Gå til innhold

Feil saksgang NAV-lege-pasient-BLÆH!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er for tiden sykemeldt, samtidig som jeg er oppmeldt på et studie på høgskolen, som jeg må betale for selv. Tok derfor kontakt med NAV for å høre om det var i orden at jeg fortsatte studiene nå som jeg er blitt sykemeldt. Dette kunne de (selvfølgelig) ikke svare på, og dette måtte nok drøftes i en gruppe der... :rolleyes:

Spørsmålet er jo selvsagt om jeg er i stand til å studere når jeg ikke er i stand til å jobbe, og det er jo et helt adekvat spørsmål. Studiet jeg går er nettbasert, og jeg legger akkurat så mye arbeid i det som jeg selv ønsker. Det vil si at jeg gjør veldig lite, formen har vært dårlig i mange måneder, og jeg fokuserer bare på å bestå studiet. Etter fullført studie vil jeg har mye større sjanse til å få en jobb som jeg kan takle med de plagene jeg har. Det var faktisk min saksbehandler på NAV som anbefalte meg dette studiet, nettopp for at jeg skulle kunne få en annen type jobb, og slippe å bli sykemeldt ofte. Jeg studerer som sagt mindre enn jeg burde, men jeg består oppgavene, og jeg kan selv velge når jeg vil jobbe med demvi En time her og to timer der, noen ganger på morgenen og andre ganger på kvelden. Noen ganger tre dager på rad og andre ganger ikke i det hele tatt på to uker. Skjønner?

I hvertfall, NAV vil da ha en uttalelse fra legen min om at jeg kan klare å studere selv om jeg er for syk til å jobbe. Helt greit det også. SÅ NAV ba meg om å dra til legen for å få dette. Kommer da dit i dag, og legger frem hele saken, hvorpå jeg får beskjed om at dette ville han ikke gjøre nå, fordi det var feil saksgang fra NAV sin side...de burde ikke be meg om å gjøre dette, men sende et brev til ham med forespørsel....

Så nå må jeg kontakte NAV og be dem om å sende et brev til ham, gudene vet hvor lang tid jeg må vente på dette :( :( Jeg vil bare ha avklart om jeg kan fortsette studiene, for allting er jo lagt på is nå...og jeg vil vel egentlig ingen plass med dette innlegget, bare ha ut litt frustrasjon...

For jada, jeg måtte betale 187 kroner for den legetimen! :nigo:

Anonymous poster hash: 0dfc7...80d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo helt flott... jeg er i en lignende situasjon, nav ba meg om å få en erklæring fra legen. Var hos legen for et par måneder siden pga dette, jeg så selv at brevet til Nav ble lagt i ut-posthyllen hos legen. Nå har Nav rotet bort brevet og stoppet utbetalinger. De vil ikke ta kontakt med legen for å få den tilsendt på nytt, det må jeg ordne selv. Ny time til legen til uken, så får ta det da. Sist jeg var hos legen satt han med hodet i hendene og sukket og ristet på hodet - oppgitt over Nav. Tenker han blir blid til uken....

Prøv å ringe saksbehandler og be denne ringe til legen din slik at det blir litt fortgang i det.

Det er jo meningsløst så lenge saksbehandleren selv har anbefalt deg å gjøre dette.

Men, det er jo ingen overraskelse. Jeg skulle ha møte med Nav og legen. Nav avtalte tid med legen og meg, så forandret Nav dag og tidspunkt uten å avtale med meg.... så da ble det ikke noe av, fikk beskjed rett før møtet og hadde ingen mulighet til å komme meg dit før det var gått over en time. Da mente Nav at det ikke var nødvendig med noe nytt møte og det tok åtte måneder før vi fikk ordnet med et nytt møte.

Effektiv bruk av skattepenger....

Anonymous poster hash: 73b91...a52
Skrevet

Heh ja.... :sno:

Anonymous poster hash: 0dfc7...80d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...