Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #1 Skrevet 13. februar 2014 er 24 uker på vei. Har hatt en del kynnere. men i dag har jeg det heeele tia liksom. og varer lenger enn vanlig. er dette normalt??varer noen minutter. og er bare noen sekunders/minutters mellomrom. håper det gir seg.. ellers må jeg ringe til sykehuset. jordmor sier det er normalt med kynnere. men hvor ofte? Anonymous poster hash: 0e26d...fbb
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #2 Skrevet 13. februar 2014 Jeg hadde det hele tiden. Noen var faktisk ganske ubehagelige. Du kan jo ringe føden bare for å høre hva de sier? Anonymous poster hash: c9465...c9d
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #3 Skrevet 13. februar 2014 redd for å virke masete. er sikkert ikke farlig..men er veldig ubehagelig da. Anonymous poster hash: 0e26d...fbb
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #4 Skrevet 13. februar 2014 ingen andre som har hatt det sånn? Anonymous poster hash: 0e26d...fbb
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #5 Skrevet 13. februar 2014 Jeg hadde det akkurat slik, ringte føden selv om jeg hater å mase. Da hadde jeg UVI og måtte på antibiotikakur med det samme. Det er verd å nevne at jeg dagen fær testet negativ på Uvi da jeg var hos jordmor... Etter to dager på kur dabbet kynnerne av heldigvis, nå er de vanlige, kommer og går, spesielt etter aktivitet. Anbefaler deg å ringe! Anonymous poster hash: 5791f...bb8
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #6 Skrevet 13. februar 2014 Jeg var forresten også i uke 24! Anonymous poster hash: 5791f...bb8
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #7 Skrevet 13. februar 2014 har ingen tegn på det da : S må kanskje ringe å spørre ja Anonymous poster hash: 0e26d...fbb
MammantilNurket Skrevet 13. februar 2014 #8 Skrevet 13. februar 2014 Jeg var veldig plaget med kynnere mot slutten av svangerskapet. De kom kraftig og ofte, og gjerne i tilknytning til fysisk aktivitet/stress. Jordmor var krystallklar og beordret meg til å ta det med ro. Ca.4 uker før KS tok det helt av. Var i dialog med sykehuset og endte opp med å tilbringe noen dager i sengen. Lytt til kroppens signaler og vær forsiktig med deg selv Jordmor og personalet på føden er der for å hjelpe, berolige og veilede - det er ingen skam å støtte seg til deres kompetanse og nyte godt av deres omsorg
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #9 Skrevet 13. februar 2014 har ingen tegn på det da : S må kanskje ringe å spørre ja Anonymous poster hash: 0e26d...fbb UVI er oftest helt symptomfritt i svangerskapet. Kynnere som du bekriver kan derimot være et tegn! Anonymous poster hash: 5791f...bb8
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #10 Skrevet 13. februar 2014 Jeg er i uke 28 og var på s.huset i dag for å få sjekket ut akkurat dette.. De fant ingen verdens ting.. Så da er det bare å gå rundt med magevondten da..:/ Anonymous poster hash: c022f...51f
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #11 Skrevet 13. februar 2014 å så bra at det ikke var noe galt da. huff ja bekymrer seg da... Anonymous poster hash: 0e26d...fbb
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #12 Skrevet 13. februar 2014 Jeg hadde det slik. Ble ikke tatt alvorlig av verken legen eller ul-jordmor. Kynnerne kom oftere, jevnere og hardere, med minutters mellomrom, frem til vannet gikk i uke 32. Da kom ambulansen, jeg fikk rie-stoppende og lungemodnings-sprøyte og ble lagt inn på fødeavdelingen. Der lå jeg i nesten to uker før det ble påvist infeksjon og det ble hastesnitt. Alt gikk heldigvis veldig bra med både meg og barnet. Jeg ble sykmeldt i noen prosent ganske raskt da dette startet opp omkring uke 20 i neste svangerskap da jeg nå hadde "risikosvangerskap" stående i papirene mine, og jeg tok det mye mer med ro, tok mye mer hensyn til meg selv og magen, og gikk frem til uke 36, med normalt fødselsforløp. Synes du skal ta det helt med ro, slappe av, legge merke til om du reagerer på enkelte matvarer som sukker og stivelse, og jeg synes du bør snakke med lege og jordmor om dette og sørge for best mulig oppfølging. Lykke til. Anonymous poster hash: 11204...352
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #13 Skrevet 13. februar 2014 har ingen tegn på det da : S må kanskje ringe å spørre ja Anonymous poster hash: 0e26d...fbb UVI er oftest helt symptomfritt i svangerskapet. Kynnere som du bekriver kan derimot være et tegn! Anonymous poster hash: 5791f...bb8 En urinprøve kan raskt vise om det er uvi eller ikke. Anonymous poster hash: c022f...51f
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #14 Skrevet 13. februar 2014 er 24 uker på vei. Har hatt en del kynnere. men i dag har jeg det heeele tia liksom. og varer lenger enn vanlig. er dette normalt??varer noen minutter. og er bare noen sekunders/minutters mellomrom. håper det gir seg.. ellers må jeg ringe til sykehuset. jordmor sier det er normalt med kynnere. men hvor ofte? Anonymous poster hash: 0e26d...fbb Tror ikke det finnes fasitsvar på hva som er vanlig/uvanlig. Men hvis du engster deg burde du ta en tlf til føden og forklare for dem hvilke smerter du har. De vil raskt fortelle deg om du må komme ned eller om dette kan vente:) Anonymous poster hash: c022f...51f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå