Gjest Helle_Høygir Skrevet 13. februar 2014 #1 Skrevet 13. februar 2014 Som jeg sier til størsten - vi tar en ting av gangen! Først til curden - jeg lagde en dobbel i går og skulle til å fyre opp stavmiksern for å få den silkemyk. Men jeg så det var litt eggehvitter oppi der, så jeg tok den gjennom ei sil for å få det vekk. Og vips var den jo silkemyk eller siklemyk som jeg holdt på å skrive! Så da kan det fint gjentas. Så nummer 2 - jeg har nå på andre forsøket fått til en god mørdeig og første grunnlaget til sitronterte med marengs er på vei. Men det var mer deig enn jeg fikk plass til i forma, så jeg lagde en til. Lurte på å ta den med på jobb imorgen, men hva med marengsen? Kan man piske opp, ta i boks og frakte? Eller mister den all stivhet da??
amandine Skrevet 13. februar 2014 #2 Skrevet 13. februar 2014 Ehem..marengsen skal vel på terten og deretter under grill? Den skal.ikke være bløt som i rett fra bollen? Stiv utenpå, myk inni som til en Norvegienne? Tilgi at jeg ikke har boka for hånden er på trening med guttungen...
Gjest Helle_Høygir Skrevet 13. februar 2014 #3 Skrevet 13. februar 2014 Ja det stemmer - først bake bunn, så ha på curd og så stivpisket marengs som jeg skal svi litt med nye flammekastern min
amandine Skrevet 13. februar 2014 #4 Skrevet 13. februar 2014 Da vil jeg tro den holder seg om du oppbevarer den feks i sprøyteposen? Aldri laget lemon meringue pai på den måten:-)
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 13. februar 2014 #5 Skrevet 13. februar 2014 Vil tro den holder seg stiv hvis du får lagt den i kjøla til du skal kaste flammer på den. Greit å bruke jobben som forsøkskanin. Lykke til!
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 13. februar 2014 #6 Skrevet 13. februar 2014 Vil tro den holder seg stiv hvis du får lagt den i kjøla til du skal kaste flammer på den. Greit å bruke jobben som forsøkskanin. Lykke til! Hvis man isolerer svaret ditt uten å vite hva det gjelder så kan man få ganske rare bilder i hodet👀👍
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 13. februar 2014 #7 Skrevet 13. februar 2014 Vil tro den holder seg stiv hvis du får lagt den i kjøla til du skal kaste flammer på den. Greit å bruke jobben som forsøkskanin. Lykke til! Hvis man isolerer svaret ditt uten å vite hva det gjelder så kan man få ganske rare bilder i hodet Hahaha, knall!
sug lut Skrevet 13. februar 2014 #8 Skrevet 13. februar 2014 Vil tro den holder seg stiv hvis du får lagt den i kjøla til du skal kaste flammer på den. Greit å bruke jobben som forsøkskanin. Lykke til! Hvis man isolerer svaret ditt uten å vite hva det gjelder så kan man få ganske rare bilder i hodet Hahaha og så koblingen til kaniner som ikke hjalp
amandine Skrevet 13. februar 2014 #9 Skrevet 13. februar 2014 He he jeg ser dere har hatt det moro mens jeg har kjørt hjem fra treningen til guttungen;-) Vil bare si et par ting: Mmmmmmmmm mmmmm mmmmm: http://cityhippyfarmgirl.com/2013/06/09/a-lemon-meringue-pie-to-die-for/
amandine Skrevet 13. februar 2014 #10 Skrevet 13. februar 2014 http://notonlymuffins.blogspot.ie/2013/11/lemon-meringue-cupcakes.html
amandine Skrevet 13. februar 2014 #11 Skrevet 13. februar 2014 eller http://sottochsalt.com/2013/february/lemon-curd-meringue-kisses.html ok jeg gir meg.
Gjest Helle_Høygir Skrevet 13. februar 2014 #13 Skrevet 13. februar 2014 Jeg tok med en til "syklubben" nå ikveld og fikk testet litt. Marengsen holdt seg i boksen (spredte den bare pent utover),'en den svettet litt i varmen. Dvs kjøla er best. Men får man lagt inn bilder her via mobil??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå