Gå til innhold

Hcg-nivået har steget!! Men bare med 100..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok en prøve i forrige uke og da var hcg-nivået på 1340, noe som er lavt med tanke på hvor langt jeg er på vei. Hun på legekontoret sa også at jeg nok måtte regne med at jeg har mistet. I dag fikk jeg svar på siste prøve, og da hadde verdiene steget med 100, derfor kunne ikke prøvene avgjøre om jeg hadde mistet eller ikke..Det er jo lav stigning, men samtidig har det jo ikke sunket..

Jeg skal til legen på mandag og får vel henvisning til ul da, men jeg kjenner jeg blir sprø av å ikke vite..

Jeg skal være 8+1 i dag, men jeg tror jo ikke jeg er gravid lenger da alle tegn er vekke, jeg har noe murring i magen, men ikke helt nede der det har vært i begynnelsen av svangerskapet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så leit å høre. Håper likevel på at du får et positivt svar etter ul:)

Krysser fingre og tær for deg!

Anonymous poster hash: 12197...bce

Skrevet

Den ene gangen jeg mistet hadde også hcg steget litt. Men de konkluderte med det samme at livet i magen var over.
Uff, så leit å gå sånn i uvisshet :(

Skrevet

Den ene gangen jeg mistet hadde også hcg steget litt. Men de konkluderte med det samme at livet i magen var over.

Uff, så leit å gå sånn i uvisshet :(

På lørdag er det to uker siden jeg blødde litt, jeg skulle jo tro at på den tiden skulle nivået gå ned og ikke opp :/ 

Uvissheten er verst, har jeg mistet så er det ikke greit, men da hadde jeg hvert fall visst. Nå vet jeg jo ikke om jeg er gravid eller ikke.

Skrevet

Jeg skjønner så alt for godt hvordan du har det. Du må bare ta en dag i gangen frem til neste sjekk, men som du nok har innsett ser det dårlig ut. Hos meg steg det også litt, men alt for lite til å ligge innenfor normalen. Og etter sjekk nr 2 eller 3 har det alltid blitt konkludert med at det har stoppet opp, og jeg har fått utskrapning samme dag (første gang medisinsk). På sykehuset her er de veldig forståelsesfulle, så når det er endelig konkludert går det fort, slik at man slipper å vente enda flere dager på å få avslutte. 

Skrevet

Jeg steg sånn bittelitt da jeg hadde exu

Skrevet

Men hvor lang tid var det mellom prøvene da?
Skal ikke hcg stagnere litt på et tidspunkt også da?

Jeg var ikke mer enn 6 eller 7 uker den ene gangen hcg hadde steget litt. Men mener at min hcg lå på rundt 8000 da. Så det hørtes jo veldig lite ut med bare ca 1300 da.

Håper virkelig for din skyld at det ikke er gått galt. Selv om man bare er noen få uker gravid, så er det så utrolig leit likevel.

Skrevet

Men hvor lang tid var det mellom prøvene da?

Skal ikke hcg stagnere litt på et tidspunkt også da?

Jeg var ikke mer enn 6 eller 7 uker den ene gangen hcg hadde steget litt. Men mener at min hcg lå på rundt 8000 da. Så det hørtes jo veldig lite ut med bare ca 1300 da.

Håper virkelig for din skyld at det ikke er gått galt. Selv om man bare er noen få uker gravid, så er det så utrolig leit likevel.

Så tidlig stagnerer det ikke, dt skulle vært langt høyere såpass uti, så her er det nok ikke mye håp.

HI, vær obs på smerter, for dette kan være exu. Føler med deg, så håper jeg du lykkes snart. Har selv had en SA i uke 10. Men, jeg har nå tre friske barn og er gravid igjen, der alt virker å gå fint. Klem

Anonymous poster hash: 05bf3...5f8

Skrevet

Min hadde også steget litt. Tok prøve igjen 2 dager senere, da hadde det sunket igjen til mindre enn fra 1 prøve :/ jeg var 6 uker på vei.

