Gå til innhold

Hvor lenge har dere brukt stellebord til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv har jeg ei på 4 som fremdeles bruker stellebordet. hun er sluttet med bleie for lenge lenge siden, men jeg synes det er så greit å stå når jeg vasker henne nedentil. Får ikke til å ha henne på fanget og synes dette er ei så enkel og grei løsning.
Skal sies at jeg har to som er mindre, hvis ikke er jeg nok usikker på om jeg ville hatt det i hus enda. Men samtidig tror jeg at jeg kommer til å ha det en god stund til, i hvertfall til de to minste er sluttet med bleie :)

Anonymous poster hash: d6457...16e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er 2,5 og vi bruker ennå.

Skrevet

Brukte det fast til de var ca 5-6 mnd. Etter det var det i litt sporadisk bruk, men da beveget de seg såpass mye at det ikke føltes trygt. Fra de var ca 9 mnd brukte vi det aldri.

Anonymous poster hash: f6e2a...9ba
Skrevet

Eldste sluttet å bruke det da hun var 1,5 år ca. Bruker det enda til 2-åringene innimellom, men er ikke hver dag. Like før det blir kastet ut vil jeg tro :)

Skrevet

Til eldste sluttet vi da han var 10 måneder, da var han alt for aktiv. Med neste barn brukte vi det til og med noen ganger til hun var 2 år. Men sluttet med bleie rett etter det, og nå er det gitt bort. :)

Skrevet

Brukte det så lenge de brukte bleie.

Anonymous poster hash: f98d5...aee

Skrevet

Bruker det så lenge det tåler vekten av barnet, og det skal være spesifisert på varen.

Anonymous poster hash: d7f6b...e7a

Skrevet

brukte til ca 9-10mnd da han reiste seg opp og vi heller skiftet bleie på han stående...

Skjønte ikke helt greia med å bruke stellebord til en 4 åring. Må du liksom vaske henne nedentil etter hun har vært på do? Er det ikke nok med å bade/dusje? Mener absolutt ikke å være kritisk, skjønte bare ikke helt greia...

Anonymous poster hash: 85780...49f
Skrevet

Her ble han skiftet på vaskemaskin til han var litt unde 2 år. Etterpå tok vi det på gulvet. Når det gjelder vask av 4-åringen nedentil tar jeg det mens han står på en benk så jeg slipper å bøye meg altfor langt ned.

Anonymous poster hash: c7137...d2a

Skrevet

6 mnd? Etter det har de stått på gulvet ved bleieskift. Ved bæsjebleie; stått i badekaret og blitt spylt.

Anonymous poster hash: ea5f0...3d1

Skrevet

Har brukt til de var ferdige med bleie, etter det ble stellet tatt i dusjen eller badekaret. Men yngstemann har knapt brukt stellebordet. Han er en bulldoser og det var livsfarlig. Hadde en periode store problemer med å få bleie på han fordi han slet seg fremover så bleiene revnet rundt han når de skulle på.

Skrevet

Sluttet å bruke ved drøyt fire år. Da sluttet vi med nattbleie (sluttet med dagbleie ved drøyt 2 år).

Veldig greit å bruke selv om beina hang litt utenfor.

Anonymous poster hash: 4c839...9bd
Skrevet

Til hun sluttet med bleie 2 år.

Skrevet

Min er 19mnd og bruker det enda. Veldig greit å holde seg på samme plass når man skal stellet. Bruker det ihvertfall så lenge han bruker bleie.

Anonymous poster hash: b1a98...e58
Skrevet

brukte til ca 9-10mnd da han reiste seg opp og vi heller skiftet bleie på han stående...

Skjønte ikke helt greia med å bruke stellebord til en 4 åring. Må du liksom vaske henne nedentil etter hun har vært på do? Er det ikke nok med å bade/dusje? Mener absolutt ikke å være kritisk, skjønte bare ikke helt greia...

Bruker det på morgen og kvelden, da tar eg morgenstell av hele kroppen. Synes det er mye greiere å få vasket ordentlig nedentil når hun ligger, får liksom ikke helt til å vaske når hun står. Føler ikke at det blir helt rent. 

Anonymous poster hash: d6457...16e

Skrevet

Men dere som skriver dere bruker stellebord selvom barna er ferdige med bleier, leger dere dem oppå for å tørke dem? Tørker bare min på do jeg. Det har jeg gjort siden han sluttet med bleie da han var 2 år. 

Skrevet

Aldri. Kun ei stellematte på vaskemaskin med alle fire ungene.

Anonymous poster hash: acee7...18c
Skrevet

Tok det bort da yngste var rett over 4 år.

Ja vi tok både morgen og kvelds stellet der . Og det var lettere å hjelpe med av og på kledning. Hun klatret opp selv :)

Anonymous poster hash: 2bd1f...e54
Skrevet

Slutta med stellebord da eldste var nesten 6 mnd. Syntes det bare var stress med stellebord og mye enklere å skifte på ho om jeg satt på gulvet og ho lå på beina mine. Nå er mini 2 mnd og skal gjøre det samme denne gangen. Gleder meg til å få bort det beistet av et stellebord.

Anonymous poster hash: a8fe1...e84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...