg. det er trangt mellom plassene til ungene og annet tøy vil bli vått om det våre tøyet henges opp sammen med det tørre. også klærne til ungen ved siden av.

Henger det slik ser vi foreldrene hva vi skal ta med hjem. 

Og hva vi da må ha med nytt tilbake for neste dag.

Anonymous poster hash: 99944...61a
Skrevet

Kanskje de ikke har tid til å stå å henge alt opp til tørk? Eller plass.

Skrevet

Nettopp fordi da må de si til VÆR FORELDER som kommer å henter ungen for dagen. At det er våt tøy til den og den ungen. Mye de må holde styr på fordi noen få voksne ikke syns det passer?

Det våteste tøyet blir lagt i poser og det som kan tørkes i barnehagen henges i tørkeskapet eller lagt på tørkebenken..

Men det blir ikke bedre at vått tøy henger på rad og rekke heller vel? Mugg dannes ikke løpet av noen timer i barnehagen.

Jeg syns det er en fin ordning fordi da kan jeg se det med en gang og det er umulig å overse. Min er den våteste av det våteste av alle barna, så dette er nesten vær dag.

HAN ELSKER Å VÆRE UTE UANNSETT VÆR. KOMMER ANNPÅ HVA DE BLIR LÆRT OPPTIL!!!

All skryt til barnehagen for det er mye de skal ta hensyn til huske vær dag :)

Anonymous poster hash: d3ed4...a6e
Skrevet

Tid og plass til å henge opp alt er en ting, men du kan jo tenke deg inneklimaet når 18 dresser, 18 par luer og votter skal henge inne for å tørke. Hvis man skal holde seg inn hver gang det er fare for at noe blir vått så er det ikke mye man får vært ute. Sukk, stakkars stakkars barnehageansatte som må hanskes med så kjipe foreldre.

Anonymous poster hash: c0d49...0ef

Skrevet

Jeg lurer veldig på hvorfor du ikke spør dem om det.. Evt si at du ikke ønsker en slik ordning, sikkert ikke noe problem å tilpasse seg ditt behov. Men du må snakke med dem!

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Jeg vil heller ha det våte hjem, slik at jeg kan sortere ut det som bare skal henges opp, og slenge resten på vask. Klærne mugner ikke i løpet av noen få timer i en pose, men faren for mugg og fukt kan absolutt oppstå i bhg hvis alt vått tøy skal henges opp der.

Dessuten er det vel fremdeles foreldrenes ansvar å sørge for barnas klær?

Unger elsker dessuten å være ute i regn, slaps og søle. Det gjorde nok du også, da du var lita. ;-)

Skrevet

Her henger de det opp hvis det bare er vått, men putter det i poser hvis det er skittent i tillegg (som det jo som regel er).

Jeg har regnet med det er fordi det ikke skal skitne til de andre klærne ved siden av, men ser jo her at det er flere grunner til å gjøre det på den måten.

Anonymous poster hash: 323c9...c8d
Skrevet

Jeg og er drittlei våte uteklær, men de må fortsatt taes med hjem og da synes jeg det er like greit at de ligger klar i en pose. Så trangt som det er i garderobene i bhg skal de godt gjøres at 18 dresser, regnbukser, votter etc blir tørre over natten. Så store tørkeskap har de heller ikke. 

Ungene koser seg ute, skal de måtte være inne fordi jeg ikke gidder å ta med med vått og skittent tøy hjem? Det blir for dumt.

Det blir ikke mugg fra utetiden til du kommer hjem. 

Skrevet

Vil du ha halvtørre klær og dårlig inneklima eller vått tøy hjem og bra inneklima ? Klær er foreldres ansvar ikke bhg.

Anonymous poster hash: 1ea11...546

Skrevet

Det gjør det samme i bhg hos oss, syntes det er en forbanna uting.... Driter i hva dere andre mener om det, men det er min mening!

Skrevet

Det gjør det samme i bhg hos oss, syntes det er en forbanna uting.... Driter i hva dere andre mener om det, men det er min mening!

Hvorfor er det en uting? liker du ikke tanken på at barnet ditt har tørre og eventuelt rene klær på seg ute?

Gjest Julia1984
Skrevet

Stakkars unger hvis de måtte være inne en hel dag pga regn!! Tenk på det støynivået!! Unger elsker vanndammer, regn og utelek. Kanskje ikke dine unger da..

Det ligger da ikke i poser i "timesvis"??? De er sikkert ute på ettermiddagen.

Tenk deg når så mange unger skal inn med våte klær. Veldig enkelt for de ansatte bare å legge det klart i pose!

Venninna mi jobber i bhg og hun klager over at det er maaange foreldre som ikke gidder å sjekke om yttertøyet er tørt.

Kunne du tenke deg å jobbe på en avd med 18 barn og dere er inne en hel dag??

Skrevet

Jeg jobber i 1. klasse, ikke i barmehagen. Vi gjør det også slik. Fordi:

Henger vi det opp på knaggen tørker det ikke. Det er trangt og ungene har ca 30 cm bred garderobeplass. Våte klær som henges der vil gjøre alt annet vått, og det vil ikke tørke noe særlig fordi det er så trangt.

Vi har ett tørkeskap. Det er ikke plass til 15-20 dresser der. Det er fysisk umulig. Skulle vi likevel finne på å stappe det inn får vi ikke lukket døra skikkelig og klærne vil ikke tørke.

Henger vi det opp på knaggen tar ikke foreldrene det med hjem. Neste dag har da barnet en halvtørr, stinkende dress.

Dere som ikke liker posene: Hvordan synes dere at barnehagen skal løse dette? Det må være en løsning som er praktisk mulig å gjennomføre. Det må også være en løsning som sikrer at foreldrene skjønner at de. Må ta med klærne hjem for vask og tørk, uten at en av de ansatte må stå i garderoben og følge med.

Anonymous poster hash: 676d8...31d

Skrevet

Seriøst, HI??

Ta deg to dager i barnehage og så skjønner du hvorfor barna er ute hver dag, og hvorfor de velger slike løsninger.

Anonymous poster hash: d9c86...82f

Skrevet

Jeg jobber selv i barnehage, er pedleder, i dag var vi ute mens det regnet, underveis i utetiden startet det å snø STORE snøfnugg. Vi ble alle våte, ikke alle våte innerst, men dresser og alt utetøy er klissvått. Votter og sko henger vi i tørkeskap, noen dresser blir hengt opp da de ikke har hatt noe regntøy på seg. Vi putter kun dresser i poser om de er super skitne og ekle. Vått tøy som bare er litt våt, som kanskje kan brukes igjen senere på dagen blir bare hengt på plassen. Men om det er skittent vått tøy, av feks sand eller mat så legges det i pose for det er ikke noe hyggelig å henge på plassen eller det vil ikke kunne brukes mer pga det må vaskes. 

Om du er redd for mugg de timene barnet er i barnehagen så lurer jeg på hvor lenge barnet ditt er i barnehagen ? Det mugner da ikke på et par timer, for du tar det jo med deg hjem på ettermiddagen. Om du selv velger å ikke henge det opp hjemme eller vaske det så ligger det på deg.. og ikke barnehagen!

Er du misfornøyd, ta det opp med avdelingen, men da tviler jeg på at de syns det er en lur idè du kommer med... Beklager...

Anonymous poster hash: 213f8...2ea
Skrevet

Hvorfor er det en uting? liker du ikke tanken på at barnet ditt har tørre og eventuelt rene klær på seg ute?

Putter du våte klær i en pose og lar det ligge i flere timer??? Er dette fornuftig syntes du? Jeg syntes ikke det. Mitt barn har mange skift og jeg sjekker garderoben hver dag så det er ikke et problem for meg, men jeg blir sur når jeg ser våte klær i en pose - det tørker i alle fall ikke oppi en pose!

Jeg respekterer at du er av en annen mening, jeg syntes det er en uting - ferdig.

Skrevet

De ligger nokk ikke i flere timer og de ligger ikke i posen for og bli tørr men for at du skal ta det med hjem for vask og tørk. og at barnet ditt har flere skift hjelper ikke om den våte dressen/ regntøyet henger på samme knagg som de tørre for da blir alt vått og skittent!

Putter du våte klær i en pose og lar det ligge i flere timer??? Er dette fornuftig syntes du? Jeg syntes ikke det. Mitt barn har mange skift og jeg sjekker garderoben hver dag så det er ikke et problem for meg, men jeg blir sur når jeg ser våte klær i en pose - det tørker i alle fall ikke oppi en pose!

Jeg respekterer at du er av en annen mening, jeg syntes det er en uting - ferdig.

Skrevet

Igjen, inneklimaet vil bli råttent med masse vått tøy hengende. I tillegg tørker det ikke nevneverdig på tiden i bhg, tro meg jeg har gjort begge deler. Er ped leder i bhg. Tøyet blir ikke surt på den tiden heller, da har det blitt hengende over dager.

Ikke har vi plass til å henge opp alt heller, da blir det ihvertfall surt siden det blir for tett, og mange sjekker ikke tøyet før de går. Vi strekker oss langt for å tørke yttertøy men innetøy går rett i poser.

Anonymous poster hash: 1ea11...546

Gjest Julia1984
Skrevet

Jammen ikke lett å være ansatt i bhg. Utrolig mange sære, vanskelige mødre !!

Skrevet

Tror dere misforstår meg litt:/ Jeg må gå til bhg ganske ofte, og å sette en 4,5 åring i vogn er ikke aktuelt.. Jeg har ikke RÅD til å ha mange forskjellige sett med regntøy/vinterklær, derfor er det frustrerende for meg.

Skjønner jo at jeg er teit og kjip likevel, men for meg er ikke dette så veldig praktisk. 

Kanskje bhg kan gjøre et unntak for meg å la våre klær tørke sånn at han kan gå hjem i dem, at de er skitne gjør forsåvidt ikke noe. De har et tørkeskap, det er bare litt lite, sånn typisk til refleksvestene.

Skrevet

Tror dere misforstår meg litt:/ Jeg må gå til bhg ganske ofte, og å sette en 4,5 åring i vogn er ikke aktuelt.. Jeg har ikke RÅD til å ha mange forskjellige sett med regntøy/vinterklær, derfor er det frustrerende for meg.

Skjønner jo at jeg er teit og kjip likevel, men for meg er ikke dette så veldig praktisk. 

Kanskje bhg kan gjøre et unntak for meg å la våre klær tørke sånn at han kan gå hjem i dem, at de er skitne gjør forsåvidt ikke noe. De har et tørkeskap, det er bare litt lite, sånn typisk til refleksvestene.

Jeg går med 2 åringen til og fra bhg hver dag hun sitter ikke i vogn, det jeg har gjort er at jeg har en tykk bukse pluss en jakke hengende inne i bhg som brukes til dette formålet, du kan jo høre om de er villig til og gjøre ett unntak for deg men husk at det er forskjellsbehandling så har du barn i samme bhg som noen andre her inne så får du / bhg høre det ;)

Skrevet

Hæ HI, tuller du??? Jeg blir like imponert hver gang alle klærne til mine to barnehagebarn ligger ferdig pakket i tøynettene, klare til å tas med hjem. Da slipper jeg den jobben. Klærne er ofte gjørmete og fulle av sand. Det er klart jeg må ta med de klærne hjem! Temperaturen i barnehager senkes ofte om natten, og vått tøy som henger tett vil derfor ikke tørke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...