Skrevet

Det virker ikke lovende..

Men noen som vil fortelle litt om exu? Ordner det seg selv, eller må jeg inn da? Jeg kjenner murringer på ene siden av magen og bak i ryggen, er det grunn til bekymring?

Altså har det noe for seg å ringe legevakt e.l. fortelle hva som skjer og be om en sjekk?(Bla i håp om å "lure" til meg en ul)

Skrevet

Jeg ville ringt legevakten med tanke på murringene i magen og ryggen. Hvis det er liten sjanse for exu så bør du få utelukket det slik at det ikke blir akutt med deg.

Ring legevakten, du - da får du jo også en ul.

Klem

Anonymous poster hash: b0e31...b9b
Skrevet

Men jeg er redd det ikke er god nok grunn til å kontakte legevakten på en måte..Tenk om de bare ber meg om å vente og se? Kan de det?..

Skrevet

Men jeg er redd det ikke er god nok grunn til å kontakte legevakten på en måte..Tenk om de bare ber meg om å vente og se? Kan de det?..

Etter min mening så har du god grunn å kontakte legevakten! Selv om det kanskje skulle vise seg å ikke være exu.

Det at du har ensidige murringer/ubehag og du vet at hcg-nivåene dine ikke er normale, er nok til mistanke om exu. Jeg mener retningslinjene er at man skal undersøkes selv om det "bare" er mistanke.

Ikke utsett det, det er bedre å ta en telefon for mye. Legevakten vil avgjøre hva som evt blir gjort videre.

Siden ulike personer opplever smerte ulikt så ville jeg ikke underdrevet de murringene du har. Få frem at de er ensidig og at det er ubehagelig. Det er ikke alle som har smerter ved exu før det blir alvorligere.

Selv om jeg er litt "streng" her, så trenger du ikke ha exu - men indikasjonene tilsier likevel at du trolig bør undersøkes pga mistanke om det.

Så ring legevakten, du.

Skrevet

De kan be deg om å vente. Men, har du feber eller har du noen smerter? lukter det noe unormalt fra skjeden din ? 

Du kaaaan jo evnt ta en spansk en og si en av de overnevnte. Da tror jeg de må ta deg inn på ultralyd. Hvertfall om du har feber og smerte. 

Men, det er jo kanskje ikke heeelt sånn man skal gjøre det.  

Skrevet

Jeg har mistet to ganger, og begge gangene har hcg steget etter at fosteret er dødt, for så å synke..

Lykke til!

Skrevet

Kan du ikke ta en innvendig ultralyd hos gynekologen din eller eventuelt privat?

Anonymous poster hash: 20999...ffa

Skrevet

Hvordan vet derre hva slags HCG-nivå dere har? Jeg har aldri fått vite det på noen av mine kontroller

Anonymous poster hash: 49930...47c
Skrevet

Da har jeg snakket med legevakten og de ba meg komme inn, så da tar jeg turen dit..

Skrevet

Da har jeg snakket med legevakten og de ba meg komme inn, så da tar jeg turen dit..

Lykketil..  Krysser fingrene for deg! 

Skrevet

Godt du ringte!

Krysser også fingrene for deg!

Skrevet

Å sitte på legevakten er ganske kjedelig. Men de har prioritert meg så jeg håper jeg ikke må sitte her i timevis..

Skrevet

Da var det over..

Fosteret hadde ikke rett størrelse, det var på størrelse med 4 uker, ikke 8..Og siden jeg vet akkurat når unnfangelsen fant sted var det ingen tvil..

Jeg skal inn igjen på mandag og få medisin om jeg ikke begynner å blø i helgen..

Tusen takk for all støtte og lykkeønsker! :)

Skrevet

Klem. Mer er det dessverre ikke å si. Finn deg noe kos å gjøre i helgen, gjør litt stas på deg selv og drøm deg bort i ei god bok eller ettpar fantastiske filmer.

Skrevet

Stor klem til deg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...