Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #1 Skrevet 13. februar 2014 Jeg leste nettopp om kvinner som har fått feil svar på fertilitetstestene sine (AMH-test), og det fikk meg til å tenke litt. Er dette en type test som alle kvinner kan få utført? Jeg fyller snart 34, og har to barn fra før. Mannen min har ingen, og vi har veldig lyst på et barn sammen. Det passer imidlertid veldig dårlig nå, og vil nok ikke bli aktuelt før om to eller tre år. Jeg har vært litt bekymret for at jeg kanskje skal få problemer med å bli gravid. Hvis jeg hadde fått påvist at jeg hadde få egg igjen, så ville vi nok valgt å starte prøvingen nå. Er det noen som vet om alle kan gå til legen/gynekologen og be om en slik test, eller er det bare for dem som allerede har prøvd lenge? (Jeg regner selvsagt med at kvalitetssikringen på testene blir kraftig skjerpet nå!) Anonymous poster hash: 75d95...103
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #2 Skrevet 13. februar 2014 dytt Anonymous poster hash: 75d95...103
PrinsesseHengepupp Skrevet 13. februar 2014 #3 Skrevet 13. februar 2014 Du kan selvsagt spørre, men jeg vil tro det lønner seg å ha prøvd uten resultat en tid, siden disse testene og utredningen ellers er forholdsvis dyr og tidkrevende.
**snuskeluska** Skrevet 13. februar 2014 #4 Skrevet 13. februar 2014 Ifølge min gynekolog kan man ved å ta innvendig ultralyd se om man har mange egg igjen. Bestill deg time hos en privat gynekolog så fikser de det.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #5 Skrevet 13. februar 2014 Ta ultralyd tidlig i syklus (tror jeg) slik at de kan se på antallet antrale follikler. AMH kan man ta, men det er en dyr prøve og ikke noe man tar for å planlegge, men for å utrede. Anonymous poster hash: f2748...f73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå